Der Holländer

Gestart door dolledolly, 15-03-2005 15:07:25

Vorige topic - Volgende topic

dolledolly

Hallo allemaal,

sinds een week ben ik de trotse bezitter van een zwart monstertje, de Volvo 850 T5. Heb hem gekocht op 8 maart 2005 en hij staat sinds 10 maart op mijn naam. Ik rijd hem met duits kenteken (VIE-RO 850) omdat ik ook in Duitsland woon. (VIE staat voor Viersen, dat is de "Landeskreis", RO staat voor mijn naam en de rest spreekt voor zich!).

Heb mijn pracht gevonden op het duitse e-bay, waar nog wel eens wat interessants op kan staan. Heb hem buiten e-bay om gekocht, wat heel goed verlopen is. Heb netjes contact gehad met de verkoper, man met vrouw en kind (kinderzitje). Hij had hem met 50000 km gekocht, dikke vier jaar geleden. Daarvoor heeft hij een tijd lang stil gestaan bij een Volvo-dealer (Mohag in Gelsenkirchen). 's Zondags voor de koop ouders op bezoek en maar met zijn allen naar Gelsenkirchen gereden om het juweeltje aan te zien. Hij heeft wel iets schade aan de voorkant, maar daarom is ie ook niet duur!

"Voor € 4.500,= is ie van mij", zegt ie nog, maar ik ga niet over een nacht ijs. Ik bel je morgen voor 12 uur terug. Heb niet geslapen. Volgende dag gebeld, mag ik je Volvo-dealer bellen om de historie te controleren? Alles koek en ei. Volvo 850 T5 van 1996 met 134000 km, voor € 4.500,= dan kan ik er geen buil aan vallen denk ik. Dus weer terug gebeld: "Ik doe het. Wanneer mag ik hem ophalen?".

Dus sinds een week en al over de 1000 km ben ik de trotse bezitter van mijn droom (heb ook nooit van een Porsche gedroomd  ;D.

Zal waarschijnlijk vaker op dit forum verschijnen, met vragen, en misschien ook met antwoorden. Woon trouwens niet ver van Nederland vandaan, 10 minuten en ik zit in Venlo. Als iemand hulp nodig heeft met een auto kopen in Duitsland, laat weten, misschien kan ik helpen!!!

Groeten,
Ron Overhand alias Dolle Dolly 8)
De invasie is begonnen...

mehn

Citaat van: dolledolly op 15-03-2005 15:07:25Volvo 850 T5 van 1996 met 134000 km, voor E 4.500,=

Kijk, van dat soort succesverhalen houden we hier  ;D
Heb je een Estate of een Sedan gekocht? Prijs is goed, zeker als het een Estate is.

Laat me raden: full option?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Walter

gefeliciteerd!! En kijk uit wat je zegt met "hulp in Duitsland", er wordt nogal eens wat op Ebay gekocht in Duitsland en een Duits postadres scheelt heel wat (ik heb al zo'n adres)

Word je het eerste Duitse clublid van de 850 club?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

dolledolly

Full option, bijna! Mis de electrisch verstelbare stoelen. Voor de rest goed compleet! Stoelverwarming, waar vooral m'n vriendin blij mee is, automatische airco, cruise control, bagagerolhoes, plastic bak achterin. Ja echt een juweeltje. Nu nog even de schade netjes laten maken, maar dat zal ook wel goed komen.
Eerste Duitse clublid, mmmhh, ben wel Nederlander, maar misschien wel leuk om als eerste 'Duitse' clublid door het leven te gaan. Denk er nog even over na...
En over ebay, prachtige site natuurlijk, en heb al vaker als postadres gefungeerd voor Nederlandse collegae. Met een flesje wijn oid neem ik wel genoegen. Mailen kan altijd... (Ben overigens nog 1 keer per twee weken onderweg tussen Venlo en Utrecht, dus...).

In ieder geval leuk forum, en zal hier zeker niet voor het laatst zijn...

Gruß,
Ron

toycar

;D
Welkom Ron. Show effe je droom met een foto. T5 voor het bedrag dat jij betaalt hebt lijkt me zeker niet teveel.
Goed te weten dat jij als "postadres" gebruikt kunt worden. Scheelt weer een aanzienlijk bedrag in verzendkosten. ;)

mehn

Citaat van: dolledolly op 15-03-2005 18:28:17
Full option, bijna! Mis de electrisch verstelbare stoelen. Voor de rest goed compleet! Stoelverwarming, waar vooral m'n vriendin blij mee is, automatische airco, cruise control, bagagerolhoes, plastic bak achterin.

