Volvo 850 t-5r motor di 5jan op Discovery 2100 Engine Addict

Gestart door innocenti, 05-01-2016 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Zo meteen om Discovery
Documentaire over de misterieuze turbomotor met 5 cilinders te vinden in 's werelds snelste stationcar.

Hans Duiven

Citaat van: innocenti op 05-01-2016 20:35:20
Zo meteen om Discovery
Documentaire over de misterieuze turbomotor met 5 cilinders te vinden in 's werelds snelste stationcar.

Dank, ik neem t ff op. Ben met de iMac bezig SSD erin te pulken  ;D

jeroen74

Al een tijdje te vinden op Youtube, en al eens langs geweest en besproken in het leuke filmpjes topic.

leons850

Citaat van: jeroen74 op 05-01-2016 21:16:31
Al een tijdje te vinden op Youtube, en al eens langs geweest en besproken in het leuke filmpjes topic.

Dat is mooi, kan ik hem nog terug kijken. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Klepper

Ex 850 20V, ex V70 t-5, nu V70n.

innocenti

koen.s

Toch niet helemaal t-5r, cilinderkop is van een S60/V70.
De busjes voor het versterken van de cilinderwanden nog nooit gezien.
Is de goedkopere oplossing voor sleeves?

classicT5

Die pinnen is misschien ook een oplossing voor 2.5T motoren die scheuren? Moet je het wel preventief doen ;)

rludeke

Oeps gemist  :eusa_wall: . Maar ik neem hem even op, vannacht om 2 uur de herhaling.

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

cornelis-b

Leuk dat ze 700+ PK uit een Volvo blok halen maar het was beslist geen T-5R motor meer zoals de titel liet vermoeden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

portlock

Citaat van: jeroen74 op 05-01-2016 21:16:31

Linkje? ik kan hem niet vinden hoor
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

kevinwalter

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Hiker

Citaat van: cornelis-b op 05-01-2016 23:05:24
Leuk dat ze 700+ PK uit een Volvo blok halen maar het was beslist geen T-5R motor meer zoals de titel liet vermoeden.
Hoe bedoel je dit?

Wat is er dan veranderd, anders dan de turbo, zuigerstangen.....(of te wel: wat hebben ze niet laten zien).

Daarbij.....2000 manuren......da's best duur voor die hele voiture.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

leons850

Citaat van: cornelis-b op 05-01-2016 23:05:24

Wat is het verschil tussen een T-5R en een T5 motor dan?
Zit geen verschil in de motor, klein beetje software verschil is toch het enige?
(ik heb de aflevering nog niet gezien).
Als ze er een andere cilinder kop met vaste stoters andere poorten er op hebben gezet en de boring hebben aangepast, dan word het een ander verhaal.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein