Ben lekker onze oude Volvo aan het strippen. Hoe krijg ik het volgende los:

Gestart door CharlieFox, 26-11-2015 15:00:22

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Ben buiten, lekker weer en geen straf (!) en kan effe geen pics uploaden, vanavond misschien. Oude Volvo gaat naar de sloop en de beste spullen gaan uiteraard op de nieuwe vierdehandse. Voor nu even:

1) Die oprolbare bagage netten die in de achterstoelen zitten. Heb de plastc kapjes los, maar hoe verder?
Edit: Okay dan, zo dus! Je moet ze dus eerst helemaal eruit rollen. Morgen maar even proberen ...
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63418.msg1361880.html#msg1361880

2) Plastic kapje (zwart) waar de achterasbak aan vast zit, achterop de middenconsole.
Edit: Gelukt. Was slechts een kwestie van die 2 nepschakelaars eruit wippen (kapjes) en toen met de vingers in de uitsparingen het geheel wat omlaag bewegen.

3) En de knipperlicht handle ivm overzetten cruise control. Ik krijg die kap om het contactslot niet los.
Edit: En ook hebbes. Plaatjes zeggen meer dan woorden. Blijken dus 2 verscholen en diep verzonken torx schroeven te zitten. Moet een torx 25 schroevendraaier op van minstens 10cm lang. Morgen maar weer even proberen.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=37398

Sorry voor het domme vragen ipv uitzoeken, maar die ouwe bak moet snel weg ...

Misschien zo nog meer punten ...

1) Een pica er bij voor hoofdbreker nr 1

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

johan1989

3

In de onderkant van de stuurkolom zitten 3 verzonken torx bouten in dat kapje

CharlieFox

Citaat van: johan1989 op 26-11-2015 16:02:59
3

In de onderkant van de stuurkolom zitten 3 verzonken torx bouten in dat kapje

Dank. Ik heb ze los, overigens maar 2 gevonden. Maar krijg 'm nog niet los. Zal dat 3e torx boutje wel zijn die ik niet kan vinden. Nu binnen, wordt te donker. En vanavond alles maar even mbv het forum voorbereiden en uitzoeken.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

jelmo86

Clublid 85012049

CharlieFox

Citaat van: jelmo86 op 26-11-2015 18:34:48
Bij mij was de 3e een gewone kruiskop schroef.

Ben er net met een zaklamp onder gedoken op mijn rug, maar echt geen 3e te vinden, torx of kruiskop. Ben nu het forum aan het doorspitten. Zal vast wel een topic over te vinden zijn. Maar als iemand me op weg kan helpen, heel graag. Moet nl ook nog demontage cruise control dinges uitzoeken en die bagagenetten. Want morgen eind van de middag wil ik de bak echt weg hebben.

johan1989

Citaat van: CharlieFox op 26-11-2015 18:48:17
Citaat van: jelmo86 op 26-11-2015 18:34:48
Bij mij was de 3e een gewone kruiskop schroef.

Ben er net met een zaklamp onder gedoken op mijn rug, maar echt geen 3e te vinden, torx of kruiskop. Ben nu het forum aan het doorspitten. Zal vast wel een topic over te vinden zijn. Maar als iemand me op weg kan helpen, heel graag. Moet nl ook nog demontage cruise control dinges uitzoeken en die bagagenetten. Want morgen eind van de middag wil ik de bak echt weg hebben.

Dan zal ik het wel fout hebben en zijn het er twee. Je moet het kapje wel over je antennering heen schuiven, niet recht naar beneden trekken

CharlieFox

johan1989

CharlieFox

Ben er wel uit. Kostte me wel zeker 2 uren speuren o.a. hier maar ook elders (Engelstalig). Vooral over de cruise control overzetten, inclusief de knipperlicht hendel, moest ik me flink in verdiepen. Morgen maar weer proberen.

Kapje rondom het stuurkolom (antennering?) gaat nu ook wel lukken. Moet je maar net weten dat er 2 diep verscholen torx 25 schroeven zitten ...

blauweroffel

Het zijn twee verschillende maten: torx 20 en torx 25 (de hele diepe is 20)
En vaak zijn ze al eens los geweest en dan worden er soms gewoon kruiskopschroeven in gedraaid.
Heb er al veel los gehaald, succes

BR

CharlieFox

Nou, CC is eruit. Als je eenmaal bezig bent, spreekt het eigenlijk allemaal voor zich. Althans, heb gisteravond wel wat cc topics doorgenomen en dat heeft wel geholpen. Het systeem is vrij eenvoudig en inbouwen gaat mij ook wel lukken. Vond het zelfs wel leuk (alleen wat koud, want geen garage, dus buiten). Zelfs de schakelaars van koppeling en rem gingen er makkelijk uit. Just to be sure:

Dat relais op de foto (101/102) is toch het enige CC relais wat eruit moet? Niet dat de auto binnenkort op de sloop staat en ik nog een relais terugkopen moet uit mijn eigen auto!  :(

Die bagagenetten (het rolsysteem in de stoelen) krijg ik er trouwens nog steeds niet uit, voorbereiding door het lezen van topics ten spijt. Iemand tips?

classicT5

Voor bagagenetten; kapje aan de andere kant ook eraf halen, gaat meestal lastig, grote kans dat het breekt. Dan zie je op het asje een borgring zitten. Die eraf halen ej kunt hem eruit trekken aan de kant waar je nu al het kapje af hebt. Let wel op, die netten staan onder spanning, best even borgen. Anders moet je hem weer gaan opwinden voordat je hem monteert (got the t-shirt).

CharlieFox

Dank je Jeroen!  :eusa_clap: Dat was 'm. Scheelt me een hoop uitzoekwerk, want op het forum (nog) niet kunnen vinden. Het is buiten ook koud, donker en motregen. Niet echt fijne omstandigheden om geduldig uit te zoeken hoe iets los moet. Maar met deze tip was het in 10 minuten gepiept!

Die 4 plastic drukkertjes kreeg ik er niet heel uit, maar was toch van de sloop Volvo. Waren zwart. Die van de nieuwe Volvo zijn creme. Eerst maar weer uitvissen waar ik die vandaan haal. Uiteraard, bij de dealert, maar heb geen zin in plastic zakjes met de naam Volvo erop en misschien wel €0,99 per stuk of zo.

Pica:

CharlieFox

P.s. Misschien ben ik wat knierterig, maar ik heb op de oude Volvo rondom nieuwe schijven en blokken zitten. Blokken sinds afgelopen zomer en de schijven vorig jaar, dus zo'n 20.000 km geleden. Ik krijg het maar niet over mijn hart om dat spul af te storten naar de Volvo sloop. Idem dito voor vrijwel nieuwe ontstekingsspullen als bougies, kabels, verdelerkap en rotor. Op de nieuwe Volvo zit ook alles al nieuw, dus overzetten heeft weinig zin.

Misschien eens langs wat Volvo dealers en vragen of ik wat 'ouwe zooi' mag pakken uit de afvalbak?  :D

jeroen74

Die spullen moet je eraf halen, bewaren, weggeven of te koop zetten.

Op je nieuwe Volvo blijven overigens die onderdelen niet eeuwig nieuw...