Estate dus  ;D

Veel plezier ermee,
mehn (die uit zijn raam kijkt en ziet dat de benzine in Duitsland 1,15 per liter kost  ;))

XC60 D4 AWD:

Turbobiker

Der Deutscher Ron. Welkom, en jij moet de biertjes de volgende meeting betalen. 4500! Prachtprijsie. :)

PS De chips zijn goedkoper in Nederland, voor een flesje wijn... ;D
De Tussenpaus

The Saint

Weinig kilometers, veel opties en een mooi prijsje. Klinkt allemaal errug goed Dolle Dolly!

Viel vergnugen (uit Tutti Frutti  ;)) met je wagen!

Groeten The Saint
No shirt no shoes, no pinball

R.Bijl

van harte met je aanwinst en zoals al eerder gezegd houden we van fotos van je roffel ;D

tsjuus
Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

dolledolly

Gutentag zusammen,

Foto net van m'n cameraatje afgetrokken. Staat natuurlijk nog op winterbandjes, heb er de 16" Perfo bij op goede zomerbanden.

Hier heb ik 'm overigens gekocht:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4532982747&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Daarop is ook de schade te zien.

Ja Mehn, inderdaad -> :850estatezwart: Estate... goed opgelet! 1,15 kom ik niet aan. Heb hem vandaag weer gevuld voor over de 70 eurie. 1,179 per liter, maar goed, dat is wel met octaan 98.

Dat Vergnügen moet lukken!

:(  :(
Motorkap is de schade...     ...valt best mee geloof ik!

[move=left,scroll,6,transparent,100%] ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)[/move]

Bedankt voor de leuke reacties...  ;D

P.S.: Nieuwe motorkap bij RIMA in Druten kost € 175,=. Daarna kan ik laten spuiten: Motorkap, zijschermen bovenste randje en uitspuiten, voorbumper voor € 750,=, ----->>> doen? Eventueel achterbumper erbij spuiten voor 100 extra... Is redelijk geloof ik he?

Groet,
Ron

mehn

Je kenteken vindt ik echt fantastisch, wat kost zoiets nu, als ik vragen mag?

<edit>
Die velgen op eBay, zijn dat je zomerbanden? Dat zijn Columba's. Ze lijken veel op Perfo's, maar die 'horen' bij de V70  ;)
</edit>

XC60 D4 AWD:

R.Bijl

voor het bedrag waar je de wagen voor gekocht hebt kan je er best nog wat tegenaan gooien om hem helemaal strak te maken ;D
dus ja ik zou het doen

suc6 Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

dolledolly

OK, dus Columba's. Ook goed, redelijk standaard geloof ik onder Volvo, heb ze in ieder geval vaak gezien... Moet nog op zoek naar titaantjes, maar die zijn nog redelijk prijzig.

Kenteken, tsja, ingewikkeld verhaal... Tenaamstelling kost 28,60 Gebühr, dan heb je gewoon nummerbord x, ter plekke een "Wunschkennzeichen" (dus iets wat je zelf uitkiest) kost 10,20. Dan kan je het ook nog van te voren reserven en dat kost nog eens 12,80. Al met al ben je dus wel wat kwijt. Moet je ook nog eens twee plaatjes hebben a 15 eurie per stuk...

MAAR...               ...dan heb je ook wat

Spin!

Voorbumper voor 750???? AFZETTERS!

www.vm-parts.nl

mehn

Citaat van: dolledolly op 15-03-2005 20:56:09
Kenteken, tsja, ingewikkeld verhaal... Tenaamstelling kost 28,60 Gebühr, dan heb je gewoon nummerbord x, ter plekke een "Wunschkennzeichen" (dus iets wat je zelf uitkiest) kost 10,20. Dan kan je het ook nog van te voren reserven en dat kost nog eens 12,80. Al met al ben je dus wel wat kwijt. Moet je ook nog eens twee plaatjes hebben a 15 eurie per stuk...

Dat valt me nog mee. Ik België is dat een stuk duurder heb ik begrepen.

XC60 D4 AWD: