Het ondernemerschap - huisstijl & website - hulpvraag

Gestart door Spin!, 04-11-2015 15:13:33

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Ow hell yeah! We gaan zelfstandig...misschien  ;D

Ik zit nu een beetje op een leeftijd van wikken en wegen. Wat ga ik doen met mijn expertise en ontwikkelingsdrift? Talloze excelsheets gemaakt en eindeloos berekeningen zitten maken. Ondernemers- en financieel plan gemaakt. Of het wel rendabel is, onder die streep komt een 'ja' te staan.

Dan hoop rompslomp. Domeinnaam, KvK, bank, leveranciers, vrouw. Ik ben van de zomer gestart met een experiment om te kijken wat voor traffic je hebt bij het onderhouden van een website plus social media. Dat social media gedoe is op zich best easy, dat gaat. Zelf een website gebouwd en een non-profit organisatie erachter gezet (voor wie het nog niet wist: push the button below 'website'). Dit is overigens niet wat ik ga doen, maar wonderbaarlijk loopt dit ook nog aardig. Alleen geen inkomsten. Maar wel grappig om te zien wat het bereik is.

Maar dan komt het...website, huisstijl & logo. Geen kaas van gegeten. Op Google teveel bedrijven die het aanbieden, en eerst kosten moeten maken voordat je ook maar iets ziet, laat staan dat je tevreden bent. Nu is dit forum een soort van samenleving an sich, dus zitten hier vast wel wat mensen met grafische ontwerp-vingers. Die mogen zich bij mij melden  :angel:

Verder zitten hier meerdere ondernemers (of mensen die dit zelf organiseren voor de baas), en ik ben wel benieuwd welk bedrijf of zzp'er ze in de arm hebben genomen om een website te laten bouwen/onderhouden. Plus de ervaringen. Link naar eigen site plaatsen mag.

Alvast bedankt voor de input.

www.vm-parts.nl

Ewoud

Er zelf onlangs ook ingedoken en heb gemerkt dat heel veel bedrijfjes die websites maken ook huisstijlen en logo's doen, of samenwerken met iemand die dat doet.  Mijn tip zou zijn: ff googlen op webdesign in je woonplaats en je vind legio bedrijven. Dan gewoon een rondje bellen.

Een hoop daarvan rekenen nog niks voor een orienterend gesprek en daar kun je al aardig wat mee opschieten qua tips en ontwerpen voor logo's en huisstijlen. Het scheelt overigens ook al als je al een idee (al dan niet reeds getekend) hebt van wat je ongeveer wil.

Van prijzen voor het maken van een website ben ik overigens wel geschrokken, dus mensen die daar een scherpgeprijsd adres/persoon voor weten, mogen ook mij een PM sturen ;)
1995 Volvo 854 TURBO

classicT5

Site hangt heel erg af wat je ermee gaat doen. Is het als reclame doeleinde of gaat er ook "handel"via de site mbv webwinkel? Wat meot erachter hangen?

JE hebt veel opensource dingen waar je ver mee komt, maar het aan elkaar knopen gaat het werk in zitten en de kosten.

Beetje hap/klaar site zit je toch zo aan de 1000 a 1500 is mijn ervaring. Je hebt ook toko die complete pakket aanbieden, huisstijl, website ed voor 2500.

Maar je kunt het ook goedkoop zelf doen. Vriend van me is serieus bedrijf begonnen, maar met een logo van 20 euris en webwinkel helemaal zelf in elkaar gezet met standaard opensource pakket. Maar dan ben je veel tijd kwijt.

Misschien moet je beetje indicatie geven wat voor soort bedrijf je gaat beginnen, zonder in details te treden. B2B, B2C? Branche?

Spin!

Citaat van: classicT5 op 04-11-2015 17:21:33
Site hangt heel erg af wat je ermee gaat doen. Is het als reclame doeleinde of gaat er ook "handel"via de site mbv webwinkel? Wat meot erachter hangen?

JE hebt veel opensource dingen waar je ver mee komt, maar het aan elkaar knopen gaat het werk in zitten en de kosten.

Beetje hap/klaar site zit je toch zo aan de 1000 a 1500 is mijn ervaring. Je hebt ook toko die complete pakket aanbieden, huisstijl, website ed voor 2500.

