Geen verbinding ECU

Gestart door basphil, 14-11-2015 16:14:36

Vorige topic - Volgende topic

basphil

Vandaag ben ik bij cornelis-b geweest voor een revisie van de abs module,dat is prima gelukt overigens maar we konden de v70 niet uitlezen.
Niet met Android twee programma's en niet met de laptop.
We kregen geen contact met de auto,we stonden voor een raadsel
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Bas.

basphil

Het betreft overigens een v70  uit 1998

cornelis-b

Gebruikte software voor Android: TorquePro en OBD ScanMater en voor de Laptop: VolFcr en BrickDiag

Tijdens een poging te verbinden, contact in stand 2, ging wel ineens de ventilator bij de radiateur draaien. Dat was ook alles ook.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ahrab

Henk,

Toen ik bij jouw was voor de ABS revisie, konden we mijn 1999 V70 ook niet uitlezen toch? Of was het uiteindelijk wel gelukt? Kan me niet meer herinneren....

Gr. Ahrab

cornelis-b

Citaat van: ahrab op 14-11-2015 17:16:46
Henk,

Toen ik bij jouw was voor de ABS revisie, konden we mijn 1999 V70 ook niet uitlezen toch? Of was het uiteindelijk wel gelukt? Kan me niet meer herinneren....

Gr. Ahrab

Niet met Android maar wel met de laptop.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

basphil

Zou dit het misschien zijn?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37123.msg741749.html#msg741749

Re: Computer niet uit te lezen
« Antwoord #19 Gepost op: 24-11-2009 20:32:15 »    Antwoord met citaat
Jorrit, het probleem met de computer is opgelost. Je had gelijk er zal een massadraad onder het inlaatspruitstuk los daarna was het klaar.

cornelis-b

Zou een mogelijkheid kunnen zijn dat er ergens een slecht massa contact zit. Dat er ergens iets niet goed gaat is duidelijk Bas want met geen enkel programma is er contact te maken met de ECU.

Welke techneut heeft er wat inbreng?

Zeg maar Henk tegen mij

UserID6342

Kan idd een massa probleem zijn, heel soms wilt het wel eens voorkomen (zeker bij de x70's) dat de K-line in de OBD stekker niet goed zit en geen contact maakt met de ECU.  Dan krijg je dus ook niets uitgelezen.  Zekerheidshalve even doorpiepen dus of de kabel wel goed zit en niet tegen massa komt.

Pen 7 in de OBD stekker is de K-line, net zoals pen B36 (uit mijn hoofd) op de ECU

basphil

Ik zal er proberen naar te kijken als je het kan zien met het blote oog tenminste.

cornelis-b

Als je er niet uit komt Bas dan kijken we samen wel en meten we de boel door. Wel met droog weer ;D

Zeg maar Henk tegen mij

basphil

Citaat van: cornelis-b op 15-11-2015 23:18:43
Als je er niet uit komt Bas dan kijken we samen wel en meten we de boel door. Wel met droog weer ;D

Ik denk dat ik dan binnenkort maar weer een beroep op je ga doen want hier kom ik niet uit.
Zal wel effe de massa schoonmaken dat redt ik.

Auk

Heb er bij mijn S70 ook al sinds het begin last van dat ik hem niet uit kan lezen, de ene keer kom je er wel in en de andere keer niet. Best frustrerend.
Auke
Volvo. for life

basphil

Citaat van: Auk op 18-11-2015 17:41:00
Heb er bij mijn S70 ook al sinds het begin last van dat ik hem niet uit kan lezen, de ene keer kom je er wel in en de andere keer niet. Best frustrerend.

maar geen duidelijke oorzaak helaas begrijp ik hier uit?

basphil

Nou na het schoonmaken van de massa ter hoogte van het spruitstuk die naar het schutbord gaat poging twee.
Ik weer naar Henk toe maar helaas  kwamen we er weer niet in.
Alleen via srs deel kwamen we erin en toen kregen we een rare foutcode  X-X-X.
Dus nu gaan we maar opzoek naar een donor ecu om te kijken of het daar aan ligt.
De auto rijdt overigens prima en alles functioneert naar behoren.

Ieder geval bedankt Henk!

kevinwalter

Werkt je interieurverlichting wel? Bij mij had ik er een lampje verkeerd in gedaan en was de zekering geknapt. Kon hem toen ook niet meer uitlezen. :-)

Laatst ook bij een S70 gehad. Volgens mij was dit wel een aparte zekering.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020