Frans' groene T-5R estate

Gestart door fransb85, 05-12-2015 14:55:02

Vorige topic - Volgende topic

fransb85

Aangezien Henk voor mij mijn bumper weer in mooie staat gaat brengen start ik dit draadje. Foto's volgen!

cornelis-b

Gaat een leuk klusje worden met deze R-bumper, heeft een paar aardige tikken gehad, en morgen zal ik wat foto's plaatsen van de gehavende bumper en het verder verloop hier bijhouden. Gaat helemaal goed komen Frans.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

fransb85

Top! Ik ben super benieuwd maar afgaande op de resultaten van de eerdere reparaties heb ik alle vertrouwen dat het mooi wordt.

cornelis-b

Eerst maar eens een paar foto's van de te repareren bumper gemaakt, ik heb hem vandaag eens grondig geïnspecteerd om een reparatie plan te maken, gaat een leuk klusje worden, zowel voor mij als voor de spuiter. Er is al een keer wat "hersteld" aan de bumper maar op een verschrikkelijk knullige manier :o :o Morgen eerst de bende maar eens met de dremel bewerken en kijken wat er onder vandaan komt.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

portlock

zo die is goed afgebroken ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

UserID6342

Jofel, zo'n bumpert, pfff......

T5-Klaas

Dat is er bijna een in de categorie, 'geen hartslag maar nog wel warm'...
Alle vertrouwen dat Henk er weer iets moois van maakt...
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

fransb85

Ja, ik begon me er toch ook wel aan te storen... Heb de auto nu tweeënhalf jaar, mechanisch heb ik vrijwel alles aangepakt behalve de versnellingsbak. Optisch ook het nodige gedaan: '96 achterlichten,  koplampglazen schoongemaakt, grille netjes, nieuwe Comets onder de auto. Dan begint zo'n bumperlip met scheur steeds meer in het oog te springen. Nu rijd ik overigens met een prachtige metallic rode bumper rond, om in de kerststemming te blijven. Kan niet wachten om mijn smetteloze R bumper weer op te halen.

Jurijn R

Pff toch jammer van die bumpers allemaal. Mijne begint ook te breken/scheuren. Is ook al gerepareerd, maar blijft toch altijd een erger punt als hij gewoon niet mooi is.

cornelis-b

Vandaag weer even met de bumper verder gegaan en ik sta nu bijna met de tranen in mijn ogen. Ik heb hem wel weer zo ver dat de breuk tegen elkaar aan zit maar wat is die bumper mishandeld in het verleden, zo erg zelfs dat de spuiter zich afvraagt of hij dit nog ooit 100% strak gaat krijgen. De bumper is al eerdere malen "gerepareerd" en er zitten dikke lagen plamuur op die aan alle kanten gebarsten zijn, niet alleen op de spijlen maar eigenlijk op de hele bumper. Bij elke beweging van de bumper breken er gewoon brokken plamuur af.

Naar goed toch even een update met wat foto's.

Ook hier zie je de dikke laag plamuur

Close-up, hier zie je duidelijk hoe dik de plamuurlaag is

Zeg maar Henk tegen mij

fransb85

Heb naar aanleiding van het bovenstaande even telefonisch overleg gehad met Henk en begrepen dat ik de twijfelachtige eer heb om in het bezit te zijn van de slechtste R bumper van Nederland. Mijn wens is om het toch te proberen te repareren, waarbij ik dan het risico, dat het niet 100% fabrieksnieuw wordt of bij de spuiter duurder uitvalt, op de koop toe neem. Het gaat mij erom dat de bumper weer in 1 stuk is en dat moet in elk geval lukken. En bovendien, een mooie uitdaging, als mijn bumper toch te redden valt dan zijn ze allemaal te redden!

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Hans Duiven

Citaat van: maruska op 07-12-2015 16:30:39
en anders een nieuwe ? ;D

of afwerken met Anti-Dröhn  ;D

Johann

Kan Frans met schuurpapier overweg? Kan hij eerst de bumper kaal maken en dan weer terug brengen?

Ik had ook een kapotte bumper van de rally auto die al tig keer gespoten was. Heb deze eerst zo goed als het ging kaal gemaakt. Daarna mocht de spuiter er op los gaan.

diederickvolvo

Wat levert henk toch weer netjes werk!
Hij is gelukkig van het caliber: if it is not repairible anymore, I can fix it