Maar je kunt het ook goedkoop zelf doen. Vriend van me is serieus bedrijf begonnen, maar met een logo van 20 euris en webwinkel helemaal zelf in elkaar gezet met standaard opensource pakket. Maar dan ben je veel tijd kwijt.

Misschien moet je beetje indicatie geven wat voor soort bedrijf je gaat beginnen, zonder in details te treden. B2B, B2C? Branche?

Branche wil ik nog even stil houden, maar van de 17 miljoenn Nederlanders zijn er ruim 11 miljoen die het nodig hebben (en het is geen seks). Dus dan spreek je van B2C. Komt er wel op neer dat er veel toeters en bellen aan zitten, tot en met een app aan toe.

www.vm-parts.nl

classicT5

Dan moet je wel iets serieus neerzetten als je massamarketing ed wilt doen. Als het cheap is zie je dat vaak wel en herkennen mensen ook wel.

Ga je fotos erop gebruiken? Denk aan royalties.

Heb je een budget?

Ps, check dan ook goed je hosting, als het een succes wordt dat je iets met autoscaling doet en je site niet eruit klapt. Bv ms azure kun je dat mee doen (werkt ook voor site hosting). Ik gebruik azure voor saas hosting, erg betrouwbaar.

Hoe ga je de app bouwen? Native of html5? Welk platform wil je het mee bouwen, bv xamarin is een mooie oplossing, dan heb je native voor alle os'en. Maar moet je een bouwer hebben die dat kan.

Ik heb niet veel nodig, zal dus wel bij die 6m horen ;)

Met voldoende budget lukt alles, met een krap budget heb je een uitdaging, want alles valt duurder uit dan verwacht in IT. Vraag de belastingdienst maar :)

Spin!

Citaat van: classicT5 op 04-11-2015 21:39:44
Dan moet je wel iets serieus neerzetten als je massamarketing ed wilt doen. Als het cheap is zie je dat vaak wel en herkennen mensen ook wel.

Ga je fotos erop gebruiken? Denk aan royalties.

Heb je een budget?

Ps, check dan ook goed je hosting, als het een succes wordt dat je iets met autoscaling doet en je site niet eruit klapt. Bv ms azure kun je dat mee doen (werkt ook voor site hosting). Ik gebruik azure voor saas hosting, erg betrouwbaar.

Hoe ga je de app bouwen? Native of html5? Welk platform wil je het mee bouwen, bv xamarin is een mooie oplossing, dan heb je native voor alle os'en. Maar moet je een bouwer hebben die dat kan.

Ik heb niet veel nodig, zal dus wel bij die 6m horen ;)

Met voldoende budget lukt alles, met een krap budget heb je een uitdaging, want alles valt duurder uit dan verwacht in IT. Vraag de belastingdienst maar :)

Ik heb totaal geen kaas gegeten van html etc. Foto's zijn van mijzelf of aangeleverd met overeenstemming. Ik denk inderdaad wel groot, het zal op den duur landelijke bekendheid moeten krijgen. Budget ligt naar schatting tussen de 2500-5000 euro.

www.vm-parts.nl

SvK

Ik heb www.destudentschilders.nl zelf gebouwd toen ik 4 maanden terug begonnen ben.

Stelde niet veel voor. Webshop is echter iets anders en is wel een handige jongen voor nodig. Ik kan je eventueel wel een naam van iemand geven. Dan moet je even een PB sturen. Een zeer klantvriendelijke en transparante jongen met veel ervaring.

V70geRwin

Wellicht voor het hele gebeuren een partnerschap aangaan met een andere zzp'er die daar sterk in is?

Simpele site is zo gemaakt maar volgens mij wil je behoorlijk meer met app etc.

Spin!

Citaat van: V70geRwin op 04-11-2015 23:05:13
Wellicht voor het hele gebeuren een partnerschap aangaan met een andere zzp'er die daar sterk in is?

