Frans' groene T-5R estate

Gestart door fransb85, 05-12-2015 14:55:02

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: diederickvolvo op 07-12-2015 17:33:11
Wat levert henk toch weer netjes werk!
Hij is gelukkig van het caliber: if it is not repairible anymore, I can fix it

Ik doe mijn best om hem weer stevig te maken, wat ook zeker gaat lukken, en de spuiter mag de rest doen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

fransb85

Ja, als ik had geweten dat 't zo moeilijk te redden was dan had ik misschien wel op m'n dooie gemak een andere gezocht. Mijn vrije tijd is nogal schaars en moet (tot mijn grote spijt) ook deels besteed worden aan niet-auto-gerelateerde zaken, dus voor wat betreft het schuren mag de spuiter er van mij op los gaan, ik begrijp dat het dan wel duurder wordt maar onder al die laagjes plamuur zit hopelijk een bumper die weer een beetje op te leuken is.

cornelis-b

Morgen komt de eerste laag koolstof er op en na 24 uur uitharden de 2de laag en dan gaat de bumper mee naar de spuiter zodat hij zijn oordeel kan vellen. Hij heeft nu alleen wat foto's gezien en het zweet stond al op zijn rug ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Ik vind het moedig dit project aan te gaan :eusa_clap:. Succes Henk!

fransb85

Ja ik vind het ook moedig en ik ben blij dat je bereid bent het te proberen! Aan je inzet zal het in elk ge al niet liggen.

cornelis-b

Morgen volgen er updates van de eerste laag koolstof.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Omdat ik toch naar Amsterdam moest om hars, harder en koolstofband te halen ben ik toch maar even langs de spuiter gereden om hem de bumper te laten bekijken. Hij is er van overtuigd dat hij de bumper weer strak gaat krijgen, wel veel meer werk dan de vorige bumpers, maar als ik de bumper weer "sterk" maak dan komt het goed.

Bij Polyservice ook nog even info ingewonnen omdat deze bumper toch wel grote en brede scheuren had wat ik het beste kon doen. Het advies was gewoon de thixotrope epoxyhars te gebruiken en daar een beetje katoenvlokken door te mengen zodat de hars niet direct door de koolstofband en door de scheuren weg zou lopen.

De hars mag nu 24 uur uitharden en dan gaan de "hechtingen" er uit waarna ik de eerste laag weer even kan slijpen / opruwen zodat er een tweede laag op gezet kan worden en daarna mag de spuiter zich gaan uitleven op de bumper.

Thixotrope epoxyhars met wat katoenvlokken, meer poeder eigenlijk

Ook op de hoek van de bumper was er al eens "gerepareerd" ook maar gelijk aangepakt

Zeg maar Henk tegen mij

classicT5

Goed bezig Henk, je bent een echte bumperexpert ;)

Silverarrow

Ik dacht bij het lezen van de eerste pagina even dat Henk eindelijk z'n gelijke had gevonden ;D .

Gaat gelukkig gewoon weer een prima bumper worden, ben benieuwd naar het eindresultaat :eusa_dance:!

The Demon

Dat gaat goedkomen!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Maarreeuhh, heb je nou voor die katoenvlokken Anton's kussen gesloopt?  ;D

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 08-12-2015 20:22:06
Dat gaat goedkomen!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Maarreeuhh, heb je nou voor die katoenvlokken Anton's kussen gesloopt?  ;D

Nee uit een emmertje ;D

Zeg maar Henk tegen mij

portlock

We hadden ook niet anders verwacht henk ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

cornelis-b

Vandaag heb ik de "hechtingen" uit de bumper verwijderd en de boel weer even goed opgeruwd en daarna de tweede laag koolstofband aangebracht in overlappende delen. Als dit volledig is uitgehard dan mag de spuiter de rest gaan doen.

De boel lekker opgeruwd

De laatste laag koolstofband

Zeg maar Henk tegen mij

big ben

Zo te zien ............ zie je het "weer zitten"  ;D Chapeau voor je volharding  :eusa_clap:

mymac

Wat een ellende... En wat een volharding inderdaad haha! Ziet er goed uit, uiteindelijk ben benieuwd naar het eindresultaat. Het geeft mij wel hoop voor m'n gebroken R bumper, die ziet er een stuk minder slecht uit. Hopelijk ergens volgend jaar eens laten herstellen ;)
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus