geflitst bij 220+ Wat nu?

Gestart door volvos60t5, 16-03-2005 17:58:19

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Ik heb trouwens op een anti-flits-site gelezen dat je beter 280 of harder kunt rijden, dan schijnen de foto's onscherp te worden ;D

Of het werkt weet ik niet en ik ga het niet uitproberen ;)

Gr 8)

volvos60t5

Citaat van: Amieke850 op 16-03-2005 22:56:36
Flitste me door het hoofd: flitste de flitser wel toen hij er zo flitsend voorbij flitste?  ;D

Heb nu het volledige verhaal gehoord: Hij haalde net een langzame auto in (160 km) en gaf dus wat gas bij en zag opeens een flits. Dus aan het einde van de weg rechtsomkeerd gemaakt en jahoor precies waar hij de flits had gezien stond zo'n ding onder een camo-netje. Hij was nog wel aan het inhalen dus misschien zat die andere auto nog voor hem op de foto (wel heel kleine kans maar toch)...

Wordt vervolgd.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Citaat van: thuur op 16-03-2005 23:39:14
Ik heb trouwens op een anti-flits-site gelezen dat je beter 280 of harder kunt rijden, dan schijnen de foto's onscherp te worden ;D

Heb bij topgear gezien dat de camera bij 270+ niet meer werkt. Iemand die het wil uitproberen?

Ik heb trouwens wel een gehoord van foto's van motoren en auto's die door de hoge snelheid zo vervormd zijn dat de nummerborden niet meer afgelezen kunnen worden. Dit zou vooral op 50 en 80 wegen zijn omdat de hoek van camera op de weg bij die snelheden anders is dan bij auto- en snelwegen. Ben bang dat 220 niet hard genoeg is op een autoweg om de foto te vervormen.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

mehn

Gewoon afwachten wat er gebeurt.
Eventueel nadat jullie post hebben gehad informeren naar de mogelijkheden in het juridich gedeelte van het forum van flitsservice.nl  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

TTT242

Citaat van: volvos60t5 op 17-03-2005 08:49:57
Dit zou vooral op 50 en 80 wegen zijn omdat de hoek van camera op de weg bij die snelheden anders is dan bij auto- en snelwegen.
Dat denk ik niet, is altijd een vaste hoek, anders staat de apparatuur niet goed uitgelijnd.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

850g3

Motoren hebben weleens een klapsysteempje erop gebouwd, kunnen ze nummerbord wegklappen. Of gewoon je been naar achteren en voor je nummerbord houden. Voor auto's heb ik nooit van deze systeempjes gehoord.

thuur

Voor auto's is er ook een James-Bond-achtig systeem wat je plaat laat wegdraaien. Ik weet niet waar dit te koop is. Uiteraard niet voor gebruik op de openbare weg! ;)

Gr 8)

Joris_Scholte

Citaat van: thuur op 17-03-2005 09:55:51
Voor auto's is er ook een James-Bond-achtig systeem wat je plaat laat wegdraaien. Ik weet niet waar dit te koop is.

Je zou eens contact kunnen opnemen met MI5 in Londen, vragen naar Q.  ;)

Nee sorry, flauw grapje, maar kon het niet laten....

Bas850

Thuur je kan het wel proberen maar denk dat je het niet eens haalt. ;D

Ik ook niet hoor :P
"to finish first, you first have to finish"

ed

Citaat van: 850g3 op 17-03-2005 09:46:32
Motoren hebben weleens een klapsysteempje erop gebouwd, kunnen ze nummerbord wegklappen. Of gewoon je been naar achteren en voor je nummerbord houden. Voor auto's heb ik nooit van deze systeempjes gehoord.

Ja hoor, effe met 220 op de klok je been naar achteren en voro de kentekenplaat houden (of tussen het achterwiel). Zeker nooit motor gereden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

@®-

Citaat van: Joris_Scholte op 17-03-2005 12:56:41
Citaat van: thuur op 17-03-2005 09:55:51
Voor auto's is er ook een James-Bond-achtig systeem wat je plaat laat wegdraaien. Ik weet niet waar dit te koop is.

Je zou eens contact kunnen opnemen met MI5 in Londen, vragen naar Q.  ;)

Nee sorry, flauw grapje, maar kon het niet laten....

Maar Q leeft toch niet meer, dus weet je nog niets ;)

thuur

Citaat van: Bas850 op 17-03-2005 13:15:52

Thuur je kan het wel proberen maar denk dat je het niet eens haalt. ;D

Ik ook niet hoor :P

Ikke wel, maar mijn Volvootje stopt (met harder gaan) rond de 200 op de teller ;)

Gr 8)

Macmc62

Wat dacht je van rijden op de duitse snelwegen. Daar mag je gewoon zo hard als je kunt en de duitsers gaan ook nog opzij als je (hard) aan komt rijden. Zie je een geel nummerbord, kijk dan uit want 'wij nederlanders' gaan gewoon naar rechts met 120 km/u als we willen inhalen, ook als er iemand veel harder rijdt !
En in duistland wordt je dus ook nog eens vaak ingehaald als je net lekker 180 km/u rijd, dus wel je spiegels blijven gebruiken. ::)

Gr. Marc

ElJapo

Citaat van: Macmc62 op 17-03-2005 23:43:06Wat dacht je van rijden op de duitse snelwegen. Daar mag je gewoon zo hard als je kunt en de duitsers gaan ook nog opzij als je (hard) aan komt rijden.

Ja, maar als je met 130+ km/h brokken maakt dekt je Duitse verzekeraar niets meer...

Wat betreft de overtreding: balen, slikken en betalen ben ik bang.

Peth©oni

Citaat van: 850g3 op 17-03-2005 09:46:32

Wat dacht je van de daf-jes...... heel simpel om het kenteken mobiel te maken vanuit de auto.... echter of je de 200 haalt.  8)