Een dikke vette rekening

Gestart door Macmc62, 16-03-2005 00:19:12

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Ik had even op de sleuteldag gewacht...

www.vm-parts.nl

Turbobiker

Citaat van: Macmc62 op 22-03-2005 22:07:45
Ik heb ook al eens meegemaakt dat de schakelaar van mijn elec. raam defect was. Ze wilden toen de hele unit vervangen voor ± € 105,-- excl.
Ik heb toen een spuitbus contactspray gekocht voor € 8,00 en daar heb ik bijna twee jaar gewoon mijn raam kunnen bedienen.

Dit vraagt gewoon om hééél bijdehandte opmerkingen ;D

Ram jij je raam naar beneden met die spuitbus? Hoe krijg je hem dan weer omhoog? Kortom, hoe bedien je een raam met een spuitbus ???  ;)
De Tussenpaus

Macmc62

Citaat van: Ludo op 22-03-2005 22:12:58
Citaat van: Macmc62 op 22-03-2005 22:07:45
Ik blijf wel van mening dat ik de rekening absurd hoog vind.

de rekening is absoluut niet te hoog.
de remklauwen had misschien anders opgelost kunnen worden maar verder is dit een gevolg van alle onderhoud in 1 keer te laten doen, meer niet.
vervangen van onderdelen kun je ook preventief eerder doen zodat (hoge) kosten verspreid kunnen worden.

Ik schreef ook : absurd hoog en niet te hoog, daar ben ik inmiddels ook wel achter.
Het is alleen een oud bakkie van 10 jaar oud met 390.000 km. op de teller en dan vraag je je wel eens af : hoe lang nog (ik rij ongeveer 15- 20.000 km. p.jaar) ? ?
Ik weet ook dat veel preventief gebeurt en daardoor weer meer kosten gespaard kunnen worden.
Maar het is gewoon veel geld  ! ! ! !  (ookal is het het waard)

reneetje

Als je dit verhaal nu eens uit een ander standpunt bekijkt , zo van stel dat je voor ruim 2000 euro schade rijdt aan deze auto, dan zegt de verzekering "hij is total loss" , oftewel de reparatie kosten overschrijden de 80% van de economische waarde van de auto. (dagwaarde)
Alsje het zo bekijkt had de garage alleen tot deze reperatie mogen overgaan na grondig overleg met de eigenaar en niet achteraf deze rekening in mogen dienen zonder overleg/opdracht.
Toch ???

Rene :-\

Guido_Smit

[quote author=Macmc62 link=board=22;threadid=7896;start=msg120777#msg120777

Ik heb ook al eens meegemaakt dat de schakelaar van mijn elec. raam defect was. Ze wilden toen de hele unit vervangen voor ± € 105,-- excl.
Ik heb toen een spuitbus contactspray gekocht voor € 8,00 en daar heb ik bijna twee jaar gewoon mijn raam kunnen bedienen.
Citeer

Dit is natuurlijk wel fijn, maar uitendelijk heb je waarschijnlijk toch een nieuwe moeten kopen.
Hoe zou je gevloekd hebben als de volvo dealer het zo (goedkoop) opgelost had en je ergens ver weg van huis bent (ook nog in weekend of 's avonds) en je raam ging niet meer omhoog?
Ik kan me voorstellen dat een volvo dealer daar geen risico mee wil nemen en een nieuwe er in wil zetten, want als hij een half uur aan een schakeleaar moet werken en krijgt hem uiteindelijk toch niet goed, moet dat uurloon ook betaald worden.
Als je het zelf zo doet (met kontaktspray) accepteer je makkelijker de ellende mocht het later toch weer problemen geven.

Ik geef ook niet graag te veel geld uit, maar een dealer moet ook betrouwbaar werk kunnen afleveren.

Groeten: Guido

850g3

Tsja maar dealers worden tegenwoordig wel makkelijk met units vervangen. Er zweeft hier ergens een draadje over de ABS controller. Deze kan stuk gaan door losse contactpunten. Advies van de dealer is de gehele unit vervangen, terwijl iemand met een beetje electronica kennis (lees: iemand die kan solderen) het klusje ook kan klaren.

Er wordt tegenwoordig alleen maar vervangen en niet meer gerepareerd.