Partnerschap zie ik persoonlijk niet zo zitten, misschien kronkel van mijn kant. Ik huur liever zo'n bedrijf in, kost allicht minder dan een salaris met bijkomende kosten. App vind ik bijna een must omdat men eerder sneller actie onderneemt omdat een smartphone tegenwoordig verkleefd zit aan de hand (tab idem). Achter een pc of laptop kruipen kost net wat meer moeite. Puur gemak.

www.vm-parts.nl

RoelNL

Succes Spin! Hopelijk gaat het lukken. Alle begin is moeilijk maar daar ga je je doorheen slaan!
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

LekkeRRRR

ROC Den Bosch heeft vast wel een grafische afdeling (media, webdesign, etc). Leuk project voor wat studenten om dat op te pakken. Zitten nogal eens out-of-the-box denkers tussen. Daarmee kun je het verschil maken. Zien we hier ook gebeuren.
Als je daar wat bekenden hebt is dat wellicht een ingang.

ruud12

Leuk om te horen, veel succes in elk geval!

Wat betreft website/ontwerp: Ik heb jaren websites gebouwd zowel voor de bakker op de hoek als uitgebreide systemen voor gemeenten. Momenteel staat dat een beetje op een laag pitje i.v.m. afstuderen. Sites die ik gemaakt heb zijn o.a.: www.desluiszeist.nl, www.wondcongres.nl, www.notarisstigter.nl

Zelf ben ik niet zo goed in grafisch ontwerp, ik ben meer van het bouwen van websites en achterliggende systemen als iemand anders het ontwerp aanlevert. Een vriend van me is laatst een grafisch ontwerpbureau begonnen: http://www.kiiocreative.com/ Waarschijnlijk niet echt in de buurt voor je, maar ik kan hem zeker aanraden. Voor rond de 1000 euro heb je dan een professionele huisstijl, logo en website (html & css).

Een andere optie is dat je een template pakt en die aanpast naar eigen wens. Ik bouw websites meestal in drupal (vergelijkbaar aan wordpress, dus je kan hem zelf bijhouden) en je kan bijvoorbeeld hier gratis templates kiezen: https://www.freshdesignweb.com/responsive-drupal-themes/
Het opzetten van een simpele site met een van die thema's kost me een middagje, dus dan zit je nog ver onder je budget. Afhankelijk van wat er in de site moet komen kan het meer tijd kosten.

Nog wat vragen:
- Moet er een webshop op
- Wat wil je in de site hebben
- Wil je de site zelf onderhouden of moet iemand dat voor je gaan doen
- Heb je al foto's die vrij te gebruiken zijn of moeten er ook nieuwe foto's gemaakt worden  
CiteerFoto's zijn van mijzelf of aangeleverd met overeenstemming.

- Wil je een losse app voor android/ios/wp of gewoon een schaalbare site (app zou ik je afraden in het begin, een goede schaalbare site werkt beter omdat mensen dan niks hoeven te installeren)
- Hoeveel bezoekers verwacht je ivm huur server

Zelf huur ik hier een server: "www.alvotech.de". Zeer goedkoop, maar ondanks dat nog prima support. Je hebt daar de keus uit gewoon "webhosting", wat gebruikt wordt voor kleinere sites (voor de bakker etc.) of een VPS (dan huur je een stuk van een fysieke server die jij of iemand anders zelf moet onderhouden). Services als Azure makkelijk schaalbaar en het werkt heerlijk, maar voor bijvoorbeeld 10 bezoekers per minuut op een simpele site is zoiets meestal nog niet echt nodig..

Het wordt wel een lang verhaal zo, hopelijk kan je er wat mee! Mocht je meer informatie willen of een keertje willen overleggen: mail of bel maar!
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

V70geRwin

Citaat van: Spin! op 04-11-2015 23:15:38
Citaat van: V70geRwin op 04-11-2015 23:05:13

Partnerschap zie ik persoonlijk niet zo zitten, misschien kronkel van mijn kant. Ik huur liever zo'n bedrijf in, kost allicht minder dan een salaris met bijkomende kosten. App vind ik bijna een must omdat men eerder sneller actie onderneemt omdat een smartphone tegenwoordig verkleefd zit aan de hand (tab idem). Achter een pc of laptop kruipen kost net wat meer moeite. Puur gemak.

Ik bedoelde meer samen investeren en samen winst delen (partnerschap, samen risico lopen).

FGG

Misschien moet je eens met Ira gaan praten v.w.b. ontwerp/layout en functionaliteit van de website en de content. Die is daar zeer gedreven in en ik denk dat je niet echt (veel) hoeft te betalen. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha