auto houdt in op gas als vermogen nodig is

Gestart door wuilus64, 27-08-2006 22:26:46

Vorige topic - Volgende topic

alexJ

De roffel loopt weer als van ouds... zoals het onvolprezen forum met haar pientere sleutelaars vaak weten aan te prijzen:
zorg dat alle ontstekingsonderdelen tip top in orde zijn.., goed lopen op benzine is zeker geen indicatie voor een perfecte vonk  en die is wel nodig is om LPI mengsel tot ontsteking te brengen...

V70 classic 2.5

Ludo

wat een bobine niet al doet hé.  :D
heb je het rotortje ook mee vervangen?.

wuilus64

Ik moest een paar weken wachten, maar vandaag kon ik terecht bij Autogas Inbouw Service in Baarlo.
Het hele systeem even doorgelicht, maar dat bleek tiptop in orde...zat het toch in de ontsteking!
5 nieuwe bougies erin, en met de mededeling dat de verdeelkap ook op niet al te lange termijn vervangen moet kon ik weer naar huis! Probleem (zeer waarschijnlijk) opgelost!
Omdat m'n roffel  ongeveer een half jaar geleden een grote beurt heeft gehad ging ik er vanuit dat de ontsteking wel in orde moest zijn..niet dus!
Voor mij geldt in ieder geval; gaat het probleem zich in de toekomst nog eens voordoen, vervang ik in ieder geval eerst de bougies en verdeelkap ( bij het geringste vermoeden dat dat nodig kan zijn..) vóórdat de gasdokter er aan te pas komt..voor het geld hoef je 't niet te laten en het spaart een hoop ergernis!

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp en reacties!