Beschadigde deel achterbumper classic matzwart spuiten?

Gestart door TB, 25-10-2015 20:31:58

Vorige topic - Volgende topic

TB

De achterbumper van mijn classic is "bovenop" aardig beschadigd door het schuiven van lading over deze bumper.

Ik loop met het idee rond om dit deel op te schuren en matzwart te spuiten. Ik vraag me alleen af of dit niet lelijk is. Wat denken jullie? Heeft iemand dit al eens gedaan?

elianmars

Er zijn speciale zelfklevende strips voor de achterbumper van de V70. Deze zitten normaal gesproken op de XC.

Ik had er ook eentje op mijn classic:

Edit: http://www.estateservices.nl/carrosserie-en-interieur/body-grille-bumpers-enz/sierlijsten/bumperbeschermer-achterbumper-v70-xc70-97-00-antraciet.html

Zijn niet echt goedkoop, trouwens  :eusa_shifty:

TB

Die had ik ook al gevonden, maar dat is me te duur!

Mooi exemplaar trouwens, jouw classic :-)

elianmars

Citaat van: TB op 25-10-2015 22:35:48
Mooi exemplaar trouwens, jouw classic :-)

Die wás mooi, ja. Is helaas gesloopt door de laatste eigenaar  :'(

Ewoud

Doe de combinatie ervan: beplak dat stuk met matzwart folie waar ze ook auto's mee wrappen. Is goedkoper en makkelijker dan spuiten. Mocht het niet naar zin zijn qua looks, haal je het er ook zo weer af ;)
1995 Volvo 854 TURBO

cornelis-b

Ik zou helemaal niet wrappen of spuiten in matzwart maar gewoon 8 weken achter elkaar een tientje in een pot stoppen en dan een originele strip halen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvobug

Ik zou het zo laten als je zelf ook regelmatig met lading schuift  :eusa_think:

Snapt dat nooit zo goed als het exterieur volop aandacht krijgt in tijd en geld en er tegelijkertijd een tweedehands bobine geplaatst wordt  ???
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

TB

Citaat van: volvobug op 25-10-2015 23:05:44

Snapt dat nooit zo goed als het exterieur volop aandacht krijgt in tijd en geld en er tegelijkertijd een tweedehands bobine geplaatst wordt  ???

Ik geloof dat ik met het exterieur ook net zo cheap-ass bezig ben als het interieur, het busje matzwart kost me 1,89..

Daarnaast: zonder te weten of een onderdeel defect is deze vervangen is inderdaad niet mijn aanpak. Zeker als dit onderdeel nieuw meer dan 10% van de aanschafprijs van de hele auto kost. Het spijt me... ;D

Dat wrappen is overigens een goed idee!

cornelis-b

Als je alles cheap ass wil doen aan je auto omdat hij al laag was wat de aanschaf prijs en een busje lak nog geen 2 euro kost dan begrijp ik niet waarom je een topic opent met de vraag wie dat als eens eerder heeft gedaan. De meeste hier proberen hun auto juist in tiptop staat te brengen en te houden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Met alle respect, maar waarom koop je dan überhaupt zo'n auto ?  Als je het ding een grote beurt geeft ben je qua materiaal al over de aanschafprijs heen... En dan heb ik het nog niet over een distributie vervangen, of over een andere, wat grotere, reparatie.....

TB

Omdat ik het mooie auto's vind met prachtige techniek! Zoals al eerder gezegd probeer ik met zo min mogelijk kosten deze auto mooi te laten zijn - terugbetaling studieschuld hakt er flink in elke maand  ;D.

Ik heb toevallig zojuist de distributieriem laten vervangen - niet op bezuinigd.

Jullie veroordelen mijn keuzes op dit gebied, dat vind ik jammer.

UserID6342

Nee, absoluut niet !  Maar goedkoop en onze auto's kan eigenlijk niet samen want ze zijn gewoon duur in onderhoud, qua rijden, etc.

Als het dan goedkoop moet krijg je vaak fröbel- en prutswerk en daar zijn de meeste liefhebbers (die je dus hier vind) niet echt van gediend.  Als jij zo'n auto met zo min mogelijk kosten wilt rijden, be my gast zou ik zeggen, maar kijk niet op als je hier op commentaar krijgt.

Maar zoals al gezegd, de waarde van materiaal aan beurtkosten overstijgt de aankoopwaarde al, dus dan daarom niet geven ??

TB

Haha, oke oke. Even goeie vrienden  :).

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik ben wel degelijk een liefhebber!

Back on topic: Ik ga eens kijken of ik dit mooi met wrap kan doen. Mocht het niet bevallen, kan ik het er altijd nog afhalen en voor een andere oplossing kiezen. Bedankt voor de tip!

katuut

Chronisch last van detaildiarree