vreemd laad probleem

Gestart door ovaaldirk, 21-12-2015 10:15:33

Vorige topic - Volgende topic

ovaaldirk

Hallo, ik heb een vreemd probleem , als ik de auto start gaan na ongeveer 10sec alle lampjes op het dashboard branden, na een paar minuten rijden gaan ze weer uit, altijd na ongeveer de zelfde tijd (afstand).
Meestal betekent dat dat hij niet bij laad, en inderdaad ik heb gereden met de multimeter in de sigarettenaansteker en zo gauw als de lampjes beginnen te branden laad hij niet meer bij.
Hij doet dit alleen als hij nog niet gereden heeft, dus als hij koud is.
De dynamo is in februari vervangen tevens heb ik overal extra kabels gelegd ,van de dynamo naar de accu ,van de accu naar de massa en van de motor naar de massa omdat ik vrij veel verlies had, dit is nu wel goed ,paar weken geen lampjes maar ze zijn er weer!!
Tevens een keer een vlotte rit van ongeveer 350km gereden , ook toen zijn de lampjes een tijdje  (een paar weken)  uit gebleven.
En nu? zou het toch weer de dynamo kunnen zijn ,of misschien de spanningsregelaar?
Iemand zoiets wel eens meegemaakt?

KIM

Dit zou kunnen gebeuren indien de koolborstels blijven hangen.

ovaaldirk

Ik zal de dynamo er eens af halen

ovaaldirk

Het probleem is eindelijk opgelost (hoop Ik), dynamo eraf gehaald en terug waar die vandaan kwam. en ze hebben wat gevonden, de ring waar de koolborstels op lopen zat niet helemaal in het midden zodat als de dynamo koud was een koolborstel net op een kunstof ring aan het einde van de as liep, als het op warmde zet het iets uit een loopt de koolborstel weer goed.