Sneeuwpret!!!

Gestart door RonnieDuck, 02-03-2005 12:39:04

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Citaat van: LenT-5R op 30-11-2010 20:54:43
22 jaar rijbewijs, 22 jaar schadevrij, 60.000km / jaar  :eusa_clap:
Same here...

Jack v

20 jaar personen rijbewijs/ 20 jaar schadevrij.
19 jaar CE rijbewijs/19 jaar schadevrij met gem 110dkm/j
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Citaat van: KIM op 30-11-2010 22:59:40
Citaat van: LenT-5R op 30-11-2010 20:54:43
22 jaar rijbewijs, 22 jaar schadevrij, 60.000km / jaar  :eusa_clap:
Same here...

24 jaar rijbewijs, 23 jaar schadevrij  :eusa_shhh: Maak wel minder kilometers in een jaar  :eusa_shifty:

snix

Gisteren avond weer wat industrieterreinen en woonwijken onveilig gemaakt hier in Breda. Toch wel mooi om te zien hoe de mensen met de hand voor de mond staan te kijken op het moment dat je weer ff een lekker handrembochtje aan het maken bent. Naar mijn mening lag er nog veel te weinig sneeuw. Vorig jaar ging het beter rond deze tijd... ;D

Toen ik 's middags op de snelweg zat had ik nergens last van. Was net voor de problemen uit. Op het laatst kreeg ik een tipje sneeuw mee dan zie je inderdaad de snelheid al zakken van de mede weggebruikers... Maarja dat doen mensen.. Al is het niet om veiligheids redenen dan zijn ze van de omgeving aan het genieten, sneeuw is mooi !! Ik heb de tijd wel, morgen weer een dag.... :eusa_whistle:

Edit: spelfoutje

thuur

Citaat van: thuur op 29-11-2010 18:48:42
Citaat van: )()()sT op 29-11-2010 17:44:30
Ik sta in Maastricht; staat compleet vast ::)

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2010/diverse/30e584ae.jpg

Ah, sta je weer vooraan in de file? :D ;D

Ik heb ook exact een uur gereden op een stuk wat me normaal 15-20 min. kost. Topsnelheid 46 km/u op de snelweg. Leuk hoor, 300pk op de voorwielen met zomerslofjes..

En vandaag 146 km/u :D

Morgen maar de wintersloffen monteren..

Gr :eusa_eh:

Reitse

Leuke opmerkingen zoveel jaar schadevrij met zoveelduizend kilometers. Maar dat zegt niks als het glad is. Want hoeveel jaren ervaring heb je met echt glad wegdek, hoeveel kilometer? Die ervaringen heb je nodig bij dit gladde weer. Maar ja, daar denkt men dan weer niet over na "want ik kan perfect autorijden"... Naja, als je ergens tegenaan klapt strakt, probeer dan wel onschuldige andere weggebruikers te ontwijken die wel graag heel bij hun vrouw/kinderen thuis willen komen? Of gaan de perfecte chauffeurs dat ook nog even doen, aan de nabestaanden melden dat papa/mama nooit meer thuis komt?

LenT-5R

Citaat van: Reitse op 01-12-2010 08:13:44
Leuke opmerkingen zoveel jaar schadevrij met zoveelduizend kilometers. Maar dat zegt niks als het glad is. Want hoeveel jaren ervaring heb je met echt glad wegdek, hoeveel kilometer? Die ervaringen heb je nodig bij dit gladde weer. Maar ja, daar denkt men dan weer niet over na "want ik kan perfect autorijden"... Naja, als je ergens tegenaan klapt strakt, probeer dan wel onschuldige andere weggebruikers te ontwijken die wel graag heel bij hun vrouw/kinderen thuis willen komen? Of gaan de perfecte chauffeurs dat ook nog even doen, aan de nabestaanden melden dat papa/mama nooit meer thuis komt?

Oftewel: haastige spoed is zelden goed. Tenzij het droog onder 0, of gewoon boven 0 is (of op het circuit)
Vanmorgen ook weer als vanouds met 160 naar het werk en geen meter op de rechterbaan  :police:

Cheers.

