850 T5, 2.3i 20V motor valt uit tijdens rijden

Gestart door michel850T5, 29-01-2016 22:16:28

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Zit er al een nieuwe/andere nokkenassensor in?.
Of nog eens 2weken neuzelen om niks?.

Onderbouwingen vind je zat op http://www.volvo850forum.nl  (lezen ipv lullen)   :D

razorx

Wat ik negatief ervaar is dat de topic starter een beroep doet op anderen en heel raar omgaat met het geboden advies. Op mij komt het over als wanneer ik mijn vrouw zou vragen de boodschappen te doen en als zij vervolgens met de boodschappen thuis komt gooi ik die doodleuk weg. Getuigt niet van waardering laat staan respect.

De eerste aanpak van het probleem is redelijk standaard en snel te doen.
En anders niet. ;)

rpakuypers

Citaat van: michel850T5 op 07-02-2016 15:27:18
Citaat van: -D©©©L- op 07-02-2016 13:35:19
Citaat van: Dirk342 op 07-02-2016 12:31:13
En toch snap ik het nog steeds niet, ondanks je uitleg.....

Je komt met een probleem op het forum. Je krijgt een behoorlijk aantal goede adviezen die praktisch allemaal genegeerd worden, of anders worden uitgevoerd als gezegd (en dat is bij mij dus advies negeren).  Het probleem doet zich nog steeds voor, andere (terechte en juiste !) adviezen volgen wederom.  Weer word er van alles genegeerd 'want de ECU slaat geen fout op dus kan het dat eigenlijk niet zijn'

Er hebben al een aantal mensen gezegd volg van 1 iemand advies of meerdere mensen die met dezelfde oplossing komen.  Zoals nu eigenlijk het geval is.  Wees nu eens verstandig en negeer al die onzin over dit probleem op buitenlandse fora !  Bovendien als jij iets leest op een Amerikaans fora, moet je al beseffen / weten dat de kabelboom in deze Amerikaanse auto anders is als bij ons.  Ook de milieu-eisen zijn daar anders.

Maak een stappenplan (of laat er eentje maken als je onze auto's niet goed kent) en begin van vooraf aan met lokaliseren / zoeken.  Werk niet als een kip zonder kop en vervang net van alles wat helemaal niet nodig is !

Er zitten hier erg veel goede tot zeer goede sleutelaars die de auto's met de ogen dicht in- en uit elkaar kunnen halen, al dan niet beroepsmatig.  Als je je ook maar eventjes inleest op het forum ben je daar zo achter.

Dirk, denk aan je bloeddruk.
Waarom zou je iemand willen helpen die niet geholpen wil worden.  ;D

Nou sorry hoor; als we toch aan t azijn zeiken zijn;
- Ik wil wel geholpen worden maar ik wil onderbouwing zien
- En betreffende dat verhaal je neemt geen adviezen in de hand is niet waar; ik heb ook de brandstofpomp en het relais nagekeken. Vervolgens wordt er gezegd dat ik de adviezen anders uitvoer... Maar dat is mijn goed recht toch. Ik ben electrotechnicus en dan dat verhaal van dat stroom meten nonsens is en spanning voldoende is, is echt amateuristisch. Spanning zegt geen reet, stroom wel. Als er stroom is dan is er spannig, andersom is dat niet zo. Tevens als de stroom operns hoger wordt dat dan je pomp vastloopt. Dus met stroom betere indicatie. En het was tevens makkelijker ipv wat gesuggereerd werd want de 2 draden komen al van het relais blok af.
Ik denk van; laat maar ik weet wel beter maar een aantal van jullie beginnen te azijn zeiken dat ik het verkeerd uitvoer en vastgeroest zitten.... Ook behoorlijk stronteigenwijs in mijn ogen net zoals dat jullie mij eigenwijs vinden maar ja daar ben ik het met jullie eens, echter wil ik het onderbouwd zien. In ieder geval kan ik op dit forum de azijnzekers, pubers en proffesionals niet uit elkaar houden en zeg ik tabé.

Probleem is opgelost. Over tot de orde van de dag .......

Groet,
Roger

MikeyQR

Hahahaha nou idd succes dan maar verder met je T-5 :evil:, komt die binnenkort te koop te staan met de text goed onderhouden En rijd goed. :eusa_wall:

Sbv

razorx

Ik verzuimde even de bericht historie te lezen. ;) Beeld is duidelijk.

