Ervaringen Koni STR.T schokdempers

Gestart door matthew2300, 11-11-2015 23:32:07

Vorige topic - Volgende topic

matthew2300

Heeft er iemand ervaring met Koni STR.T schokdempers? De voordempers van mijn S70R zijn verworden tot fietspompen dus wordt het tijd voor een paar nieuwe. Nu had ik bedacht dat ik Koni FSD dempers wilde, maar dat kan niet omdat ik nivomats achter heb. STR.T schijnt wel te kunnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil comfortabel waar het kan en sportief waar het moet  ;)
Volvo for Life 340/440/480/S40/S70R/XC90 V8?
Born and raised in Holland, lives where Heineken is brewed.

cornelis-b

Weet niet of alle Koni dempers zo snel rotten maar roesten doen ze al heel snel. Dit is echt heel erg, iets van 4 jaar oud.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67068.msg1629002.html#msg1629002
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Koni FSd is troep en wil je niet onder je auto hebben, rotten veels te snel weg.

Sbv

setje originele dan maar.
Koni FSD heb ik gehad onder S70R. Troep...rotten weg waar je bij staat en bij mij snel defect

innocenti

Ik rij met Koni FSD en nivomats. Kan prima. Met een beetje drammen kunnen ze losse voordempers bestellen bij Koni. Lukte mij ook bij mn 2de set. Eerste set na 5 jaar moeten vervangen vanwege roest. Maar ik vind ze nog steeds erg fijn rijden, van daar opnieuw gemonteerd. Je hebt wel stijvere veren nodig om doorslaan te voorkomen. Standaard Volvo veren is de combi minder.

Roest is wel een issue. Demper volledig tectileren voordat je ze monteert. Ook met andere Koni dempers is roest een issue.

matthew2300

Een extra laag blanke lak doet ook wonderen gok ik?
Volvo for Life 340/440/480/S40/S70R/XC90 V8?
Born and raised in Holland, lives where Heineken is brewed.

V70R^2

ja, koni's zijn goede schokbrekers, de str.t ken ik niet heb wel gele en FSD's (gehad/heb) en roest snel, laagje blanke lak kan, liever iets dikker zoals tectiel erop.

Sbv

Citaat van: matthew2300 op 12-11-2015 11:55:20
Een extra laag blanke lak doet ook wonderen gok ik?
Kan, maar ik vond zeker FSD erg snel minder worden en snel doorslaan aan de voorzijde en heb toen besloten set van Volvo zelf te kopen die ook op mijn S70R zaten. Tot op heden geen problemen mee

V70geRwin

Citaat van: matthew2300 op 11-11-2015 23:32:07
Heeft er iemand ervaring met Koni STR.T schokdempers? De voordempers van mijn S70R zijn verworden tot fietspompen dus wordt het tijd voor een paar nieuwe. Nu had ik bedacht dat ik Koni FSD dempers wilde, maar dat kan niet omdat ik nivomats achter heb. STR.T schijnt wel te kunnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil comfortabel waar het kan en sportief waar het moet  ;)

Roesten wel maar voor de rest prima dempers, ken de oranje str.t niet zelf maar de gele zijn prettige sportdempers.
De oranje zitten tussen de standaard dempers en de gele in qua sportiviteit.

Je kan voor de achterkant een setje gewone veren kopen en nieuwe dempers monteren.
Of als je toch aan verlagen denkt een setje voor rondom kopen (Apex/Eibach etc).

De nivomats hebben speciale veren omdat de nivomat de hoogte bepaald. Meestal doet de veer dat maar bij nivomats de demper.
Daarom kan je de veren van de nivomats niet combineren met gewone dempers.

C70Turbo

Ik heb zelf de STR.T dempers onder de C70. Vind het fijne dempers voor het geld, iets stugger dan origineel maar het rijdt mooi strak.

Heb ze er nu een jaar onder zitten en tot nu toe nog roestvrij :)

twotone

Ondanks dat de dempers bij mij volledig kapotgerot zijn moet ik zeggen dat ik de gele Koni's wél erg prettig vond rijden. Maar door 't compleet wegrotten van de onderste schotel komt 't er bij mij nooit meer onder.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

rappendaf

ik heb al 20 jaar gele konis onder mijn ascona b en geen roest zal de nieuwe generatie zijn
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Jurijn R

Citaat van: rappendaf op 13-11-2015 08:34:32
ik heb al 20 jaar gele konis onder mijn ascona b en geen roest zal de nieuwe generatie zijn

Ik rijd onder de Manta met dempers van Gaz