Eerste versnelling wil niet na nieuwe koppeling inbouw

Gestart door thomass-, 03-01-2016 15:34:16

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: thomass- op 03-01-2016 16:52:19
is een auto van 300 euro, voor een half jaartje. Daarna gaat hij naar de rally. Er is op het moment gewoon niet genoeg geld voor iets anders, omdat ik nog in opleiding ben.

Beter als niks denk ik dan..

@franb85: hij heeft het niet zelf gedaan maar ergens laten doen, naar eigen zeggen is hij ziek geworden en moet ook opgenomen worden in het ziekenhuis. en voor 300 euro mag ik ook niet te veel verwachten... Motor is immers nog goed!

€300,= is wel heel erg low-budget...
...als er al niet genoeg geld is voor iets anders moet je helemaal niet aan een 850/x70 beginnen
Beter een veel kleinere wagen aanschaffen en doorsparen, dan op zoek naar een goede 850/x70
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

glenfiddich1983

Citaat van: thomass- op 14-01-2016 12:21:23
Hallo allemaal,

nog maar even een kleine update.

Ter opheldering: De 850 staat/ stond in Duitsland.

Ben er wezen kijken, toen ik er aan kwam hing het knipperlicht er naast. Dacht, daar kan ik nog mee leven. Waarop de eigenaar er een stukje karton tussen drukte en zei: "zo, gerepareerd".

Toen maakte ik me direct al meer zorgen over de rest van de "reparaties".

Beetje met hem gepraat, en toen hij nodigde ons uit binnen te komen. Het huis helemaal overhoop gehaald, gigantische bende. Hij kon de papieren niet vinden.

Dus, wij in de binnenstad van Recklinghausen (best grote stad) een proefrit gemaakt. Licht van de tellerbak deed het niet, en zoals beschreven de eerste versnelling ook niet. In een voor mij onbekende auto dus al best lastig. Hoewel de eigenaar overtuigd was van zijn motor, klonk het allemaal niet zo lekker. Wij die motorkap open gemaakt toen we terug waren, hing de slang van het luchtfilter er naast (niet originele slang, zo'n stuk van een afzuigkap zeg maar). Volgens de eigenaar is die er tijdens de proefrit afgevallen. Heb dus gezegd, dan knooi dat ding er maar weer aan. Waarop de slang afbrak.

Heb hem toen gezegd, dat ik niet meer geïnteresseerd ben. Hij probeerde me nog te overtuigen, hoe weinig werk het is om "even alle schroeven van de versnellingsbak etc. nog een keer allemaal vast te draaien". Hij zei, gewoon even met een breekijzer er tussen om te kijken waar het nog los zou kunnen zitten.

Mensen, toen dacht ik, laat maar wezen. Zijn zonder 850 (en beetje teleurgesteld) weer naar huis gegaan.

Het geld wat ik anders uitgegeven had voor deze auto, blijft op de bank staan voor een andere. Dus nog een beetje sparen, dan komt er een fatsoenlijke Volvo 850!

(Sorry als dit het verkeerde forum is, wou het alleen even kwijt voor iedereen die het gelezen en erop gereageerd heeft)

Groeten, Thomas

Je bent in ieder geval een mooi verhaal rijker, prachtig dit ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

henry classic v70

Dit is toch een forum voor liefhebbers van de 850/x70, niet voor mishandelaars :D :evil:

thomass-

zeker een mooi verhaal aan over gehouden. Ik spaar nog even verder, en stel me officieel voor als ik een fatsoenlijke 850 gevonden heb!
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

cornelis-b

Citaat van: Boxman op 14-01-2016 15:17:03
Citaat van: cornelis-b op 03-01-2016 18:04:56
Dus na  een half jaar als de auto de rally in gaat en wordt afgedankt is het Volvo avontuur weer ten einde en komt er een Honda of zo? Ik krijg nu niet het idee dat je de 850 echt voor je plezier wil aankopen maar meer even gebruik van maken en dan afdanken. Helaas ik kan je niet helpen met je probleem[/b]"

Sorry hoor, maar wat is dit nu weer voor quasi religieus gezwets? Alsof Volvo 850's heilig zijn en je hem uit principe niet helpt omdat automishandeling zielig is voor de auto. Lol.

