Frans' groene T-5R estate

Gestart door fransb85, 05-12-2015 14:55:02

Vorige topic - Volgende topic

fransb85

Ze blijven schitterend. Ben heel tevreden over de matte finish

Ook nog even kapje, rotor en bougies gedaan. Was hoognodig, rotor en kap waren al weer 2.5 jaar/80K oud en de bougies twee jaar/60K en hij begon wat te bokken op lpg onder belasting.

Nieuw en oud, de anode lijkt wel wat afgekloven. Geen overbodige luxe denk ik.

fransb85

Even een update met tragisch nieuws: vorige maand had ik opeens een oliedruklampje. gelukkig reed ik binnen de bebouwde kom dus kon ik de auto meteen aan de kant stilzetten. forse hoeveelheid olie in het koelwater. auto draaide nog wel normaal en geen witte rook uit de uitlaat dus ik verdacht de turbo van lekkage tussen olie- en watercircuit, vond het niet erg bij een kapotte koppakking passen. auto afgesleept, turbo vervangen, alles geflushed. bij de eerste start meteen weer olie in het koelwater en oliepeil gezakt. kortom, het lek zit elders.

Ik heb inmiddels een andere auto en binnenkort een nieuwe baan. de t-5r mag dus weg want ik heb geen tijd meer om het allemaal nog eens uit elkaar te halen. zie de advertentie in de te koop rubriek.

cornelis-b

Dit het is echt jammer Frans na alle tijd en munten die je er in hebt gestoken. Waar rij je nu in?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

fransb85

ja heel erg jammer, maar ik ben inmiddels trotse eigenaar van een e46 cabriolet 330ci automaat. dus dat verzacht het leed wel enigzins.

inmiddels de advertentie gepost

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81512.msg1683887.html#msg1683887

Vulk

Wat had je in gedachten qua prijs?

daanium

Mooie wagen, inderdaad jammer dat je er zo'n pech mee hebt (en dat die weg gaat)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70geRwin

Balen man, maar die bimmer zal ook wel lekker sturen  :eusa_clap:

Sbv

Heb je een richtprijs voor de auto ?

fransb85

nog niet echt, heb wel een minimum bedrag in mijn hoofd maar wil eerst afwachten wat er geboden. De auto staat alleen hier te koop en nog niet op marktplaats omdat ik liever zie dat de auto een tweede leven krijgt bij een liefhebber en niet de handel in verdwijnt. Als ik er niet van af kom dan kan ik hem altijd nog in onderdelen verkopen. En misschien als de eerste teleurstelling wat gezakt is krijg ik toch nog frisse moed om hem weer uit elkaar te halen en verder op onderzoek uit te gaan. Maar na deze bloedhete week vind ik het even welletjes met sleutelen en heen en weer rijden naar de werkplaats.

Lammert

Ik weet niet of je dit al gedaan hebt (en ff geen tijd om hele topic door te lezen), maar wat die olie in je kvs betreft: met een beetje 'mazzel' is het alleen je oliekoeler/radiateur die doorgeslagen is en is het met een nieuwe radiateur opgelost.

NinaPaul

LPG zonder G3 op kenteken zal de prijs wel drukken. Scheelt toch € 40,- per maand (en dat zijn heel wat lpg km's).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

fransb85

Tsja, ik rij het er makkelijk uit. Het is sowieso lekker goedkoop en dat verschil voel ik niet echt. Die radiateur is pas twee jaar oud. Kijk, ik kan er natuurlijk ook een ruilblok in hangen maar dan ben ik weer weken aan het organiseren en daar heb ik geen tijd voor en geen zin in. Em ik heb mn zinnen gezet op een andere auto. Ik ga op zoek naar een mooie E39 touring met alles erop en eraan en tot die tijd rij ik in de cabrio.

cornelis-b

Twee jaar jonge radiator zegt niets Frans een klein intern lekje is voldoende. Vind het idee daarover niet zo raar.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

fransb85

Nou, na een dagje lekker relaxen is de kogel door de kerk. Ik ga er een ander blok in zetten want ik merk, nu de frustratie van afgelopen week een beetje gezakt is, dat ik echt m'n 850 niet kwijt wil.

Een ander blok zit er snel en makkelijk in en dan kan ik ook genieten van mijn nieuwe turbo waar ik me zo op verheugd had. En weer lekker goedkope LPG kilometertjes maken!! Alle geĂ¯nteresseerden bedankt voor jullie biedingen en alle anderen bedankt voor het meedenken.

V70geRwin

Eerst maar een goede diagnose stellen lijkt me.
Goed dat je het aanpakt, auto's en emotie  ;)