Motor S70R loopt onregelmatig en rookt. CV in blok volledig dicht. Loopt weer nu

Gestart door Sbv, 15-01-2016 07:32:27

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Johann op 19-01-2016 08:56:59
Jankerd. Was -9 vanmorgen. Moest 700 meter rijden. Das pas koud.  :-*

Ik ook van jou, Johann ;D

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Citaat van: leons850 op 19-01-2016 10:51:06
Ik ben benieuwd Sander!
Ik ook vrouwlief was er erg blij met de mededeling dat de auto gemaakt kon worden. Ik zal ook weer blij zijn om van mijn tijdelijke auto af te zijn  ;D

MarcoV

Ben ook wel benieuwd of dit het euvel was, je zou zeggen van wel.

MarcoV

Sbv

Citaat van: MarcoV op 19-01-2016 11:23:43
Ben ook wel benieuwd of dit het euvel was, je zou zeggen van wel.

MarcoV
Indien nee dan is dit stuk alvast maar schoon en vervangen  ;D
Ouwe troep je blijft er mee bezig.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

leons850

Citaat van: maruska op 19-01-2016 12:03:21
het is maar goed dat je de auto bedoeld ;D

;D Whahaha

@Sander, anders dan neem ik komend weekend nog wel even een turbo mee met de pakkingen als je wilt. Zouden eventueel die er in kunnen sleutelen om te kijken of het roken dan weg is.
Dat is de 16T die er bij mij uit kwam bij de motor wissel.
Is niet nieuw maar doet het prima.

Edit: uiteraard om het probleem te vinden. Mocht dat het zijn dan kun je verzinnen wat je gaat doen om het op te lossen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Dank voor je aanbod Leon, zodra de auto loopt dan rijden we even een tijdje zonder aanpassingen. mocht het dan alsnog de turbo ook zijn dan is het even afwachten hoe erg het is en of ik er nog even mee door kan rijden
Ik heb nu nog een dikke week om alles te testen en te zorgen dat de auto weer rijdt. Als ik komende maandag nog geen fatsoenlijk rijdende auto heb dan moet ik even kijken of ik voor de komende maand vervoer voor vrouwlief kan regelen. Vanaf volgende week vrijdagochtend ben ik 2 weken en vrouwlief 1 week weg. Na thuiskomt ligt er waarschijnlijk weer eea aan werk en dan zal er de eerst paar dagen niet echt wat van sleutelen komen maar is het wel handig dat we beide een werkende auto hebben.
Mocht

elianmars

Met toestemming van Sander mag ik hier melden dat de motor weer loopt :D

razorx

maruska

content zeker :). filmpje gaf een rustig pruttelend, en mist gordijn stokend tafereel. mist van de nog in de buizen aanwezige restjes, maar blok liep mooi.
T-5R

Sbv

Vanavond laatste zaken weer op en aan de auto gezet. Tig keer kijken of ik geen stekker vergeten was of iets vast te zetten. Starten ging best netjes. Momenteel nog veel rook maar dat zullen restanten olie zijn overal. Heb motor aantal minuten laten draaien en daarna afgezet. Morgen proefrit maken. In huis liep een klein ventje die eigenlijk al een paar uur zou moeten slapen maar dat niet van plan was.

Hopelijk gaat het roken weg na een tijdje. Enige waar nog olie restanten in kunnen zitten zijn intercooler en cilinders. Misschien preventief intercooler vervangen?

Morgen duimen dat het Carter dicht is gebleven en geen lekkages

maruska

T-5R

elianmars

Is de olie er niet gewoon uit te blazen (lees: gáán met die Saffron)?

Sbv

Hopelijk wel dar de olie er met rijden uit gaat.

Morgenavond proefrit en als alles dan dichtblijft een paar dagen mee naar werk. Als ik de auto goedkeur mag vrouwlief er weer mee gaan rijden. Ik wil eerst zeker weten dat alles het weer goed doet