Wat maakt het uit waarvoor hij hem wil gebruiken? Het is uiteindelijk een machine, zo te horen een die de restauratie niet waard is. Dat jij hem niet wil helpen omdat hij die auto niet gaat onderhouden zoals jij jouw puntgave liefhebbersversie wel behandelt, komt een beetje (een beetje boel) beknepen over.

CiteerIn een ander topic zeg je namelijk "Al langer wil ik graag een 850 hebben, maar het is er nooit echt van gekomen. Nu is zo ver. Woensdag wil ik er eentje gaan bekijken, met een klein probleem."

Als je wat citeert citeer dan alles en niet alleen de eerste regel want dat is beknepen, je trekt nu iets uit de context:
In een ander topic zegt TS dat hij graag een 850 wil en in dit topic zegt hij dat de auto na een half jaar de rally in gaat?

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jurijn R

Citaat van: RoelNL op 03-01-2016 18:22:35
Citaat van: thomass- op 03-01-2016 16:52:19
is een auto van 300 euro, voor een half jaartje. Daarna gaat hij naar de rally. Er is op het moment gewoon niet genoeg geld voor iets anders, omdat ik nog in opleiding ben.

Beter als niks denk ik dan..

@franb85: hij heeft het niet zelf gedaan maar ergens laten doen, naar eigen zeggen is hij ziek geworden en moet ook opgenomen worden in het ziekenhuis. en voor 300 euro mag ik ook niet te veel verwachten... Motor is immers nog goed!

Ik denk dat je als je 200 euro meer uitgeeft je er wel 1 kan vinden waar de 1e versnelling wel van werkt en de motor nog steeds goed is.

http://www.gaspedaal.nl/Volvo/850/?pmax=750&brnst=Benzine&srt=pr-a

Best wel grappig hoeveel er te koop staan in Nederland. Hier in België bitterweinig.
Allemaal naar de schroot, en de overgebleven 850's zijn niet meer betaalbaar qua inschrijfkosten.

cornelis-b

Citeer
Citaat van: cornelis-b op 14-01-2016 17:42:36
Als je wat citeert citeer dan alles en niet alleen de eerste regel want dat is beknepen, je trekt nu iets uit de context:
In een ander topic zegt TS dat hij graag een 850 wil en in dit topic zegt hij dat de auto na een half jaar de rally in gaat?

Die 'context' voegt niet bijster veel toe en uit verband gerukt is het al helemaal niet - hij wil graag een 850 en of dat nou voor langdurig of voor rally is, wat maakt het uit? Het verandert niks aan de beknepenheid van je opmerking dat je hem niet wil helpen als hij hem voor de rally gaat gebruiken. Een beetje hautain gaan lopen doen dat Volvo 850's alleen liefhebbersauto's mogen zijn, terwijl hij hier gewoon bij de 850 experts komt voor advies over een barrel wat al bijna uit elkaar valt als je ernaar kijkt en zonder restauratie van 3000 euro mss nog net een half jaar intact blijft, dat is gewoon zum kotzen.

Ik geloof niet dat je het begrijpt maar goed denk er het "jouwe" over.
En NEE ik kan hem inderdaad niet helpen met het bakprobleem, maar dat is nu ook niet meer nodig.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Citeer
Citaat van: cornelis-b op 14-01-2016 17:42:36

Die 'context' voegt niet bijster veel toe en uit verband gerukt is het al helemaal niet - hij wil graag een 850 en of dat nou voor langdurig of voor rally is, wat maakt het uit? Het verandert niks aan de beknepenheid van je opmerking dat je hem niet wil helpen als hij hem voor de rally gaat gebruiken. Een beetje hautain gaan lopen doen dat Volvo 850's alleen liefhebbersauto's mogen zijn, terwijl hij hier gewoon bij de 850 experts komt voor advies over een barrel wat al bijna uit elkaar valt als je ernaar kijkt en zonder restauratie van 3000 euro mss nog net een half jaar intact blijft, dat is gewoon zum kotzen.

Beetje kansloos dit maar ik zou zeggen pak een teiltje en ga je gang....

henry classic v70

Citeer
Citaat van: cornelis-b op 15-01-2016 12:21:47
Ik geloof niet dat je het begrijpt maar goed denk er het "jouwe" over.

Ik denk niet dat ik hier degene ben die iets niet begrijpt.  ;)

Dat denk ik wel, jij zal je wel op de één of andere manier aangesproken voelen...
Vanaf 2011 ben je op dit forum met tussenpozen, stel jezelf eerst maar eens voor in het "wie ben ik" topic en lees je eigen berichten nog eens terug... Staat regelmatig in vermeldt dat jij sommige zaken niet goed begrijpt  :eusa_think:
Sommige adviezen die jij hebt gekregen van bijv. Johann, Jackv, Dirk etc. stel je vraagtekens bij en wil je graag gelijk hebben dan wel het laatste woord.
Ik denk er trouwens net zo over als Henk (cornelis-b)

)()()sT

Sorry hoor, ik wilde me er niet mee bemoeien maar toch...
De post van Henk kwam toch wel een beetje over in de trant van "als je een cheap-ass 850 koopt die toch voor de cross gebruikt gaat worden, dan helpen we niet."
En sinds wanneer gelden er regels over of je netjes in wie ben ik voorstelt, of over hoevaak je op dit forum ronddwaalt??

We roepen toch vaak leven en laten leven? Vrede op aarde en dit forum  :-*

henry classic v70

Ik vind dat onzin Joost, lees nog maar eens goed wat er in het bericht staat van Henk.
Daar wordt niets gezegd over het niet willen helpen en daar heeft deze persoon het over.

Helaas ik kan je niet helpen met je probleem[/b]"

Dat vind ik knap irritant..
Wat betreft voorstellen; oke het is niet verplicht of zo maar laten we dat dan ook niet bij anderen zeggen!

Er dwalen nog wel meer van dat soort personen rond op het forum; quoten iets en hebben daar een mening over
Heeft niets met leven en laten leven te maken ik vind dit soort discussies nergens op slaan

knoertS70

Citaat van: )()()sT op 15-01-2016 13:34:40
Sorry hoor, ik wilde me er niet mee bemoeien maar toch...
De post van Henk kwam toch wel een beetje over in de trant van "als je een cheap-ass 850 koopt die toch voor de cross gebruikt gaat worden, dan helpen we niet."
En sinds wanneer gelden er regels over of je netjes in wie ben ik voorstelt, of over hoevaak je op dit forum ronddwaalt??

We roepen toch vaak leven en laten leven? Vrede op aarde en dit forum  :-*

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Dank je Joost.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

knoertS70

Citaat van: henry classic v70 op 15-01-2016 13:49:54
Ik vind dat onzin Joost, lees nog maar eens goed wat er in het bericht staat van Henk.
Daar wordt niets gezegd over het niet willen helpen en daar heeft deze persoon het over.

Wat betreft voorstellen; oke het is niet verplicht of zo maar laten we dat dan ook niet bij anderen zeggen!

Er dwalen nog wel meer van dat soort personen rond op het forum; quoten iets en hebben daar een mening over
Heeft niets met leven en laten leven te maken ik vind dit soort discussies nergens op slaan

Dank je, heilige Henry.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

henry classic v70

Citaat van: knoertS70 op 15-01-2016 16:10:23
Citaat van: henry classic v70 op 15-01-2016 13:49:54

Dank je, heilige Henry.

Graag gedaan

cornelis-b

Ik probeer het nog één keer: Henry heeft het ook al verwoord, ik heb nooit gezegd "ik wil je niet helpen" maar "ik kan je niet helpen"
Als ik iemand kan helpen met een probleem dan ben ik gelijk in de voorste geleden om te helpen. Ik vind / vond het alleen raar dat iemand zegt dat hij al een tijd graag een 850 wil maar hem een half jaar later inzet voor de rally. Dan wil je in mijn ogen niet graag een 850 om in rond te rijden maar gewoon een 850 voor de rally, is in mijn ogen een wezenlijk verschil.

Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen mening en dat mag.

Zeg maar Henk tegen mij