Wat zijn dit toch voor loshangende stekkertjes in de motorruimte? (zie foto)

Gestart door CharlieFox, 04-12-2015 23:06:10

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Op diverse plaatsen in de motorruimte zie ik van die "doodlopende" stekkertjes die met een clipje aan het chassis hangen en die verder ook nergens in kunnen. Zie foto, waarop ik er eentje op de accu gelegd heb.

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

volvobug

Alarminstallatie, sirene, backup batterij, koplampwisservoorbereiding, cruisecontrol? Kan van alles zijn aan opties die wel voorbereid zijn in de kabelboom maar niet geplaatst.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

CharlieFox

Ik weet het eigenlijk niet. Voorbeeld:
Vandaag CC overgebouwd in de huidige Volvo en was een fluitje van een cent. Alles al optioneel aanwezig. Was slechts een kwestie van schroeven en stekkertjes drukken. Maar de stekkertjes die er al waren, dat waren toch echte stekkertjes. Niet van die tapse dingen die ik op de foto heb.
Ook de koplampwisserstekkers zijn exemplaren die je aan elkaar kunt prikken en dat zijn ook echte vierkant-achtige dingen.
Van die tapse dingen die ik op de foto heb, hangen er een paar bij de koplampen (ik heb al wissertjes erop en ook koplamp verstellers, dus geen opties) en bij de accu ook 2 stuks, meen ik.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

cornelis-b

Wat bedoel je met tapse dingen? Die stekker is gewoon los te halen van het "tapse" ophanghaakje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

CharlieFox

Haha, rij nu 8 jaren 850, nu in mijn tweede en heb me eigenlijk nooit verdiept in die loshangende stekkertjes. Nu mede n.a.v. reacties op dit topic wél gedaan en zie daar: De boel kan idd uit elkaar! Dat tapse stukje is puur een ophanggeval.

Nooit geweten en waarschijnlijk omdat elektriek nooit echt mijn interesse heeft gehad. Ben blijven hangen op het niveau middelbare school natuurkunde met U=IxR  :)