Citaat van: michel850T5 op 29-01-2016 11:29:32
Hallo,

Ik ben Michel uit Barendrecht. Ik ben sinds vorige week eigenaar geworden van een Volvo 850 Sports-line 2.3i T5 uit 1994, 3750000 km, automatische transmissie Lederen bekleding. Deze wagen heb ik van iemand overgenomen die niet elektrisch technisch is en een klacht van de wagen irritant vond. Hij wilde er snel vanaf dus ik dacht ik help jou daarmee. De wagen draait en rijd als een zonnetje. Echter deze roffel heeft de neiging om spontaan tijdens rijden uit te vallen. De ene dag/week wel en soms dagen lang niet.
De vorige eigenaar vond dat vervelend en aangezien de klacht alleen opkomt als hij warm is en ik dicht bij mijn werk woon heb ik hem overgenomen om de klacht proberen op te lossen en weer te verkopen. Altijd al eens een wagen als deze willen hebben en dit is een leuke manier. Eigenlijk behoed ik de wagen dat hij gestript gaat worden en dat is echt zonde want hij rijd echt geweldig. Aangezien ik al een gezinsauto heb wil ik hem niet houden dus als iemand interesse heeft in deze wagen, PM me of laat een bericht hier achter.
Ik zal nog een topic aanmaken met de klachtomschrijving en wat mijn aanvalsplan is. Misschien heeft iemand nog tips.
De motor is goed onderhouden geweest en heeft zelfs een motor revisie meegemaakt. Hij draait gewoon heel goed, geen tikken of rare bijgeluiden. Gewoon lekker soepel. Door de revisie is de 375000 km ook niet helemaal eerlijk meer  :D

The Demon

1. Ik ben electrotechnicus [knip] 2. echter wil ik het onderbouwd zien.[knip]
3. In ieder geval kan ik op dit forum de azijnzekers, pubers en proffesionals niet uit elkaar houden en zeg ik tabé.
1. En dan heb je gelijk de elektronica van de Volvo 850 doorgrond?  :eusa_think:
2. Je hebt de zoekfunctie nog niet gevonden?  :eusa_wall:
3. Het was prettig kennis gemaakt te hebben.  :eusa_shifty:

BBS

Citaat van: The Demon op 07-02-2016 21:53:55
3. In ieder geval kan ik op dit forum de azijnzekers, pubers en proffesionals niet uit elkaar houden en zeg ik tabé.
1. En dan heb je gelijk de elektronica van de Volvo 850 doorgrond?  :eusa_think:

Zelfs ervaren rotten hebben daar nog meer dan eens wel een zeer harde noot aan te kraken ;) En dan niet alleen mijn eigen wagen, er zijn wel meerdere voorbeelden te vinden hier ::)
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 07-02-2016 21:57:27
Citaat van: The Demon op 07-02-2016 21:53:55

Zelfs ervaren rotten hebben daar nog meer dan eens wel een zeer harde noot aan te kraken ;) En dan niet alleen mijn eigen wagen, er zijn wel meerdere voorbeelden te vinden hier ::)
Ik bedoel maar.  ::)

RoelNL

Citaat van: rpakuypers op 07-02-2016 20:36:03
Citaat van: -D©©©L- op 07-02-2016 13:35:19
Citaat van: Dirk342 op 07-02-2016 12:31:13
En toch snap ik het nog steeds niet, ondanks je uitleg.....

Je komt met een probleem op het forum. Je krijgt een behoorlijk aantal goede adviezen die praktisch allemaal genegeerd worden, of anders worden uitgevoerd als gezegd (en dat is bij mij dus advies negeren).  Het probleem doet zich nog steeds voor, andere (terechte en juiste !) adviezen volgen wederom.  Weer word er van alles genegeerd 'want de ECU slaat geen fout op dus kan het dat eigenlijk niet zijn'

Er hebben al een aantal mensen gezegd volg van 1 iemand advies of meerdere mensen die met dezelfde oplossing komen.  Zoals nu eigenlijk het geval is.  Wees nu eens verstandig en negeer al die onzin over dit probleem op buitenlandse fora !  Bovendien als jij iets leest op een Amerikaans fora, moet je al beseffen / weten dat de kabelboom in deze Amerikaanse auto anders is als bij ons.  Ook de milieu-eisen zijn daar anders.

Maak een stappenplan (of laat er eentje maken als je onze auto's niet goed kent) en begin van vooraf aan met lokaliseren / zoeken.  Werk niet als een kip zonder kop en vervang net van alles wat helemaal niet nodig is !

