Sleutel zeer moeilijk uit contactslot

Gestart door johan1989, 22-01-2016 12:13:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Knopje kwam bij onze C ook niet makkelijk naar buiten. Ik heb er een beetje WD40 tussen gespoten en tot nu toe geen problemen meer.

Lunadust

WD40 is GEEN smeermiddel. Wanneer gaat men dat nou eens snappen.
Niet gebruiken om iets mee te smeren.
Het is een vocht verdrijver.
Teflon spray smeert wel.
Techneut, geen dichter.

elianmars

Citaat van: Lunadust op 22-01-2016 20:26:52
WD40 is GEEN smeermiddel. Wanneer gaat men dat nou eens snappen.
Niet gebruiken om iets mee te smeren.
Het is een vocht verdrijver.
Teflon spray smeert wel.


Dat had ik niet voorhanden, Bas  :P  ;D

Weet je trouwens hoe vochtig zo'n cabrio is? Beetje vochtverdrijving is dan niet verkeerd, hoor  :eusa_angel:

elmarconi

Citaat van: Lunadust op 22-01-2016 20:26:52
WD40 is GEEN smeermiddel.

http://www.wd40.nl/faq/ 2. Wat kan het WD-40 multifunctionele product?

CiteerAls het piept, vast zit of roest... dan WD-40! WD-40 betekent voor u vijf producten in één, want WD-40 werkt tegelijkertijd als:
Roestoplosmiddel
Smeermiddel
Contactspray
Reiniger
Corrosiebescherming

;D
--
Autogas Inside . . .

jkV70

#19
Water Dispellant no.40 (nl. de 40e versie) is ontwikkeld voor gebruik in de ruimtevaart (waar men liever 1 spuitbus meeneemt dan 5 of 10...)

Ik gebruik het al tientallen jaren met succes.
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

The Demon

Het hoofdbestanddeel van WD40 is visolie, dus smeren zal het wel degelijk doen, het is geen kruipolie al helpt het wel bij vastzittende boutjes.

Lunadust

Doe maar eens wat op de toppen van je vingers en wrijf deze dan eens langs elkaar.
Dat gaat heel even doepel en daarna stroef.
Herhaal het eens met ptfe (teflon) spray en ervaar het verschil.

De reclame teksten zijn nogal "its unbelievable mike"
Maar blijkbaar werken die teksten.
Techneut, geen dichter.

johan1989

Apart topic voor WD-40 dan maar?
;)

elianmars

Citaat van: Lunadust op 23-01-2016 11:36:24
Doe maar eens wat op de toppen van je vingers en wrijf deze dan eens langs elkaar.
Dat gaat heel even soepel en daarna stroef.
Herhaal het eens met ptfe (teflon) spray en ervaar het verschil.

De reclame teksten zijn nogal "its unbelievable mike"
Maar blijkbaar werken die teksten.








;D

jkV70

Waarom zou je iets helemaal uit elkaar halen als je het ook met een druppeltje WD-40 (of teflonspray) in een paar seconden weer werkend kan maken?

Citaat van: johan1989 op 23-01-2016 11:46:42
Apart topic voor WD-40 dan maar?
;)
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

UserID6342

WD40 is precies van alles niets..... het is geen kruipolie en het is geen smeermiddel (al word het wel zo verkocht en promoot), het is het allemaal net niet.  Goede teflonspray smeert stukken beter, goede kruipolie is bijvoorbeeld Imal