Mijn 850 10klapper nieuw leven ingeblazen door Remeeus

Gestart door joeryvaneck, 22-12-2015 15:29:33

Vorige topic - Volgende topic

joeryvaneck

Citaat van: cornelis-b op 02-02-2016 14:37:25
Zal wel lekker sportief geklonken hebben die open uitlaat ;D
Je kon me duidelijk aan horen komen ja :)

cornelis-b

Helaas moeten missen tijdens het inbouw weekend ;-)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RichardRoffel87

He Joery,

leuk om te lezen hoe jij je 10v Dop zo grondig heb aangepakt, zo te zien is ie weer klaar voor de volgende 3 ton.. :eusa_clap:

de mijne moet ook nog eens grondig onderhanden genomen worden, zal echter nog even sparen worden..
zal beginnen met de dingen die ik zelf kan en zal de distributieriem binnenkort een keer laten vervangen.. daarna maar eens sparen om de rest netjes te maken.

ik vind die persus velgen trouwens niet verkeerd staan onder de Dop, die antraciet kleur staat erg goed :)

ik zal je blog volgen, leuk om een andere 10v Dop te zien!

joeryvaneck

Citaat van: RichardRoffel87 op 03-02-2016 15:46:52
He Joery,

leuk om te lezen hoe jij je 10v Dop zo grondig heb aangepakt, zo te zien is ie weer klaar voor de volgende 3 ton.. :eusa_clap:

de mijne moet ook nog eens grondig onderhanden genomen worden, zal echter nog even sparen worden..
zal beginnen met de dingen die ik zelf kan en zal de distributieriem binnenkort een keer laten vervangen.. daarna maar eens sparen om de rest netjes te maken.

ik vind die persus velgen trouwens niet verkeerd staan onder de Dop, die antraciet kleur staat erg goed :)

Nouja. je kan lezen wie de reparaties heeft uitgevoerd ;). Zeker een aanrader alleen voor jou een behoorlijk stukje rijden.

Daarnaast komen de persus velgen binnenkort waarschijnlijk vrij omdat ik over wil stappen op comets of volans. Dus tegen die tijd zullen ze wel op het forum komen :)

RichardRoffel87

Citaat van: joeryvaneck op 03-02-2016 15:55:51
Citaat van: RichardRoffel87 op 03-02-2016 15:46:52
He Joery,

Nouja. je kan lezen wie de reparaties heeft uitgevoerd ;). Zeker een aanrader alleen voor jou een behoorlijk stukje rijden.

Daarnaast komen de persus velgen binnenkort waarschijnlijk vrij omdat ik over wil stappen op comets of volans. Dus tegen die tijd zullen ze wel op het forum komen :)

Zal tegen die tijd ook zeker het forum raadplegen voor hulp ;D de velgen moeten nog even wachten, wil eerst voor de technische dingen gaan. als dat allemaal klaar is zullen we eens op velgenjacht gaan  ;)

joeryvaneck

Even weer een kleine update. Van Henk een mooi setje hoedeplankspeakers gekocht die ik probeer werkend te krijgen achter mijn hu-1205. Dit is nog niet helemaal gelukt maar ik heb ook nog geen tijd gehad om er echt uitgebreid naar te kijken.

Na ongeveer 4 maanden rijden na de grondige motoraanpak van Pim zijn dit ongeveer de gemiddelde cijfers. Ben nu ongeveer 10.000 km verder. Motorisch nog geen problemen gehad.

olieverbruik 1l bij ongeveer 4500km
lpg verbruik ongeveer 1:9. meerendeel snelwegkilometers.

Nu heb ik voor heel weinig nog een 855 op g3 overgenomen met een bijna nieuwe apk. Dit is echter een 2.0 20v. (italiaanse import?) Zijn met dit blok bekende problemen of dingen waar ik op moet letten? Als hij een beetje mee valt wil ik hem namelijk aan mijn zwager geven.

joeryvaneck

Even een kleine update. Nog steeds niet gekeken naar de hoedeplankspeakers :)

Vorige week een mooi setje meteors gekocht met 4 michelins. Erg blij mee. Dan heb ik rustig de tijd om mijn persus velgen weer helemaal netjes te maken. Wanneer de meteors er onder komen zal ik even een plaatje schieten

Daarnaast, heeft iemand ervaring met het maken van een AUX aansluiting op een HU-1205 en is dat uberhaupt mogelijk?

joeryvaneck

Dit weekend weer lekker aan het klussen geweest aan de 10 klepper. Ik heb een 'sloop 850' bijgekocht die een aantal opties bezit die op mijn wagen ontbraken.

Eerst zaterdagmiddag naar de Hertenkamp meeting geweest en toen wezen klussen samen met Pim. Op de meeting veel mooist gezien. Veel gezichten bij de namen geplaatst. Het is altijd leuk mensen te spreken met de zelfde interesse.

