Raam 3/4 open

Gestart door cornelis-b, 06-10-2015 17:49:53

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Vandaag stap ik in en trek de deur dicht en ik hoor iets vallen in de deur, leek er op dat er een bout / moer onder in de deur viel?. Het raam gaat normaal open maar na 3/4 stopt hij, ook omhoog geen probleem. Ik moet even tijd nemen om het deurpaneel te verwijderen maar iemand dit eerder mee gemaakt, wat zou het meest voor de hand liggend zijn, er zit geen rammeltje in de deur van een gare geleider.

Deze ook verdacht?

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Ik vrees dat je er alleen maar achter komt als je het deurpanneel demonteerd.
Ik zoch toch denken aan de raamgeleider.

cornelis-b

Ik weet dat het paneel er af moet maar mijn vraag is eerder wie kent dit en wat haal ik in huis aan onderdelen voor ik alles los haal.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Ludo

Bij mij ging het raam alleen niet meer omhoog.
Dat groene geval op je afbeelding was gebroken.
Koste iets van een 3 euro zowat.

pwassink

Citaat van: Ludo op 06-10-2015 18:47:33
Bij mij ging het raam alleen niet meer omhoog.
Dat groene geval op je afbeelding was gebroken.
Koste iets van een 3 euro zowat.

Ludo, je vergeet: 2 dm2 nieuw vel, een stapel clips, enige verwensingen aan de ontwerper en een stel ralle knieen ?   :evil:

(of ben ik de enige die dat mogelijk mede vanwege mijn lichaamsbouw toch altijd weer een heerlijke uitdaging vindt.) 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

jeroen74

vel? clips? Bij een 850? Niet bij de mijne in ieder geval....

Ludo

Het is al even geleden, maar ik herinner me het wel zo Peter.  ;D
Prutswerk...

PimR

Hoogst waarschijnlijk de raamgeleider Henk! Probeer even het boutje bij het rode lampje in de deur te draaien, bij de originele raamgeleider zit de moer op de geleider gelast en zal dus alleen meedraaien als de geleider is afgebroken.  Let op bij montage van de nieuwe geleider! Hier zit geen moer meer op, alleen een gat, ik heb zelf het deel met de moer van de oude geleider gebruikt.

Succes Henk!

PimR

Je hebt waarschijnlijk de pech dat de geleider nog rechtop staat in de deur, die van mij lag onderin en het raam bleef 2 a 3 cm boven de deur staan

cornelis-b

Schijnt morgen knap weer te zijn dus dan haal ik het paneel er maar eens af.

Zeg maar Henk tegen mij

Bouke

Klinkt idd als een raamgeleider die ergens klem ligt.

cornelis-b

De oorzaak is gevonden en het is inderdaad de raamgeleider die los in de deur stond. De nieuwe is besteld en is morgen binnen, dan maar eens kijken of we hem er in krijgen zonder al te veel bloed vergieten. Door de medicatie die ik momenteel krijg is een heel klein wondje al een bloedbad ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

PimR

Het is even klooien om hem links boven er goed in te krijgen, verder steld het niet zo veel voor

de geneRaal

Gelukkig is het soms minder nat buiten  :eusa_shifty:
Blackstone under construction

cornelis-b

Vandaag de raamgeleider geplaatst en het was zo gedaan. De zwarte afdek kap ter hoogte van het slot even uit de deur pakken en met een zaklamp kan je dan prima zien wat je doet boven in de deur, je steekt de geleider er een beetje schuin omhoog in en drukt hem dan rustig onder richting de deur waar het torx gaatje zit en trekt hem iets naar beneden en hij valt met het lipje boven in de vergrendeling.

De nieuwe geleider heeft geen opgelast moertje maar het moertje met het afgebroken lipje van de oude geleider past precies tussen de vouwranden van de nieuwe verbeterde geleider. Lipje op zijn plaats gelegd en torx er in gedraaid en met een likje epoxylijm het afgebroken lipje vast gezet. Waarom? Omdat ik dan niet bang hoef te zijn dat het lipje onder in de deur komt te liggen  ;D ;D ;D

Alles was nog geen 10 minuten werk en alles werkt weer  :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij