CV doet het niet

Gestart door 850rules, 21-10-2015 00:01:28

Vorige topic - Volgende topic

850rules

Beste allen,

De CV van mijn Volvo 850 uit 1992 werk niet. Als ik de sleutel in het slot steek gaat alleen die deur los.
Zekering 6 is ok.
Ik heb de Volvo net en de vorige eigenaar wist ook niet waar het lag.

Weten jullie misschien waar het aan ligt?

B.v.d. Voor jullie reactie.

cornelis-b

Zit het CV relais er wel in?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850rules

Dat zal ik nakijken.
Zit deze onder het dashboard?

cornelis-b

Citaat van: 850rules op 21-10-2015 12:30:53
Dat zal ik nakijken.
Zit deze onder het dashboard?

Zit onder de schopplaat bestuurderskant schuin naast 210 / 211 het is ook een dubbel relais
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

850rules

Heb gekeken en het alarm relais zit er wel het is een zwart dubbel relais.
Er staat volvo quard alarm system op. Ik neem aan dat deze nog wel werkt omdat de lampjes van het alarm knipperen.
Daar ligt het dus waarschijnlijk niet aan denk ik.

850rules

Of kan het toch zijn dat het relais kapot is?
Is dit ook te testen?

B.v.d. voor jullie reacties.

cornelis-b

OK maar zit relais 205/206 er ook in is ook een dubbel relais en deze stuurt de CV aan.

Zeg maar Henk tegen mij

850rules

Henk,
Bedankt voor je reactie.
Dacht dat het op het alarm relais zat. Ga het nakijken.

cornelis-b

Het zijn twee aparte relais, een voor de CV sturing en één voor het alarm.

CV = 205/206
Alarm = 210/211

Zeg maar Henk tegen mij

850rules

Beste Henk en overige,

Sorry voor mijn late reactie. was helaas niet eerder mogelijk.

Het CV relais zit er wel in.

Vorige week sprong mijn auto zomaar op het alarm toen ik de deur open trok. De Auto kreeg ik niet meer van het alarm af en de auto wilde niet starten. Ik heb de auto meerdere malen op slot en weer los gedaan. maar dit hielp niet. Ik heb toen maar zekering 6 eruit gehaald omdat ik anders niet thuis kwam.
Kan dit er iets mee te maken hebben?
Relais kapot?

B.v.d. voor je/jullie reacties.

Gr. Coen

cornelis-b

Coen je zou er eens een ander CV relais in kunnen steken, bijvoorbeeld met een andere 850 rijder even testen. Het CV / Alarm systeem van de 850 is vrij simpel te doorgronden omdat alles om deze twee relais draait. Natuurlijk kan er ook een microswitch problemen met de CV veroorzaken maar dat is te meten.

Zeg maar Henk tegen mij

850rules

Beste Henk,

Heb de relais vervangen maar de CV doet het nog niet.
Als ik de deur(en) lostrek gaat de binnenverlichting aan. Als ik de deuren op slot draai gaat de verlichting uit.
Ik heb de stekker bij het slot van de bestuurders deur en achterklep een meting gedaan met een Multi meter.
Als ik het slot omdraai dan krijg meet ik bij beide sloten wel een signaalstroom.

Kan het probleem in de microsensoren zitten of zullen de motortjes van alle sloten kapot zijn?

B.v.d. voor je reactie.

Gr. Coen

cornelis-b

Citaat van: 850rules op 12-12-2015 23:35:55
Beste Henk,

Heb de relais vervangen maar de CV doet het nog niet.
Als ik de deur(en) lostrek gaat de binnenverlichting aan. Als ik de deuren op slot draai gaat de verlichting uit.
Ik heb de stekker bij het slot van de bestuurders deur en achterklep een meting gedaan met een Multi meter.
Als ik het slot omdraai dan krijg meet ik bij beide sloten wel een signaalstroom.

Kan het probleem in de microsensoren zitten of zullen de motortjes van alle sloten kapot zijn?

B.v.d. voor je reactie.

Gr. Coen

Je hebt gemeten bij de bestuurdersdeur en de achterklep, hoe zit het met de achterdeuren en de bijrijdersdeur?

Zeg maar Henk tegen mij

850rules

Beste Henk,

Ik heb gemeten in de stekkers van de bestuurdersdeur en achterklep. Heb de stekkers eraf gehaald en toen gemeten.
De andere heb ik niet gedaan. Ik neem aan dat dit dus wel verstandig is om te doen.

Is de stekker het juiste punt om te meten?
Als er 1 niet doet de rest het dan ook niet?

B.v.d. voor je reactie.

cornelis-b

Coen, je moet om te beginnen kijken of alle microschakelaartjes in de deuren worden aangestuurd, als er een niet mee doet dan zal de CV het ook niet goed of helemaal niet doen. Er kan wel een schakelpuls naar de schakelaar gaan maar werkt de schakelaar ook?

Je hebt bij één deur en de achterklep een schakelspanning gemeten dus dat verteld je dat het relais in elk geval werkt.

Zeg maar Henk tegen mij