Wat heb ik overgezet:
- Relais + handzender. Dus nu cv op afstand
- Grote boordcomputer
- Koplampverstelling + schakelaar
- Sc 801 ingebouwd en ik heb een 1384848 4x40w versterker bijgekocht voor onder het dashboard. Deze zit er nog niet in.
- Tweeters in het bovendek

Wat moet nog:
- R bumper (deze dit ook op de sloper, maar moet nog opgeknapt worden)
- Hoedeplank speakers. De tweeters waren losgekomen en dus was er bijna geen geluidsopbrengst. Deze zijn nu gelijmd. dus binnenkort plaatsen
- Koplampwissers inbouwen
- Kentekenplaten met oplegletters

Ik ben vooral benieuwd naar het geluid van de gehele set. versterker + 8 speakers. De hoedeplankspeakers en versterker zijn nog niet ingebouwd en toch klinkt het nu al vrij behoorlijk :)

Op de terugweg naar huis ging het servicelampje branden. Dus we zijn weer 15000 km verder zonder problemen :) We zitten nu op ongeveer 330000.

elianmars

Vooral de hoedenplankspeakers geven goed geluid, dus dat ga je echt wel merken 8)

joeryvaneck

Citaat van: elianmars op 31-05-2016 12:00:49
Vooral de hoedenplankspeakers geven goed geluid, dus dat ga je echt wel merken 8)
We gaan het meemaken. Ik ben erg benieuwd :)

joeryvaneck

Weer een kleine update. Ondertussen alweer 30.000 km gereden na de "stage 0" van Pim. Ik moet zeggen: Probleemloos. De service indicator ging branden na de hertenkamp dus toch maar weer even schone olie en een oliefilter er in gedaan. Verder een nieuw interieurfilter en luchtfilter besteld dit was toch wel een beetje nodig.

Ik had ook het lambda lampje branden. Pim heeft dit uitgelezen met een knipperledje en dit bleek de tps te zijn. Gelukkig had Pim er nog 1 op de plank liggen dus dit was ook weer zo opgelost.

Daarnaast pas ook de platen met oplegletters besteld. dit is ook wel een hele verbetering ten opzichte van de oude verschoten platen die er op zaten ;D

Hierbij even een plaatje hoe de auto er nu bij staat:

Verder ben ik van plan de auto zakelijk te gaan rijden om de brandstofkosten en het onderhoud (ook al is dit summier) af te kunnen trekken. Heeft iemand ervaringen met een goede brandstofpas provider i.c.m met een goede boekhoudkoppeling?

BBS

MKB brandstof of in de hoedanigheid TOM?
Krijg je alles fiscus proof op 1 factuurtje....

Ik heb geen aandelen in die tent.....
Volvoloos....

joeryvaneck

Sinds een tijdje rijd ik rond met een 801 radio waarvan de ontvangst nogal stoort. Toevallig was ik vanmiddag met Henk in contact en hij had nog wel een 805 liggen die ik even mocht proberen. Dus begin van de avond bij Henk en Anton thuis een paar biertjes gedronken. Zoals altijd is het gezellig met die twee gekken. beetje zitten babbelen, foto's kijken van de vakantie en het ouderwetse volvo gezwets

Wat schetst mijn verbazing bij thuiskomst. Ik plug die radio in, achter alle knoppen en uit de cassettedeck: rook. Stinken, nou niet te zuinig.

Ik weet het niet. Het gaat hier natuurlijk wel om Henk. Moet ik dit zien als bedreiging? wat te doen? kan ik hiermee aangifte doen? ;D

Alle gekheid op een stokkie. ik ben dus niks opgeschoten. Iemand meer ervaring met slechte ontvangst op een 801? met mijn 1205 totaal geen problemen gehad. Deze stuurde echter de speakers in het bovendek niet aan

Douwe

Citaat van: joeryvaneck op 03-08-2016 21:57:45

Wat schetst mijn verbazing bij thuiskomst. Ik plug die radio in, achter alle knoppen en uit de cassettedeck: rook. Stinken, nou niet te zuinig.

Ik weet het niet. Het gaat hier natuurlijk wel om Henk. Moet ik dit zien als bedreiging? wat te doen? kan ik hiermee aangifte doen? ;D

Hahahahaha, dank je nou is mijn toetsenbord verzopen  door de slok bier die ik nog moest doorslikken.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

joeryvaneck

Citaat van: Douwe op 03-08-2016 22:09:12
Citaat van: joeryvaneck op 03-08-2016 21:57:45

Hahahahaha, dank je nou is mijn toetsenbord verzopen  door de slok bier die ik nog moest doorslikken.

voor een verzopen toetsenbord typt hij nog verbazingwekkend goed ;) Proost