spanrol v-snaar

Gestart door Schnappi, 13-11-2015 16:38:02

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

hoeveel speling mag de spanrol/meelooprol van v-snaar hebben tijdens het draaien van de motor vind hem toch aardig wat op en neer gaan, maakt verder geen bijgeluiden maar het viel me gewoon op tijdens controle onder de kap.

beweging is zijwaarts.

riem zelf loopt goed en is nog goed.

cornelis-b

Over welk type auto hebben we het? Als het over een 850 of een X70 gaat zal je de multiriem bedoelen want die heeft geen V snaar.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Schnappi

S70 t5 1999, multitriem inderdaad.

NinaPaul

Multiriem of (multi) v-snaar, het is een snaar en heeft minimaal één V patroon....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 13-11-2015 19:06:58
Multiriem of (multi) v-snaar, het is een snaar en heeft minimaal één V patroon....

Meneer Paul,

Dit is wat wij in Nederland een v snaar noemen

En dit noemen we multie riem
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

NinaPaul

Zoek maar eens op multi v-snaar...... Ik weet dat je het graag beter weet en mensen graag verbeterd, maar er zijn nu eenmaal meerdere namen voor.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

850-R

klopt, v-snaar en multi v-snaar. omdat die meer V'tjes heeft (goh  ;D)
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 13-11-2015 19:40:43
Zoek maar eens op multi v-snaar...... Ik weet dat je het graag beter weet en mensen graag verbeterd, maar er zijn nu eenmaal meerdere namen voor.

Wat zeg jij nou??

Zeg maar Henk tegen mij

Schnappi

heb zojuist nog even gekeken, blijkt dat de multiriem spanner wat lichtjes op en neer gaat bij het draaien van de motor. Kan dit kwaad?

volvobug

Citaat van: Schnappi op 14-11-2015 11:44:31
heb zojuist nog even gekeken, blijkt dat de multiriem spanner wat lichtjes op en neer gaat bij het draaien van de motor. Kan dit kwaad?

Nee, daarom zit er juist een veer om, om mee te kunnen bewegen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Schnappi

bedankt voor de info

henry classic v70

Citaat van: cornelis-b op 13-11-2015 21:52:45
Citaat van: NinaPaul op 13-11-2015 19:40:43

Wat zeg jij nou??

Tja Henk.... duurt even, zelfreflectie is hier niet van toepassing
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4