Nogmaals VAG VR5 20V vs. Volvo 2.5 20V

Gestart door AppieV, 06-11-2015 04:35:39

Vorige topic - Volgende topic

AppieV

Het spijt me maar ik heb echt geen spijt dat ik mijn Volvo 850 2.5 20V GLT heb laten afvoeren. De keuringskosten waren veels te hoog, er moest van alles en nog wat aan gebeuren en volgens mij had de auto ook veel meer gelopen dan mijn huidige Seat 2.3 VR5 20V. Dus ook een 5 pitter maar in mijn ogen een veel meer bijzonder exemplaar. Je zou inderdaad kunnen stellen dat beide auto's 170pk hebben. Maar de VAG Seat VR5 is zo enorm veel rapper en loopt belachelijk veel mooier dan mijn Volvo die ik ooit had en ook nooit meer terug wil. Sommige mensen zeggen dat de VR5 een slechte motor is, ik denk van niet. Ten eerste heeft deze distributiekettingen en ten tweede heb ik er al een halve ton mee gereden met alleen nieuwe olie. De auto zit beter, de wegligging is beter en de motor maakt een net zo mooie roffel. Bovendien vind ik dat het motorconcept nog mooier is. Maar tegelijk wil ik zeggen dat ik ook heel blij was met mijn 850, maar de kosten om deze door de keuring te krijgen waren echt te hoog. Ik denk dat ze er in Afrika nog lang plezier aan hebben.

Ik moet jullie teleurstellen maar ik denk dat VAG superieur is aan Volvo. En ik weet zeker dat de Volvo 5 cilinder min of meer gepikt is van audi. Die hadden altijd al een 5 cilinder en die loopt echt beter dan die van Volvo. En veel levendiger en vlotter.

Groet,

AV

BBS

Volvoloos....

mehn

Heb je echt niets beters te doen?  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Marc O.

Mooi dat je er happy mee bent. :D

Doei.
...The Nile isn't just a river in Africa...

PimR

Wat een nuttige bijdrage :eusa_clap:     als je het verschil tussen de Volvo en de vag 5cil nog niet ziet :eusa_naughty: :eusa_hand: :eusa_wall:

Veel plezier bij vag

Boeijke

Marc O.

Niet zo streng, heren. Zo'n V5 is best een fijne motor, al haalt ie het qua geluid niet bij een 5 cilinder lijnmotor. Bij lage toeren klinkt ie als een 1.6je 4 cilinder. Dat Audi blok was wat dat betreft beter. Ik vind dat V5 blok ook meer iets voor vrouwen die een snelle auto willen, maar zonder dat uitgesproken karakter en geluid van een lijnmotor.

Maar goed, misschien hebben de vrouwelijke hormoontjes wel de overhand bij deze jongen.

mehn

Marc, ik heb niets tegen de V5 motor, maar tegen de instelling waarmee TS op dit forum zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ruubje

Ook wel interessant vergelijk!!

Een 'instap' model kwa motor (dat zijn de 140 en 170pk motoren in een 850 gewoon).
En een  'top of de line' kwa motor in een vag

Een 850 koop je voor 500 euro (dan kan je op je vingers natellen hoe het gesteld is met het onderhoud).
Een vag v5 is toch iets duurder...

Achja, this maar wat je wil.
Mijn renault twingo uit 2001 van 800 euro, 3.000km mee gereden, onderhoud? Nieuwe batterij voor de sleutel...
Geen druppel olie bijgevuld, moet ik deze auto nu vergelijken met m'n volvo's?
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

UserID6342

Gast gewoon blokkeren, voegt toch niets toe...

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 06-11-2015 09:08:21
Gast gewoon blokkeren, voegt toch niets toe...

Voegt wel degelijk wat toe. Het bevestigt namelijk het algemene niveau van de VAG rijder.

www.vm-parts.nl

Marc O.

Citaat van: mehn op 06-11-2015 08:21:13
Marc, ik heb niets tegen de V5 motor, maar tegen de instelling waarmee TS op dit forum zit.

Weet ik, mijn opmerking was ook wat ironisch bedoeld ;)

groene volvo

Daarom rijd ik niet meer VAG en heb ik een Volvo 850R met Dubbel het vermogen van mijn VAG topmodel :)

Lunadust

Voor mensen gaan denken dat het misschien een fake account van mij is..

Je zult van mij niet snel iets positiefs lezen over een (overgewaardeerd) VAG (wan) product.

En al helemaal niet van een V5, te zwaar op de vooras, niet snel, te duur in brandstof, onbetrouwbaar.
slecht ontwikkeld blok met gevoelige distributieketting en een koelprobleem tussen cilinder 2,3 en 4.
Om over de sensoren en actuatoren maar te zwijgen.

Zoals eerder gezegd door anderen, geef de beste man een enkeltje VAG forum.
Techneut, geen dichter.