Centrale deur vergrendeling

Gestart door volvomarcvolvo, 04-01-2016 17:25:29

Vorige topic - Volgende topic

volvomarcvolvo

Goede avond,

zal me hier snel even voorstellen voordat ik aan mijn vraag begin.

Ik ben marc 25 jaar en net een S70 uit 1997 van een collega overgenomen met 285.000 op de teller.

Nu heb een paar vragen

mijn centrale deur vergrendeling werkt niet met de afstand bediening maar het alarm dus ook niet,

nu heb ik mij laten vertellen dat dit met elkaar in verbinding staat? klopt dit?

is het een kwestie van nieuw alarm kastje kopen, of???? wat kan ik nog meer doen voordat ik weet wat het is?

het zou top zijn als jullie wat ideen hadden!

alvast bedankt

Marc

MEN-O

Klopt inderdaad, als je met de sleutel de deur op slot doet, werkt het alarm ook niet. idd nieuw kastje kopen en laten inleren.

Geen idee of dit alleen door de dealer kan, of dat misschien een forummer het ook kan.

S70 TDI

misschien een domme opmerking hoor maar heb je al een nieuw batterijtje geprobeerd in je afstandbediening??  ;)
Met een hamer past alles!!

MEN-O

Als ik me niet vergis, gaat de auto ook vanzelf op slot/alarm(?) na een tijdje als je de deur wel opent, maar niet de sleutel in het contact doet.

classicT5

Heb je een 2e AB? Die al geprobeerd?

Verwacht dat probleem niet in je AB zit, maar eerder in een van microswitches (deuren, achterklep). Zou daar eerst naar kijken voordat je een nieuwe AB koopt.

volvomarcvolvo

Ik heb nog geen nieuw alarm kastje, van de week krijg ik
Mijn nieuwe case voor de sleutel binnen, de batterij is het probleem niet
Morgen zal ik de switches eens nalopen, waar zitten ze allemaal?

4x de portieren? 1x achterklep en 1 motorkap?

Gr marc

cornelis-b

Anders van een demontage wagen een regelunit met de bijbehorende afstandbedieningen aanschaffen en deze in je S70 plaatsen dan werkt het zonder dat je nieuw afstandbedieningen zou moeten kopen / inleren bij de dealer.

Maar Marc het was al gevraagd, werkt de CV wel als je de auto met de sleutel afsluit? Zoja dan kan het probleem ook nog in de ontvanger zitten en deze zit gemonteerd op je tellerblok onder het dashboard bovendek.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvomarcvolvo

Ja de cv werkt gewoon als je hem met de sleutel afsluit!

Kom je daar makkelijk bij??

classicT5

Als je CV met sleutel wel werkt, sluit dat de microswitches nog niet uit. Had hetzelfde probleem, bleek in slot achterklep te zitten.

Microswitches zitten in iedere deur en achterklep. Hier op forum kun je genoeg info en howto modificatie vinden mbv de zoekfunctie.

cornelis-b

Het komt voor dat de ontvanger iets van frequentie verloopt waardoor er geen communicatie is tussen de AB en de ontvanger.
Dit is in veel gevallen door de dealer softwarematig op te lossen, lukt dit niet dan kan je een ontvanger uit een demontage auto proberen. De ontvanger hoeft niet geprogrammeerd te worden in de auto, gewoon omruilen met de ontvanger die er nu in zit. Hoe het bovendek er af moet staat wel op het forum.

Als je CV normaal werkt en alle deuren en achterklep sluiten en openen zonder dat er een blijft hangen dan zie ik geen probleem in een van de switches.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvomarcvolvo

bedankt voor alle hulp!

het was makkelijker dan gedacht, heb een nieuw batterijtje gekocht, werkte niet, bleek nou batterij viel niet goed in zijn houder,

dus stukje papier tussen de houden en de case in , en werken als een tiet!

ben weer blij, binnekort maar eens schudden aan de auto kijken of het alarm goed werkt

bedankt!

gr marc

devonius

Dat alarm werkt wel hoor. Met ouderjaarsnacht ging er een aardige bom in de straat af en de enige auto waarvan het alarm afging was de oudste auto, namelijk mijn v70  haha

devonius

Grappig trouwens dat na het afgaan van het alarm de boordcomputer was gereset. Zelfde effect als wanneer je de accu loskoppeld. Viel me op dat het gem. verbruik ineens hoog was (paar korte ritjes gemaakt)
Alarm gaat normaal nooit af. Zou de stroom soort van afgekoppeld worden als het alarm afgaat, iets met startonderbreking oid?

volvomarcvolvo

Nou ik ben weer blij, en niet blij

Mijn auto staat niet voor de deur, werd ik vandaag op mijn werk gebeld

Dat er glas naast mijn auto lag of ik even kwam kijken

Volgens de buren daar, is er rond half 1 snachts een alarm afgegaan....

Die van mijn s70 dus die ik de avond er voor had gefixt hebben ze

Mijn ruit ingetikt en alarm is afgegaan, alles ligt er nog in! Geluk bij een ongeluk dus...

Nu weer kopzorgen over de ruit maargoed we gaan verder haha

Het kan zijn als je alarm ingeschakeld staat en de accu spanning zodanig laag wordt dat hij af gaat... Zou kunnen?