Nogmaals VAG VR5 20V vs. Volvo 2.5 20V

Gestart door AppieV, 06-11-2015 04:35:39

Vorige topic - Volgende topic

Jurijn R

Arjanestate

Volgens mij hebben ze bij VAG op hun beurt weer afgekeken bij Volvo, die V5 is gewoon een geamputeerde VR6. Volvo deed dat al jaren eerder met hun 2.5, dat was eerder een 6 in lijn...

Die VR6-en waren zo heel best niet, en dat jij 50K rond rijdt met alleen nieuwe olie klinkt ook als een tikkende tijdbom...

854 T-5 ROOD 1994

cornelis-b

Heeej Albert Vegers laat ook weer van zich horen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Walter

verbazingwekkend dat er hier eigenlijk gereageerd wordt. TS is duidelijk op zoek naar de confrontatie en boze reacties. Zit zich de hele werkdag al te verheugen op het moment dat hij vanavond even uit de macht van de wederhelft kan ontsnappen, na de afwas gedaan is uiteraard. Dan kan hij in het vuistje lachen en zeggen 'kijk mij eens succesvol zijn.' Tot er een brul vanaf de bank komt, het belieft koffie. NU.

TS loopt duidelijk stage, behorende bij de opleiding van Erik. Succes met je opleiding!

Albert Vegers? Dé Albert Vegers?

Iets met het laatst lachen, hoe ging het ook al weer?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

LQDI

Die eerste post van dit draadje liet m'n koffie wel over het toetsenbord regenen. Dank hiervoor.

clk-p

Ik denk dat hij zich is een keer moet laten naaien door een keeshond  :eusa_think: zal hij vast ook superieur vinden.

RoelNL

Heren heren,

Laten we ons nu verleiden tot het niveau van deze overduidelijk hatende vw rijder die nog nooit in goed rijdende 850 of x70 gereden heeft laat staan het vermogen gevoelt heeft?

Komaan gewoon geen aandacht aan schenken en links laten liggen.

OK nu met gevoels modus aan.

Krijg de &€)>$#<£^ en #}|?£¥+*  op ;D
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

BBS

VW's sjoemel diesel- en benzine motoren. Tel daarbij het IQ van AV bij en je zit ongeveer op het niveau van een garnaal.... :evil: ;D ;D
Volvoloos....

FGG

Citaat van: AppieV op 06-11-2015 04:35:39
en ten tweede heb ik er al een halve ton mee gereden met alleen nieuwe olie.

Als kostenfreak ben ik nu wel om. Dat scheelt echt bakken geld aan brandstof. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cornelis-b

Citaat van: Walter op 06-11-2015 15:33:56
verbazingwekkend dat er hier eigenlijk gereageerd wordt. TS is duidelijk op zoek naar de confrontatie en boze reacties. Zit zich de hele werkdag al te verheugen op het moment dat hij vanavond even uit de macht van de wederhelft kan ontsnappen, na de afwas gedaan is uiteraard. Dan kan hij in het vuistje lachen en zeggen 'kijk mij eens succesvol zijn.' Tot er een brul vanaf de bank komt, het belieft koffie. NU.

TS loopt duidelijk stage, behorende bij de opleiding van Erik. Succes met je opleiding!

https://a2-images.myspacecdn.com/images02/115/8f3b1497f4ff43738cf3cff0b7d49fbe/300x300.jpg

;D ;D https://twitter.com/appiev
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Douwe

Citaat van: FGG op 06-11-2015 17:33:40
Citaat van: AppieV op 06-11-2015 04:35:39
en ten tweede heb ik er al een halve ton mee gereden met alleen nieuwe olie.

Als kostenfreak ben ik nu wel om. Dat scheelt echt bakken geld aan brandstof. ::)

Of de km teller geeft verkeerde waardes aan (TS rijdt minimaal 10.000 km/maand) of TS had beter een diesel of een gasbak kunnen nemen om goedkoper te kunnen rijden. Scheelt snel 600 euro pm.
Aanschaf van de Seat zal maximaal 5 maand geleden zijn.

Edit: TS zal rond de 1000 liter benzine per maand erdoorheen jagen met een verbruik van 1:10 is dit al snel 1500 euro benzine per maand  :o. Als ik per maand voor 1500 euro moet tanken, dan zou ik niet lopen zeuren over reparatiekosten van 900 euro, en al zeker niet een auto voor 900 euro aanschaffen om daar mee te gaan rijden.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 06-11-2015 17:34:56
Citaat van: Walter op 06-11-2015 15:33:56

https://a2-images.myspacecdn.com/images02/115/8f3b1497f4ff43738cf3cff0b7d49fbe/300x300.jpg

;D ;D https://twitter.com/appiev
Ik heb geen twitter en kan dat dus niet zien  :-\

Verder geen aandacht aan deze mafketel geven zal het beste in hem losmaken,..............hij verdwijnt vanzelf.

AppieV

Het is gewoon op persoonlijke ervaringen gebaseerd. Ik heb inderdaad voor 500€ een 850 GLT gekocht en daar met plezier een half jaar in gereden. Maar deze zou 170pk moeten hebben. Maar dit gevoel had ik absoluut niet. De Volvo zat lekker, de airco begaf het snel, wat niet zo heel erg is in de winter. De minimale kosten om de auto door de keuring te krijgen waren 850€ terwijl ik voor 900€ een Seat Toledo VR5 uit 2002 met wat schades hier en daar kon krijgen. Handig dat er hammerite in exact dezelfde kleur bestaat :)  4 nieuwe Good Year banden eronder gezet en het is net alsof je in een splinternieuwe auto rijdt. Ik heb in het verleden een Audi 90 2.3E gehad en een Coupé Quattro 2.3 20V en het gevoel was helemaal terug. Ik heb helemaal geen problemen met de VR5 en al zouden ze nog komen, de auto heeft me nu al verder gebracht dan de Volvo ooit nog zou kunnen. Ook al had ik er 850€ in gestoken. En ik heb ook andere 850's en V70's proefgereden die reden niet beter of slechter. Nee, ik heb geen T5 gereden maar dan hebben we het ook over een heel ander prijskaartje. Dan had ik ook een S2 of misschien een oudere S4 er tegenover mogen zetten. Over het geluid van de VR5, ja dat is wat minder bij het starten. Maar dit komt omdat je bij de VR5 geen gas hoeft bij te geven en deze meteen start. De Volvo moest altijd een flinke dot gas erbij anders startte dat ding niet. En dan hoorde je natuurlijk wel een 'brul'. Als je de VR5 doortrekt hoor je zeker wel een roffel. Overigens hoeft de VR5 niet zo vaak doorgetrokken te worden want het vermogen is veel eerder beschikbaar dan in een vergelijkbare Volvo. Je kan er in feite net zo mee rijden als een TDI en als je toch in de toeren gaat klimmen dan zit je zo op de 230. Heel snel al. Met de Volvo durfde ik nooit harder dan 180 (ik woon bij de Duitse grens). Anders dacht ik dat het ding uit elkaar zou trillen.

ahrab

Ik ken het VR5 blok niet, maar heb zo'n 15 jaar geleden veel lopen tunen aan een VAG 1.8 turbo blok. Dit was echt een fantastisch blok.

Maar goed, dit terzijde. Ik herken Appie's ervaringen met de 850 gelukkig niet. Wel apart dat-ie het perse van zich af wil schrijven op dit forum....

Ahrab

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT