Eerste versnelling wil niet na nieuwe koppeling inbouw

Gestart door thomass-, 03-01-2016 15:34:16

Vorige topic - Volgende topic

thomass-

Goedendag allemaal.

Sindskort ben ik op het 850 Forum aangemeld, om er een beetje meer over te weten te komen. Al langer wil ik graag een 850 hebben, maar het is er nooit echt van gekomen. Nu is zo ver. Woensdag wil ik er eentje gaan bekijken, met een klein probleem.

De auto heeft een nieuwe koppeling gekregen, en sindsdien 'wil' hij volgens de verkoper niet meer in de eerste versnelling. Hij zegt, dat er een pennetje mist, en dat het in een paar uur gerepareerd zou zijn.

Laten staan, of niet zo'n probleem?

Ik stel me natuurlijk voor op het forum, zodra ik hem gekocht heb.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Mvg, Thomas
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

RoelNL

Verkoper laten oplossen hij is immers degene die de auto verkoopt.

Dalijk heb je ineens veel meer problemen dan je zal verwachten, dat kan het behoorlijk in de papieren lopen
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

fransb85

Hoi,
als het binnen een paar uur gerepareerd is zou ik vooral bedingen dat hij dat dan doet voor je de auto aanschaft. Je koopt met een 20 jaar oude auto toch altijd andermans ellende dus ik zou dit zeker voor de verkoop opgelost willen zien. Mogelijk is het wel iets eenvoudigs zoals een onvoldoende ingevette prise as. Raar verhaal als hij beweert dat er een pennetje mist, als hij het zelf heeft gedaan dan moet hij het lekker zelf goed maken en als het door een garage is gedaan zou dat ding direct onder garantie gerepareerd moeten worden. Ik zou er zeker niet voor betalen om dit mijn probleem te maken. Uiteraard is dit allemaal slechts mijn mening  :)
Groet,
Frans

volvobug

Staan laten ook al lost de verkoper het op. Als hij met zo'n lulverhaal al aan de verkoop begint zal er wel meer mis zijn.
Er is genoeg alternatief aanbod.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

thomass-

is een auto van 300 euro, voor een half jaartje. Daarna gaat hij naar de rally. Er is op het moment gewoon niet genoeg geld voor iets anders, omdat ik nog in opleiding ben.

Beter als niks denk ik dan..

@franb85: hij heeft het niet zelf gedaan maar ergens laten doen, naar eigen zeggen is hij ziek geworden en moet ook opgenomen worden in het ziekenhuis. en voor 300 euro mag ik ook niet te veel verwachten... Motor is immers nog goed!

cornelis-b

Dus na  een half jaar als de auto de rally in gaat en wordt afgedankt is het Volvo avontuur weer ten einde en komt er een Honda of zo? Ik krijg nu niet het idee dat je de 850 echt voor je plezier wil aankopen maar meer even gebruik van maken en dan afdanken. Helaas ik kan je niet helpen met je probleem.

In een ander topic zeg je namelijk "Al langer wil ik graag een 850 hebben, maar het is er nooit echt van gekomen. Nu is zo ver. Woensdag wil ik er eentje gaan bekijken, met een klein probleem."

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelNL

Citaat van: thomass- op 03-01-2016 16:52:19
is een auto van 300 euro, voor een half jaartje. Daarna gaat hij naar de rally. Er is op het moment gewoon niet genoeg geld voor iets anders, omdat ik nog in opleiding ben.

Beter als niks denk ik dan..

@franb85: hij heeft het niet zelf gedaan maar ergens laten doen, naar eigen zeggen is hij ziek geworden en moet ook opgenomen worden in het ziekenhuis. en voor 300 euro mag ik ook niet te veel verwachten... Motor is immers nog goed!

Ik denk dat je als je 200 euro meer uitgeeft je er wel 1 kan vinden waar de 1e versnelling wel van werkt en de motor nog steeds goed is.

http://www.gaspedaal.nl/Volvo/850/?pmax=750&brnst=Benzine&srt=pr-a
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Miyel

Als hij niet in de eerste wil, hoe rijdt de eigenaar dan weg? Altijd in de 2? Dan is de koppeling ook niet lang 'nieuw'..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

UserID6342

Precies, verkoper mooi laten oplossen.  Wat jij er na mee doet is jouw zaak, heel simpel.

thomass-

Daarna wil ik natuurlijk weer een Volvo 850 hebben, en dan een betere. Ik meld mij niet voor niks op zo'n forum aan. Ik woon op het moment in Duitsland, en het op Duits kenteken laten zetten kost ook weer geld (TÜV etc.)
Vandaar dat ik gezocht heb naar een redelijk goedkope oplossing. Ik ga hem in ieder geval bekijken, als het niks is neem ik jullie raad aan en laat ik hem gewoon staan.

kevinwalter

Waarom niet in Duitsland kijken?
Over het algemeen is de kwaliteit daar wat beter. prijs/kwaliteit.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kulk

Precies, ik snap het ook niet helemaal. Als ik het goed begrijp ben je dus geinteresseerd in een 850 met niet goed functionerende koppeling uit NL terwijl je in DE woont??

jan45

Heel waarschijnlijk hoopt die verkoper dat jij een pennetje mist en hem gelooft op zijn blauwe ogen.

vincen tdi

En anders eens bij deze kijken http://link.marktplaats.nl/m989140986 die heeft al een duits kenteken en voor dat geld  :eusa_shifty: ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

thomass-

Hallo allemaal,

nog maar even een kleine update.

Ter opheldering: De 850 staat/ stond in Duitsland.

Ben er wezen kijken, toen ik er aan kwam hing het knipperlicht er naast. Dacht, daar kan ik nog mee leven. Waarop de eigenaar er een stukje karton tussen drukte en zei: "zo, gerepareerd".

Toen maakte ik me direct al meer zorgen over de rest van de "reparaties".

Beetje met hem gepraat, en toen hij nodigde ons uit binnen te komen. Het huis helemaal overhoop gehaald, gigantische bende. Hij kon de papieren niet vinden.

Dus, wij in de binnenstad van Recklinghausen (best grote stad) een proefrit gemaakt. Licht van de tellerbak deed het niet, en zoals beschreven de eerste versnelling ook niet. In een voor mij onbekende auto dus al best lastig. Hoewel de eigenaar overtuigd was van zijn motor, klonk het allemaal niet zo lekker. Wij die motorkap open gemaakt toen we terug waren, hing de slang van het luchtfilter er naast (niet originele slang, zo'n stuk van een afzuigkap zeg maar). Volgens de eigenaar is die er tijdens de proefrit afgevallen. Heb dus gezegd, dan knooi dat ding er maar weer aan. Waarop de slang afbrak.

Heb hem toen gezegd, dat ik niet meer geïnteresseerd ben. Hij probeerde me nog te overtuigen, hoe weinig werk het is om "even alle schroeven van de versnellingsbak etc. nog een keer allemaal vast te draaien". Hij zei, gewoon even met een breekijzer er tussen om te kijken waar het nog los zou kunnen zitten.

Mensen, toen dacht ik, laat maar wezen. Zijn zonder 850 (en beetje teleurgesteld) weer naar huis gegaan.

Het geld wat ik anders uitgegeven had voor deze auto, blijft op de bank staan voor een andere. Dus nog een beetje sparen, dan komt er een fatsoenlijke Volvo 850!

(Sorry als dit het verkeerde forum is, wou het alleen even kwijt voor iedereen die het gelezen en erop gereageerd heeft)

Groeten, Thomas