Remote werkt niet voor op slot doen, wel van slot

Gestart door classicT5, 18-11-2015 14:30:23

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Heb al gezocht op het forum, maar niets kunnen vinden wat overeenkomt (of mijn zoekskills zijn niet goed ;))

Mijn AB werkt wel om de auto van slot te doen, maar niet op slot.

Heb het zwarte kastje boven de tellers al vervangen voor een ander, maar houd hetzelfde probleem.

Heb microswitches per deur nagekeken (deur open, slotpen dicht duwen en kijken of licht uitgaat), maar daar zie ik geen problemen.

Iemand een idee hoe ik verder moet zoeken?

In het begin heeft het wel gewerkt, maar dan moest je behoorlijk dicht bij de auto staan. Vandaar mijn gedachte dat het ontvangkastje niet ok was, maar daar zat het euvel dus niet.

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

dbs1

Ik denk ook aan de AB zelf. Temeer daar een van de knopjes het wel doet.
Ooit een aftermarket behuizing gekocht voor de AB en toen moest ik tussen het rubber waar je op drukt en de switches daaronder een opvulling plaatsen anders werkte het niet. Dus misschien eens testen zonder behuizing?
Of anders microswitch op de AB versleten?
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

classicT5

Heb andere ab geprobeerd, maar raar, soms doet die het wel soms niet.

Twwe gare ab's waarschijnlijk. Zijn die dingen duur als je nieuwe bij dealert besteld?

haasje

Heb je ook je motorkap gecontroleerd, als deze niet goed dicht is (schakelaar defect?) gaat hij ook niet op slot.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dbs1

Even nagedacht en bij mij is de rechtervoorportiermicroswitch versleten, dus als de deur niet hard genoeg dichtgegooid is, gaat de zaak wel op slot, maar niet op alarm (knipperlichten gaan niet aan). Kan dat misschien bij de achterklep spelen?
Of gaat de zaak helemaal niet op slot?
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht

classicT5

Ik heb motorkap al doorgelust, maar dat maakte niet uit.

Bedankt Henk, ga lezen.

Enig idee of je kunt meten of relais signaal krijgt dat alles gesloten is?

cornelis-b

Het makkelijkst om een en ander uit te sluiten zowel bij een 850 als een X70 doe je als volgt: Bij een 850 prik je even het relais 210/211 van een bevriend 850 rijder in je auto en kijkt of het systeem dan met ZIJN afstandbediening werkt, zelfde effect dan zal er toch iets met een switch zijn. Bij de X70 iets meer werk maar goed te doen: haal bij een bevriend X70 rijder de regelunit even onder de schopplaat weg, zwarte unit met grote groene stekker, en koppel deze dan in de probleem auto even aan de stekker. Kijk dan met ZIJN afstandbediening of het werkt, zelfde effect dan zal er toch iets met een switch zijn.

Het is even een zoekplaatje maar er is wel uit te komen maar eerst controleren of het systeem werkt met een ander relais / regelunit want anders trek je misschien alle microswitches los voor niets.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

dbs1

Citaat van: classicT5 op 21-11-2015 10:44:13
Zijn die dingen duur als je nieuwe bij dealert besteld?

Weet ik niet, had hem via het forum gekocht, aftermarket geval.
Maar de dealer kennende......

cornelis-b

Waarom bij de dealer kopen? Er staan genoeg 850 en X70 wagens te koop, het enige wat je nodig hebt is een relais 210/211 met bijbehorende AB/ AB's voor de 850 of een regelunit met bijbehorende AB/ AB's voor een X70. Je bent altijd goedkoper uit als bij de dealer die mij toen 134 euro wilde laten betalen voor een AB voor de S70. Regelunit met 2 AB's was ik 50 euro voor kwijt en het werkte perfect.

Zeg maar Henk tegen mij

classicT5

Net even andere controle gedaan. Achterslot microswitch dacht ik dat die goed werkte, lampje van openstaande klep blijft niet branden. Toch maar slot even losgehaald en nagekeken. Microswitch doorgemeten, werkt goed.

Als je de stekker van het slot haalt, viel me op dat dan wel de AB werkt zoals het moet. Zit dus toch ergens in het slot, alleen zie ik niets vreemds.

Slot maar weer teruggezet, omdat ik ondertussen wel wil rijden -> werkt alles weer.... Wet van vaag.

Moet nog ergens een reserve slot hebben liggen, zal die tzt erin zetten. Ondertussen eens kijken hoe lang het goed blijft.

Heb hier nog niet gelezen van mensen die microswitch van kofferbakslot hebben vervangen? Die microswitch is ook anders dan van de deuren. Quick and dirty zou je die microswitch ook kunnen doorlussen, maar dan heb je geen controle meer of je kofferbak openstaat of niet.

Anyway, het werkt weer (tijdelijk??), maar de logica ontgaat me en daar baal ik van, autos moeten wel logisch te repareren zijn ;)

cornelis-b

Spuit de boel eens goed schoon met een goede contactreiniger en daarna met een busje perslucht, grote kans dat het weer jaren goed gaat. Mooi dat je de boosdoener hebt gevonden.

http://www.handyman.nl/product/griffon-contactspray/1799000012/

Zeg maar Henk tegen mij