Bergen Oostenrijk ?

Gestart door rifwachter, 01-11-2015 17:58:50

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Wie is er bekend in Oostenrijk?

We willen naar de bergen toe zomer 2016, welke regio moeten we dan wezen?

Camping advies?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Marc O.

Hangt er een beetje van af wat je wensen zijn.

Karinthië: Over het algemeen erg warm in de zomer. Natuur vind ik iets minder mooi dan de andere twee gebieden hieronder.

Salzburgerland: Doorgaans erg goed weer, maar de kans op slecht weer is iets groter dan in Karinthië. We zijn zelf een aantal maal in Kaprun en in Rauris geweest. Dat laatste dorpje vind ik persoonlijk erg leuk. Redelijk rustig, maar voldoende restaurantjes en overige voorzieningen.

Tirol: Grootste kans op een verregende vakantie, maar de natuur is (daardoor) absoluut de mooiste van de 3. We zijn een paar keer in Stumm geweest, een klein dorpje in het Zillertal. Echt onvoorstelbaar mooi!
...The Nile isn't just a river in Africa...

widebody

Citaat van: Marc O. op 01-11-2015 18:09:40

Karinthië: Over het algemeen erg warm in de zomer. Natuur vind ik iets minder mooi dan de andere twee gebieden hieronder.

Salzburgerland: Doorgaans erg goed weer, maar de kans op slecht weer is iets groter dan in Karinthië. We zijn zelf een aantal maal in Kaprun en in Rauris geweest. Dat laatste dorpje vind ik persoonlijk erg leuk. Redelijk rustig, maar voldoende restaurantjes en overige voorzieningen.

Tirol: Grootste kans op een verregende vakantie, maar de natuur is (daardoor) absoluut de mooiste van de 3. We zijn een paar keer in Stumm geweest, een klein dorpje in het Zillertal. Echt onvoorstelbaar mooi!
Vorig jaar in 't Zillertal geweest, Asschau. Weggespoeld >:(!

Oostenrijk? In t vervolg alleen 's winters nog. :P

cornelis-b

Rauris, woont daar geen forumlid met een bed & breakfast?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

dielie850

Wij zijn afgelopen zomer naar Montafon geweest in het foral gebergte.
Erg mooi en daar liggen ook een paar mooie campings ;)

rifwachter

Citaat van: cornelis-b op 01-11-2015 18:13:32

Dit is eigenlijk niet de bedoeling, zijn op zoek naar iets voor 5 personen, 2 weken.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Marc O.

Je bedoelt Ivo? Die verhuurt appartementen, maar zonder breakfast: http://www.enzianrauris.at/
...The Nile isn't just a river in Africa...

cornelis-b

Citaat van: Marc O. op 01-11-2015 18:23:40

Je bedoelt Ivo? Die verhuurt appartementen, maar zonder breakfast: http://www.enzianrauris.at/

Inderdaad die bedoelde ik, kon even niet op de naam komen.

Zeg maar Henk tegen mij

rifwachter

We hebben 3 slaapkamers nodig..

RoelNL

Citaat van: Marc O. op 01-11-2015 18:09:40

Daar ga ik in februari heen ben er al 1x eerder geweest, het is er inderdaad prachtig.

Er is daar ook een Nederlandse familie die daar een groot huis hebben en een aantal verdiepingen doet verhuren voor een leuke prijs.

De site
http://www.hausedelweiss-stumm.at/
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

petrolhead2.5

Citaat van: dielie850 op 01-11-2015 18:15:26
Wij zijn afgelopen zomer naar Montafon geweest in het foral gebergte.
Erg mooi en daar liggen ook een paar mooie campings ;)
Je bedoelt bundesland Vorarlberg. Westelijk Oostenrijk. Ook zeer wisselvallig in de Zomer qua weer. Maar wel heel mooi. Vergeet vooral het Bregenzerwald niet echte prachtige authentieke dorpen. Voordeel van Vorarlberg is, is dat 't redelijk dichtbij is.

arjen850

Heel simpel, Karinthie , zoals Marc al zei, zomers prachtig weer, fijn dicht bij de dolomietenstrasse, Nassfeld naast de deur, 75 km van de grossclockner, ragga schlucht, tjeppa schlucht, carnietzen klam, dit zijn zomaar wat voorbeelden😀😀 kan je er uren over vertellen:) mooi apartement? informeer eens bij ferien wonung Stattman in Troplolach :)

arjen850

Citaat van: arjen850 op 01-11-2015 20:45:59
Heel simpel, Karinthie , zoals Marc al zei, zomers prachtig weer, fijn dicht bij de dolomietenstrasse, Nassfeld naast de deur, 75 km van de grossclockner, ragga schlucht, tjeppa schlucht, carnietzen klam, dit zijn zomaar wat voorbeelden😀😀 kan je er uren over vertellen:) mooi apartement? informeer eens bij ferien wonung Stattman in Troplolach :)

En ach, als je er toch bent, dan meteen even via de wurzenpas Slovenië in. Direct na grens berg weer af, einde links, paar km rechts plaatsje kranskjagora in, en dan door de Vrisic pas op, adembenemend. En vergeet niet de rodel baan op de Nassfeld

arjen850

Vrisic, Slovenië:

En vergeet niet de Loibel pas 5e nemen naar Italië, schitterende bergen en natuur:

Vergeet niet de prachtige kleine oude plaatsjes in Italië :

En last but not leest, de Egger alm in Oostenrijk, bereikbaar vanuit de plaats Hermagor:

Al overtuigd?:)