KIM

Citaat van: Reitse op 01-12-2010 08:13:44

Lekker kort door de bocht weer. Het hele verhaal wordt hierdoor uit zijn verband getrokken. Het ging mij er om dat de rechterbaan niet altijd de veilige keuze is bij gladheid. Voor mijn eigen veiligheid houd ik namelijk voldoende afstand, maar dat wordt op de rechterbaan vaak onmogelijk gemaakt.
En natuurlijk rijd ook ik niet perfect, maar die 22 jaar getuigen erwel van dat ik er mijn best er wel voor doe, plus:

Citaat van: KIM op 30-11-2010 20:13:54
Ik doe in ieder geval wel mijn best om mijn rijvaardigheid op peil te houden.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42740.msg913204.html#msg913204

Daar heb ik genoeg geleerd om mijn angst voor de rechterbaan bij slecht weer bevestigd te zien.

LenT-5R

Citaat van: KIM op 01-12-2010 12:37:48
Het ging mij er om dat de rechterbaan niet altijd de veilige keuze is bij gladheid. Voor mijn eigen veiligheid houd ik namelijk voldoende afstand, maar dat wordt op de rechterbaan vaak onmogelijk gemaakt.

Soms is rechts beter, soms is links beter. Op de rechterbaan heb je wel vaak meer ruimte om uit te kunnen wijken. Links kun je meestal niet meer dan kiezen voor de vangrail of de auto's rechts naast je. Verder genoeg afstand houden, rustig aan als je loopt te glijden en gas d'r op als het (weer) kan. Verder zorgen dat je niet tussen twee vrachtwagens in komt te rijden die je wel eens als sandwichvulling zouden kunnen gaan gebruiken (zijn ook fijne foto's van te vinden op het net). Ook een Volvo is daar niet tegen bestand....
En uiteindelijk het belangrijkste mijns inziens: geen haast hebben. Wat maakt mij die extra 2 uur reistijd nou uit op een mensenleven !!

M a r c

Ben ik even benieuwd of jullie ook op winterbanden rijden?

Vandaag goed gemerkt hoeveel verschil dat maakt.... Op zomerbanden heb je veel minder controle.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jack v

nope, in de 20 jaar dak mn rijbewijs en auto heb ook nog nooit op winterbanden gereden. Alleen onder de vrachtwagen in e tijd dat ik nog op scandinavië reed.

M a r c

Zal niet zeggen dat het niet gaat op zomerbanden, maar winterbanden is met de huidige omstandigheden een hele grote verbetering.

info@europeantuning.nl

Jack v

Zal dat niet tegen spreken Marc, maar wanneeer zijn de wegen hier  nou echt ondergesneeuwd dat je ze echt nodig hebt, ik bedoelde snelwegen zijn over het algemeen snel schoon en de meeste provinciale wegen worden ook goed bijgehouden. Dan heb je net zoveel aan een goede 4 seizoenen band. Voor de wegen die niet schoon zijn zul jeje  snelheid aan moeten passen.

M a r c

Vandaag moest ik proefrijden, zelfde traject, een auto op winterbanden en eentje op zomerbanden....  Een wereld van verschil. Op zomerbanden was het glijden in iedere bocht en gasgeven met een lange teen.... Op winterbanden veeeeeel meer grip.

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 02-12-2010 22:12:58
Vandaag moest ik proefrijden, zelfde traject, een auto op winterbanden en eentje op zomerbanden....  Een wereld van verschil. Op zomerbanden was het glijden in iedere bocht en gasgeven met een lange teen.... Op winterbanden veeeeeel meer grip.

De discussie zal altijd blijven, Marc.

Zeker als iemand zegt nog nooit winterbanden onder zijn wagen te hebben gehad, kun je net zo goed tegen een muur praten. Zolang iemand weigert winterbanden zelfs maar te proberen, heeft het allemaal geen zin.

Ik heb vandaag ook twee keer vast gestaan met de pick-up van de zaak. Zomerbandjes en achterwielaandrijving  :eusa_shifty: