ABS Controller revisie

Gestart door cornelis-b, 26-11-2015 18:09:26

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Vandaag met de post een ABS controller van een mede forumlid ontvangen en gereviseerd, ik heb het er eigenlijk best wel druk mee, het zal wel aan de leeftijd van de controllers liggen dat er zoveel zijn die storingen beginnen te vertonen. Ook deze controller had weer last van veel tinbreuken maar alles is weer netjes hersteld.

Uiteraard eerst de controller geopend, moet je voorzichtig doen want iets te diep en je beschadigd de print, en eenmaal open was de oorzaak al snel duidelijk, zelfs goed zichtbaar door de siliconenlaag heen. Na het verwijderen van de siliconen kwam ik dit tegen.

Breukjes in de tin

Dan is het zaak de oude tin van de print te verwijderen, eerst met een tinzuiger en daarna met zuiglitze. Is dat gebeurt dan is het poetsen met een glasvezelborsteltje, je wil immers een goede hechting van de zilverflux.

Leeg gehaald met alleen de tinzuiger

Van het gepiel met de zuiglitze en de glasvezelborstel heb ik geen foto's gemaakt maar wel van het eind resultaat.

Opnieuw gesoldeerd en in de printlak gespoten

Heb je ook een ABS storing blijf er dan zeker niet te lang mee rondrijden, het wordt van kwaad tot erger met het risico dat de controller onherstelbaar beschadigd wordt. Voor vragen mag je altijd een privé bericht sturen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2015 18:11:05
Hoe maak jij de controller open ?
En weer dicht ?

Ik slijp de controller open met een dremel en een glasvezelschijfje precies in de naad en dichtmaken doe ik met Poly Max High Tack.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Johann

Kom je het oudere type controller ook wel tegen met dergelijke problemen?
Dit is toch het type welke onder de ABS pomp zit toch?

Blackfox

Heb je wel is gekeken waar die printjes vandaan komen en gemaakt zijn Henk?
Of is mij dat nu alleen opgevallen ;D

heb er een 3 jaar terug eens eentje opengemaakt en toen zag ik ..made in... :D

cornelis-b

De controller in de aluminium behuizing heeft eigenlijk nooit problemen Johann, het zijn echt alleen de controlers in de kunststof behuizing die onder de pomp zit.

Blackfox die dingen komen uit de  Philipijnen en gaan dus regelmatig naar de "Philistijnen" ;D

Zeg maar Henk tegen mij

Blackfox

Ik denk ff testen Henk ;D. Nee hoor geintje ;).
Maar viel mij extra op omdat mijn vrouwtje ook daar vandaan komt. :)

Ben in ieder geval gelukkiger met haar dan met de controller :D.

ff ontoppic ;D. heeft een ABS controller van een S60 zelfde problemen of is dat en totaal andere?

cornelis-b

Citaat van: Blackfox op 26-11-2015 19:17:48

ff ontoppic ;D. heeft een ABS controller van een S60 zelfde problemen of is dat en totaal andere?

Ik heb echt geen idee of de S60 deze problemen ook heeft maar heb even in de grote Volvo database gekeken en de controller met partnunner 8619544 is de zelfde als van de laatste X70 classic's. Ook zit deze in de S80 en C70.
Als de tin in deze controllers niet is aangepast / verbeterd zal het mij niet verbazen als ook hier problemen mee komen.

Zeg maar Henk tegen mij

Blackfox

Citaat van: cornelis-b op 26-11-2015 20:48:53

Ik heb echt geen idee of de S60 deze problemen ook heeft maar heb even in de grote Volvo database gekeken en de controller met partnunner 8619544 is de zelfde als van de laatste X70 classic's. Ook zit deze in de S80 en C70.
Als de tin in deze controllers niet is aangepast / verbeterd zal het mij niet verbazen als ook hier problemen mee komen.

Hmm heb ff geen vida hier op de laptop dus kan niet checken.
motorcode 5244s2 bj 2001 kan je iets vinden daarvan?

cornelis-b

Citaat van: Blackfox op 26-11-2015 21:07:11
Citaat van: cornelis-b op 26-11-2015 20:48:53

Hmm heb ff geen vida hier op de laptop dus kan niet checken.
motorcode 5244s2 bj 2001 kan je iets vinden daarvan?

Er zijn 3 verschillende controllers volgens de Volvo bijbel: ABS, STC en DSTC. Maakt eigenlijk wat betreft de behuizing niets uit, laatst die van T5Joost gedaan van zijn '99 Laser Bleu en die was met STC en ook de zelfde tinbreukjes. Zal dus bij de S60 niet anders zijn omdat de controller van het zelfde type is.

Zeg maar Henk tegen mij

UserID6342

De S60 heeft hetzelfde probleem met de controller, net zoals de N en de S80 (alleen zijn deze jonger en gebeurt het nog niet echt veel)

Metalen controllers op de oudere modellen kunnen echt wel defect gaan, heb er al genoeg hier gehad.....

reneetje

De S60 / S80 / V70 N enz. heeft meer last van een haperende tellerbak , eerst valt er een gedeelte uit van de tekst , onleesbare tekst tot op een gegeven moment de hele tellerbak het niet meer doet en je in een zwart gat zit te gluren.

ETS in Oosterhout repareert deze perfect.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Sbv

Citaat van: reneetje op 26-11-2015 21:55:23
De S60 / S80 / V70 N enz. heeft meer last van een haperende tellerbak , eerst valt er een gedeelte uit van de tekst , onleesbare tekst tot op een gegeven moment de hele tellerbak het niet meer doet en je in een zwart gat zit te gluren.

http://www.ets1.nl/mediapool/60/603779/resources/7489352.JPG

tm MY02 zodra en chromen ringen rond de teller zitten is het eigenlijk al weg

UserID6342

Citaat van: reneetje op 26-11-2015 21:55:23

http://www.ets1.nl/mediapool/60/603779/resources/7489352.JPG

De DIM module gaat idd vaker kapot, maar er zijn er meer die dat perfect kunnen repareren....

kevinwalter

Dim gaat enkel kapot bij de puntige wijzers (Zoals hier boven). Die van mij zijn stomp (V70n My2000) en daar heb je er geen last van.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020