links warm, rechts koud.

Gestart door Boeijke, 06-12-2015 15:58:34

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Zal de titel al zegt. In de auto komt maar aan 1 kant warme lucht. Andere kant blijft ijskoud.
Is de unit overleden of die temperatuur sensor die op/I  de buis zit?

Betreft 850 met airco die niet ingeschakeld staat.

volvobug

Zou eerder denken dat zo'n kleppenstelmotortje niet meer meedoet.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Boeijke

Dat kan natuurlijk ook nog. Geen idee. Heb dit nog nooit aan de hand gehad. Maar zal vast niet de eerste zijn met dit probleem lijkt me.

cornelis-b

Even luisteren of je de kleppen motortjes hoort werken Willem, bij mijn ex 855R heb ik dit ook gehad en was er een stelmotor die er geen zin meer in had.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Gelukkig zit het stuur links.  ;D

Ik denk dat inderdaad een stelmotortje de geest gegeven heeft, het klepje kan natuurlijk ook klem zitten.

UserID6342

Uit mijn hoofd, bovenste stelmotor aan de rechtse kant vervangen...  Je komt er k*t bij, maar is te doen....

Boeijke

Thanks mannen.
We gaan op speurtocht,
Iemand toevallig ook nummertje van dat ding om te bestellen eventueel.

UserID6342

Spin!

Citaat van: Boeijke op 07-12-2015 07:31:29
Thanks mannen.
We gaan op speurtocht,
Iemand toevallig ook nummertje van dat ding om te bestellen eventueel.

Ligt dat motortje niet toevallig in de Silversand?

www.vm-parts.nl

UserID6342

Krengen zijn allemaal hetzelfde van een auto met ECC, ook bij een x70.  Alleen de stelmotor voor recirculatie is, meen ik, anders.

Boeijke

Thanks Dirk.

Straks ff kijken Rutger. Nog niet aan toegekomen.

Boeijke

Heb een self healing 850  :D
Aan beide kanten weer warme lucht.  En niks eraan gedaan. Maar toch maar vast die motortoertocht in de sloper gaan zoeken voor de zekerheid.

heutink

;)
ach, zo'n elektrisch stelmotortje heeft koolborstels en een collector, die beiden slecht contact kunnen maken, een beetje trilling helpt wel eens, ook temperatuurschommelingen kunnen invloed hebben als het spul ouder word, maar het lijkt duidelijk dat het kritisch word............maar het kan ook nog jaren goed gaan
of te wel:..........je kunt er geen zinnig woord over zeggen  ;D
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10