Motor S70R loopt onregelmatig en rookt. CV in blok volledig dicht. Loopt weer nu

Gestart door Sbv, 15-01-2016 07:32:27

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

classicT5

Heb je de indruk dat die nu olie verbruikt? Dan zou het ergens lekkage kunnen zijn, bv via turbo wat je inlaatkanaal ingaat.

Anders lijkt het me vooral residue wat nog in het systeem zit

Sbv

Momenteel weet ik even niet meer waar het vandaan komt. Mijn eerste vermoeden is troep welke door de jaren heen in de IC is gaan zitten. In de IC heeft net voordat de carterpan eraf gegaan is veel olie gezeten. Ik hoop dit nu met een andere IC uit te kunnen sluiten. Eventueel leidingen nog een keer spoelen.

maruska

ben erg benieuwd. gewoon meenemen naar stefan dan eten we taart met olie en remmenreiniger ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Johann

Zou ook eerst even rijden en die IC laten zitten. Zware rook zou duiden op dat de brandstof misschien nog een beetje van slag is of misschien vette luchtmeter of gewoon een vacuum slang vergeten..

Hengeveld

Er zit natuurlijk ook nog veel roet in de katalysator en uitlaat.

Je kunt testen of de carterventilatie nu goed werkt, door de CV-slang naar de PTC van de PTC te halen en de PTC af te doppen. De slang laat je open. Eventueel doe je een stukje slang aan die CV-slang naar een opvangbakje ergens bij de accu ofzo. Rij een stukje en als er olie uit die slang stroomt, dan weet je dat er nog iets mis is met de carterventilatie. Komt er geen olie uit, dan is dat nu goed.
Rookt de auto dan nog, kijk dan of er nog olie uit de turbo-inlaat loopt, zoals laatst op de foto. Zo ja, dan is de turbo kapot. Zo niet, dan is de rook oude olie in de rest van het in- en uitlaattraject.

Niet verkopen hoor, die mooie S.
Succes.

V70R^2

Ik Mieter altijd een liter benzine in de IC en laat het eronder uitlopen, komt er bruin van de olie uit en IC mooi ontvet en schoon. Wel even doorfohnen voor je het weer dichtmaakt, anders moeilijk starten met de extra benzinedamp.

Piet

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Piet

Sbv

Eigenwijs als ik ben vanmiddag wat eerder naar huis en toch de andere IC er maar ingezet. Alles rondom carter schoongemaakt.

Proefritje van ca 20 km gemaakt, deels snelweg en deels binnendoor.
Bij wegrijden uit de garage was het weer dikke blauwe rook. stationair liep de auto mooi maar zeker de eerst paar 100m was het was bij gasgeven wat inhouden en pruttelen en roken.

Helaas lijkt het carter toch nog te lekker dus eigenlijk ben ik er wel even klaar met het schijt hok. Ding met het gewoon doen. Zo kan ik niet met goed gevoel weggaan.

Vermoedelijk thv peilstok dat het net wat zweet/lekt. Dus pan weer verwijderen en maar alles opnieuw gaan doen
Iemand nog een leuke tip ?

Vanavond maar eens overdenken maar denk voorlopig maar andere auto erbij kopen om de komende maand simpelweg vervoer te hebben.

Piet

MarcoV

Sbv