US Knipperlichten

Gestart door Sven850, 17-10-2015 01:06:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johan1989

Als er nog mensen zijn die die lampjes zoeken, heb er nog legio op de plank.

v0lv0freak

Citaat van: johan1989 op 08-03-2016 12:15:58
Als er nog mensen zijn die die lampjes zoeken, heb er nog legio op de plank.

Bestaan die lampjes ook als 'silver vision'? Dat zoek ik nog steeds, zodat ik niet die oranje schijn heb in de knipperlichten..

hertogjan6

Citaat van: v0lv0freak op 08-03-2016 12:36:58
Citaat van: johan1989 op 08-03-2016 12:15:58
Als er nog mensen zijn die die lampjes zoeken, heb er nog legio op de plank.

Bestaan die lampjes ook als 'silver vision'? Dat zoek ik nog steeds, zodat ik niet die oranje schijn heb in de knipperlichten..
je kan ook de oranje lampen met een spuitbus zilver nevelen ;)

ik krijg ze vandaag ook binnen :D en daar gaan gewoon de heldere duplolampen in die ook in je achterlichten zitten! staat qua uiterlijk mooier en ziet er ook niet verkeerd uit als ze aan staan ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Ibanez

Hier in Belgiƫ worden USA-knippers met permanent oranje brandende stadslichten inmiddels gewoon goedgekeurd bij de (strenge) Belgische keuring. Een en ander houdt verband met het feit dat er tegenwoordig legio Volvo-modellen rondrijden waarbij de oranje hoeken af fabriek ook continu verlicht zijn. En die zijn Volgens de Belgische wet inmiddels goedgekeurd. Enkele jaren geleden werd hier bij de keuring nog bijzonder moeilijk over gedaan (afkeur).
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het in Nederland apk-afkeur is, aangezien hier toch ook de af-fabriek modellen rondrijden met de oranje lampjes vooraan.

johan1989

Mij is het laatst als volgt uitgelegd:
De oranje lichtjes die bij moderne auto's branden, branden vaak (altijd?) aan de zijkant. Daar mag het dan ook volop branden.
Echter, niet aan de voorkant. Die zijkant komt vaak heel dicht bij de voorkant, maar het blijft naar de letter gezien de zijkant.

Ibanez

Ik denk dat dat in "de letter van de wet" inderdaad wel de formele verklaring zal zijn, maar dan wel als 'rekbaar' begrip als je kijkt naar de gefacelifte versie van het vorige model van bijvoorbeeld de XC90. Ik vind er weinig zijkant aan eerlijk gezegd...

[/URL]

haasje

Dat zijn geen knipperlichten (onderin binnen) en/of stadslichten (onder midden). Bij de us lichten is het wel dezelfde lamp

Ibanez

Ik heb verkeerd gekeken, het is kerstverlichting  ;D

johan1989

Citaat van: Ibanez op 21-03-2016 22:39:25
Ik heb verkeerd gekeken, het is kerstverlichting  ;D

De ballen zitten onder de kap..