Nieuw hier en met een vraag.

Gestart door FFW, 14-03-2005 21:43:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FFW

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en heb geen verstand van auto's. Maar het lezen van dit forum helpt mij misschien een beetje op weg.
Wij zijn in het bezit van een volvo 760 diesel. Deze heeft er bijna 500.000 km opzitten en het wordt tijd voor versterking.
Nu vind ik het erg moeilijk om uit al dat aanbod een goede wagen te vinden. Mijn oog is gevallen op twee modellen de V70 R en de 850 t5-R.
Ik heb ook zitten kijken naar de volvo van scuba (www.t5r.nl). Ik heb het gevoel dat er veel liefde in deze auto zit en dat spreekt me wel aan. Kennen jullie deze auto? En wat zou een goede prijs er voor zijn?

Boeijke

Zonder twijfel een goede en nette auto. Over de prijs ga ik niks zeggen, ken je budget niet. Als je al goed rondgekeken hebt weet je wat dit soort auto's ongeveer kosten. Weet alleen dat dit een zeer nette komplete auto is met veel extra's.

Willem

Spin!

Zeker een mooie auto, veel werk erin zitten. Rijdt eind van deze maand een jaar rond in nederland en is helemaal opgeknapt. Heeft in september nog op de beurs gestaan (VKB). Maar hij is dus in zeeeeer goede staat. Schrik niet van de km stand.

www.vm-parts.nl

FFW

Ik vind het prijsverschil met een V70 R niet zo heel groot. Is het het waard om door te sparen voor een v70 r? Zouden jullie nu een v70 r kopen of een 850. En waar hangt dat vanaf? Die auto van scuba lijkt me opzich een heel mooie auto.

thuur

Citaat van: FFW op 15-03-2005 12:03:16
Ik vind het prijsverschil met een V70 R niet zo heel groot. Is het het waard om door te sparen voor een v70 r? Zouden jullie nu een v70 r kopen of een 850. En waar hangt dat vanaf?

Als het prijsverschil er niet toe doet (rationeel), dan is het een pure emotionele kwestie. Je gevoel bepaalt dan wat je liever hebt, daar kan niemand je in adviseren. ;)


Dus: maak een proefrit in beide auto's en kies er een uit..


Gr 8)

Turbobiker

Natuurlijk is een echte 850 veel mooier ;D
De Tussenpaus

FFW

hmm, helaas doet het prijsverschil er wel toe, Hoeveel beter is een V70 r dan een 850 R? Of kun je dit niet zeggen. Comfort is ook belangerijk want het is wel een gezins auto

reneetje

Citaat van: FFW op 15-03-2005 12:45:22
hmm, helaas doet het prijsverschil er wel toe, Hoeveel beter is een V70 r dan een 850 R? Of kun je dit niet zeggen. Comfort is ook belangerijk want het is wel een gezins auto

Tja, dat eeuwige geld he, maar hoeveel beter een V70 is tov een 850 weet ik zo niet , weet wel dat ie op een ruim 1600 punten veranderd is............. ;)
Hoe je het ook went of keert , de V70 is een doorgedachte uitvoering van de 850, of je het model daar in tegen net zo mooi vind is een andere vraag.
Maar zoals al vemeld werd, ga proefrijden in beide uitvoeringen en je hebt zelf een helder beeld....... ;D

Sucses

Rene ;D

FFW

Ja, nog een bijkomende vraag. De meeste V70 R die ik tegenkom bij het zoeken hebben AWD. Is dit een plus of een min? Kun je dan niet beter een cross country nemen als je zo nodig AWD moet?

reneetje

Tja, tis maar wat je wil.
Wil je een beetje bodemvrijheid en een beetje raggen door wild landschap , dan is een XC wel wat.
Wil je veel tractie-------R AWD
Hoef je dit alles niet------> R
Moet er wel bij vermelden dat het AWD systeem een hoger gewicht met zich mee brengt en vermogenverlies op de wielen , maar dit wordt in de praktijk weet goed gemaakt door de hoge mate van grip.
Verder wil het AWD systeem nog weleens kaduuk lopen bij uitvoeringen die veel hebben moeten zeulen met zware vrachten aan de trekhaak (ff zoek opdracht gebruiken)

Rene ;)

dolledolly

Als ik mijn mening geven mag...
      ...V70 is eigenlijk de opvolger van de 850...
      ...850 is dus ouder, ontwikkeling staat niet stil, dus V70 is meer ontwikkeld (of verder ontwikkeld). Daarentegen staat dat ie duurder is, omdat ie jonger is. Als je uit een 760 diesel komt, is er weliswaar een onderscheid, maar het onderscheid is niet groot. Dus proefrit helpt wel, moet je sowieso altijd doen als je iets nieuws koopt (en niet over een nacht ijs gaan).

Ik persoonlijk vind het geluid van de 850 mooier dan die van de V70 (maar ja, dat is persoonlijk...)
Probeer voor jezelf een zo compleet mogelijk beeld te krijgen door voor jezelf te plussen en te minnen bij de verschillende auto's. Probeer ze allemaal uit (is sowieso leuk) en maak voor jezelf een kostenplaatje (ook over lange termijn... verzekering/belasting/verbruik etc.)

Wens je veel succes en geluk met je zoektocht!!!
De invasie is begonnen...

BartT5R

T-5R is exclusiever, bruter, maar ook harder.
Ik ben het nu wel gewoon, maar in het begin vond ik de mijne wel heel hard, nu vindt ik het lekker en vind ik mijn vrouw haar 318TDS echt een dweil.
Het is maar wat je wil.
Feit is wel dat Koen (Scuba) veel geld en liefde in die auto heeft gestoekn en dat je der volgens mij geen miskoop mee doet, de prijs zal spijtig genoeg wel navenant zijn waarschijnlijk.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

PBT5

Ik heb een 850T5 (geen T5R) en mijn vrouw een V70R AWD
Beide bolides voelen nagenoeg hetzelfde aan (comfort, bochten, remmen, sturen) Ik zeg voelen, de techniek is misschien allemaal heel anders.

De V70 R AWD is voor ons beiden absoluut de prettigste wagen omdat die onder alle weersomstandigheden grip of vermogen op de weg weet te zetten en de T5 dat nogal eens nalaat met nat weer in de bochten. We houden van hard rijden en snel optrekken maar zijn geen coureurs en dan blijkt zo'n AWD wel heel prettig te zijn.
Als gezinswagen gaat het er ons toch niet om de aller-allersnelste auto te hebben (anders de T5R kiezen) maar de kick van onverwacht snel en hard met die volvo vol kids is wel tof.
Hou rekening met het feit dat die AWD inderdaad minder vermogen op de weg zet maar dat maakt de R serie een heel eind goed t.o.v. de 2.5 T versie. In vergelijk met de 760 ga je iniedergeval wat beleven !
Mocht dat alles wat de R met AWD bied toch nog te weinig zijn dan kun je bij tuners terecht zoals ook gedaan bij de V70 van marleen

Kun je kiezen ? Koop een AWD en zorg dat het een R is.
Waar een weg is rijdt mijn volvo
www.btc-volvo.nl

Jeroentjuh

Ik wil die T-5R van Scuba ook wel kopen, maarja dan moet ik eerst mijn Seat weer zien te verkopen......