Sneeuwpret!!!

Gestart door RonnieDuck, 02-03-2005 12:39:04

Vorige topic - Volgende topic

J. Hoeksema

Citaat van: J. Hoeksema op 29-11-2010 19:56:58
Ik zit nog op mijn werk  :P

Ik moet van Utrecht naar Dronten, zowel de A27 als de A28 staan helemaal vast :-\
Ik wacht nog wel even :eusa_snooty:

Wordt morgen natuurlijk wel een kort dagje op kantoor. :eusa_dance: ;D

PS. Dat spierballen rollen van Rijkswaterstaat begon hier pas op 18:30 en toen was het al te laat. :eusa_wall:

Ik ben uiteindelijk gisterenavond om 20:45 van mijn werk uit Utrecht vertrokken, ik moest mijn vrouw nog even ophalen bij mijn schoonouders in Kampen dus maar even niet via de polder gereden.

Gevolg, rij op bijna de gehele A28 tot aan afslag Hattem met max 55km per uur langszaam achter drie strooiwagens aan :eusa_wall:

Afijn om 22:45 zat ik pas aan de boerenkool met worst. :P

Lampje

Verdomd, die aten wij ook thuis. Had je toch beter bij ons kunnen aanschuiven;-)

J. Hoeksema

Citaat van: Lampje op 30-11-2010 10:23:58
Verdomd, die aten wij ook thuis. Had je toch beter bij ons kunnen aanschuiven;-)

Als je  dat nou samen met in één zin met de auto pyjama had genoemd, dan was de keuze niet moeilijk geweest.

LenT-5R

Citaat van: Spin! op 29-11-2010 19:28:05
Citaat van: Sbv op 29-11-2010 19:11:26
Citaat van: M a r c op 29-11-2010 18:48:50
mensen kunnen niet meer autorijden....
Je zegt het helemaal goed !!

Grote + 1

Toch denk ik dat dit niet helemaal waar is. Ik heb gisteren ook een dikke drie uur gedaan over een afstand van ca. 110km (in een normale spits een uur en 10 min). Zelf dacht ik eerst ook "rij eens door allemaal" totdat ik bij een kleine test op de linkerbaan (even wat meer gas, een beetje remmen, je kent het wel) de auto al snel voelde dweilen. Er was gewoon NIET GESTROOID ! Ik ben geen angsthaas maar ben wel voor het gemak en de veiligheid op de rechterbaan gaan rijden. Liever wat later aan de avondhap dan aan het ziekenhuisvoer...

Walter

er was wel gestrooid op 99% van de plekken alleen als men heel langzaam gaat rijden dan zakt het zout weg en wordt het niet vermengd met de sneeuw en smelt er dus niets. Door over de weg te rijden, trilt het zout omhoog

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Henk855

Heb nu een witte camper maar na één rit door de polder ziet hij er niet meer uit, al die smerige drap zit tot aan een meter hoog op de zijkant en de RVS sitebars zijn niet meer als RVS herkenbaar. Is dit wat men sneeuwpret noemt???
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Lampje

Was het geen geborsteld aluminium? Dat reageert zo lekker met zout!

BenC70ES

Citaat van: LenT-5R op 30-11-2010 16:41:02
Citaat van: Spin! op 29-11-2010 19:28:05
Citaat van: Sbv op 29-11-2010 19:11:26
Citaat van: M a r c op 29-11-2010 18:48:50
mensen kunnen niet meer autorijden....
Je zegt het helemaal goed !!

Grote + 1

Toch denk ik dat dit niet helemaal waar is. Ik heb gisteren ook een dikke drie uur gedaan over een afstand van ca. 110km (in een normale spits een uur en 10 min). Zelf dacht ik eerst ook "rij eens door allemaal" totdat ik bij een kleine test op de linkerbaan (even wat meer gas, een beetje remmen, je kent het wel) de auto al snel voelde dweilen. Er was gewoon NIET GESTROOID ! Ik ben geen angsthaas maar ben wel voor het gemak en de veiligheid op de rechterbaan gaan rijden. Liever wat later aan de avondhap dan aan het ziekenhuisvoer...

+ dat er gewoon veel te veel wagens zijn...   In Scandinavië lachen ze er misschien mee, maar daar zit bij wijze van spreken geen kat op de baan.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

KIM

Citaat van: LenT-5R op 30-11-2010 16:41:02
Ik ben geen angsthaas maar ben wel voor het gemak en de veiligheid op de rechterbaan gaan rijden. Liever wat later aan de avondhap dan aan het ziekenhuisvoer...

Ik vind die rechterbaan in deze weersomstandigheden pas gevaarlijk. Heb je wel eens gezien hoeveel afstand mensen op die baan houden?
Ergo: mensen kunnen ook op de rechterbaan niet rijden.

LenT-5R

Het valt me wel altijd op in dit soort discussies dat de meeste mensen van zichzelf vinden dat ze goed (tot misschien wel perfekt) kunnen rijden en dat alle andere automobilisten er niks van bakken.....
Dus als bijna iedereen dat van zichzelf denkt, tsja.....

KIM

Ik doe in ieder geval wel mijn best om mijn rijvaardigheid op peil te houden.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42740.msg913204.html#msg913204

Daar heb ik genoeg geleerd om mijn angst voor de rechterbaan bij slecht weer bevestigd te zien.

arjen850

Ik was daar ook bij, maar dat had zo zijn redenen.. Perfect rijden kan ik al jaren :evil: En anders pak ik de strooi wagen ;D

LenT-5R

22 jaar rijbewijs, 22 jaar schadevrij, 60.000km / jaar  :eusa_clap:

RyanB

Klop dat nou effe af LenT, voor je het weet..................
Persoonlijk vind ik het prima dat iedereen op de rechter baan blijft rijden, dan heb ik tenminste meer ruimte op de linker en bijkomend voordeel is dat de linker baan niet zo glad is omdat de sneeuw nog niet aangereden is.
Nou niet allemaal op de linker baan gaan rijden  he, dan heb ik weer geen ruimte ;)

ALF

GVD doorgegleden bij ons in de straat tegen zo'n plantenbak!! Bumper links voor flink beschadigd plus velg. Mijn stuurwiel staat nu niet meer recht bij rechtdoor rijden.. Dat word uitlijnen. :(

Verder gelukkig geen plaatwerk beschadigd.