Er zitten hier erg veel goede tot zeer goede sleutelaars die de auto's met de ogen dicht in- en uit elkaar kunnen halen, al dan niet beroepsmatig.  Als je je ook maar eventjes inleest op het forum ben je daar zo achter.

Dirk, denk aan je bloeddruk.
Waarom zou je iemand willen helpen die niet geholpen wil worden.  ;D

- En betreffende dat verhaal je neemt geen adviezen in de hand is niet waar; ik heb ook de brandstofpomp en het relais nagekeken. Vervolgens wordt er gezegd dat ik de adviezen anders uitvoer... Maar dat is mijn goed recht toch. Ik ben electrotechnicus en dan dat verhaal van dat stroom meten nonsens is en spanning voldoende is, is echt amateuristisch. Spanning zegt geen reet, stroom wel. Als er stroom is dan is er spannig, andersom is dat niet zo. Tevens als de stroom operns hoger wordt dat dan je pomp vastloopt. Dus met stroom betere indicatie. En het was tevens makkelijker ipv wat gesuggereerd werd want de 2 draden komen al van het relais blok af.
Ik denk van; laat maar ik weet wel beter maar een aantal van jullie beginnen te azijn zeiken dat ik het verkeerd uitvoer en vastgeroest zitten.... Ook behoorlijk stronteigenwijs in mijn ogen net zoals dat jullie mij eigenwijs vinden maar ja daar ben ik het met jullie eens, echter wil ik het onderbouwd zien. In ieder geval kan ik op dit forum de azijnzekers, pubers en proffesionals niet uit elkaar houden en zeg ik tabé.

Probleem is opgelost. Over tot de orde van de dag .......

Groet,
Roger

Wat was het probleem uiteindelijk? Relais, wat gelijk geroepen werd?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

henry classic v70

- En betreffende dat verhaal je neemt geen adviezen in de hand is niet waar; ik heb ook de brandstofpomp en het relais nagekeken. Vervolgens wordt er gezegd dat ik de adviezen anders uitvoer... Maar dat is mijn goed recht toch. Ik ben electrotechnicus en dan dat verhaal van dat stroom meten nonsens is en spanning voldoende is, is echt amateuristisch. Spanning zegt geen reet, stroom wel. Als er stroom is dan is er spannig spanning, andersom is dat niet zo. Tevens als de stroom operns opeens hoger wordt dat dan je pomp vastloopt. Dus met stroom betere indicatie. En het was tevens makkelijker ipv wat gesuggereerd werd want de 2 draden komen al van het relais blok af.
Ik denk van; laat maar ik weet wel beter maar een aantal van jullie beginnen te azijn zeiken dat ik het verkeerd uitvoer en vastgeroest zitten.... Ook behoorlijk stronteigenwijs in mijn ogen net zoals dat jullie mij eigenwijs vinden maar ja daar ben ik het met jullie eens, echter wil ik het onderbouwd zien. In ieder geval kan ik op dit forum de azijnzekers azijnzeikers, pubers en proffesionals professionals niet uit elkaar houden en zeg ik tabé tabee.

Blijkbaar ligt daar het probleem > electrotechnicus  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

RoelNL

Citaat van: henry classic v70 op 08-02-2016 08:47:13

- En betreffende dat verhaal je neemt geen adviezen in de hand is niet waar; ik heb ook de brandstofpomp en het relais nagekeken. Vervolgens wordt er gezegd dat ik de adviezen anders uitvoer... Maar dat is mijn goed recht toch. Ik ben electrotechnicus en dan dat verhaal van dat stroom meten nonsens is en spanning voldoende is, is echt amateuristisch. Spanning zegt geen reet, stroom wel. Als er stroom is dan is er spannig spanning, andersom is dat niet zo. Tevens als de stroom operns opeens hoger wordt dat dan je pomp vastloopt. Dus met stroom betere indicatie. En het was tevens makkelijker ipv wat gesuggereerd werd want de 2 draden komen al van het relais blok af.
Ik denk van; laat maar ik weet wel beter maar een aantal van jullie beginnen te azijn zeiken dat ik het verkeerd uitvoer en vastgeroest zitten.... Ook behoorlijk stronteigenwijs in mijn ogen net zoals dat jullie mij eigenwijs vinden maar ja daar ben ik het met jullie eens, echter wil ik het onderbouwd zien. In ieder geval kan ik op dit forum de azijnzekers azijnzeikers, pubers en proffesionals professionals niet uit elkaar houden en zeg ik tabé tabee.

Blijkbaar ligt daar het probleem > electrotechnicus  :eusa_eh:
;D
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023