geflitst bij 220+ Wat nu?

Gestart door volvos60t5, 16-03-2005 17:58:19

Vorige topic - Volgende topic

JeroenV

Citaat van: volvos60t5 op 26-04-2005 21:24:39
Citaat van: Turbobiker op 26-04-2005 19:36:41
En is het vervolg van het verhaal al bekend?

Nog geen nieuws van het front maar mijn vader zit nu in het buitenland. Ik heb zo'n vermoeden dat hij de brief wel op de mat zal vinden bij terugkomst.

Ik hou jullie op de hoogte. Al is het maar omdat het een ieder kan overkomen ;D

Dat word dan de (bekend van tv) zogenaamde; Big-Bill denk ik? ;D

Keesjan

Citaat van: regiorunner op 24-04-2005 21:33:33
Eeh een klein tipje: www.flitsservice.nl....
Op het forum zoeken naar 'verschoningsrecht'

Immers: het was je broer/zoon/vrouw die reed, ;) (dit is ene strafzaak, het bewijs ligt bij de officier v. Justitie, en jij hoeft, ivm het verschoningsrecht, niet te vertellen wie dat is. (een alibi heb je dan wel nodig) En dan nog eens wat: NOOIT bekennen dat jij reed; en absoluut geen bekentenis doen bij evt. contact met politie/justitie...

Tja, kijkend op die site kan ik alleen maar concluderen dat de meeste "tipgevers en deskundigen" een stelletje randdebielen zijn die ooit een klok hebben horen luiden maar zelfs niet weten dat er een klepel in zit.
Voor dit soort ongein van: sorry m'n broer uit Australie kwam even over en nu is ie helaas weer terug, is de wet mulder uitgevonden.
Bewijslast is helemaal niet zo lastig voor de officier. Jij zult als houder van het voertuig moeten aantonen dat jouw voertuig niet ter plaatse was op het moment van de gedraging. Kun je dat niet, dan is het helaas een dikke pot pindakaas. De rekening komt op de deurmat en die zul jij moeten betalen. De stelling van de overheid is: het bedrag dat onterecht door jou betaald moet worden, haal je zelf maar terug bij je broer uit Australie.
Als je niet betaalt, ook geen probleem. Dan wordt na verloop van een aantal verhogingen, gewoon een celstraf opgelegd ter veiligstelling dat je alsnog gaat betalen. Of je auto of televisie wordt in beslag genomen en geveild. Loonbeslag komt ook voor.
Dus, over flitsservice en andere sites met deskundigen, don't try this at home !!

mehn

Citaat van: Keesjan op 01-05-2005 19:17:47
Citaat van: regiorunner op 24-04-2005 21:33:33
Eeh een klein tipje: www.flitsservice.nl....
Tja, kijkend op die site kan ik alleen maar concluderen dat de meeste "tipgevers en deskundigen" een stelletje randdebielen zijn die ooit een klok hebben horen luiden maar zelfs niet weten dat er een klepel in zit.

Bedankt voor het compliment.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Keesjan

haha, vooruit... forumleden uitgezonderd. Die genieten onschendbaarheid. Maar verder..... ::)
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar men wekt zoveel valse verwachtingen bij betrokkenen.
Ook een opmerking als: "nooit iets verklaren tegen de politie". Tja dan zeg ik: nou en!
Dat scheelt alleen de agent een stukje schrijfwerk. Een verklaring is een RECHT van een verdachte/betrokkene. Als je daar geen gebruik van wil maken, dan moet je dat zelf weten, maar het heeft totaal geen positief effect op het verdere proces.

Keesjan

mehn

Citaat van: Keesjan op 01-05-2005 20:21:31
...
maar het heeft totaal geen positief effect op het verdere proces.
...

Maar ook geen negatief effect en daar draait het meestal om.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Keesjan

Citaat van: mehn op 01-05-2005 20:50:38
Citaat van: Keesjan op 01-05-2005 20:21:31

Maar ook geen negatief effect en daar draait het meestal om.

Daar zou ik maar geen vergif op innemen.

Eugene

Toen ik van Den haag af kwam in januari om mijn visum voor Zuid-Afrika op te halen reed ik met ongeveer 160 over een lege autobaan. Opeens zag ik een zilvere vectra GTS achter me naderen, ik direct op de rem en 120 gaan rijden op de rechter baan want ik had al zon vermoeden.  En inderdaad. "Stop Politie" dus afrit af en gestopt, Agent kwam uit de auto ren hij zei dat ihj een filmpje voor me had wat ik eventjes mocht gaan bekijken in de Vectra. Waar het op neer kwam was dat ik linksrijdend 31 km te hard reed gemiddeld. Ik werd gevraagd waarom ik zo hard reed(hoefde geen verklaring af te geven). Ik vertelde dat ik nooit in de auto van mijn vader mag rijden en nu ik hem mee had eens een keer wou testen hoe snel hij was. De agent zei dat die auto's heel hard kunnen (zal wel omdat ie er vroeger in heeft mogen scheuren toen de politie nog auto;s gebruikte voor de KLPD ;)). En ik had dus telang links gereden. Zou me in totaal 240 euro en 10 dagen rijbewijs kosten. Maar ze zouden me matsen en alleen het linksrijden tellen en dat zou 95 euro worden. Ik allang blij want ging 7 dagen later naar Kaapstad en had daar dus niet mogen rijden....

Maar waar het nu om gaat: Ik dat Keesjan gelijk heeft. Als ik had gezegd dat ik op de rem had getrapt omdat ik hun gezien had en anders de 200 had geprobeerd te halen (wat eigenlijk de bedoeling was om te doen) dat ik dan lekker die 145 euro had kunnen betalen. Misschien dat dit ook het geval was als ik geen verklaring had gegeven...

tis natuurlijk achteraf praten en we zullen het nooit weten, maar het zou zo kunne zijn.

Groetjes,
Eugène  

If it's not blown, it sucks...

Keesjan

En dat is nu inderdaad waar het op neerkomt. Ik heb zelf in mijn "vorige leven" tig bekeuringen uitgedeeld en ik vond altijd; het is de toon die de muziek maakt. Je HOEFT niks te verklaren, maar als ik er niet benieuwd naar was, zou ik het ook niet vragen.
Ik heb vele plausibele verklaringen aangehoord waarna ik besloot om er een waarschuwing van te maken of een of meerdere gedragingen te laten vallen. Maar als iemand verklaarde: ik verklaar niks, want u heeft toch uw oordeel al klaar, tja dan had ik inderdaad dat oordeel al klaar. klpd'ers zijn ook soms net mensen he  ;)

Eugene

jij bent bij de KLPD gestopt nadat ze de volvo's eruit hebben gegooid?? :D

Keesjan

Nee, haha, wel nadat ze de porsche eruit hebben bezuinigd !!
Overigens rijden er nog volop volvo's hoor en die blijven er ook rijden. De S60's gaan er langzaam aan uit voor V70's vanwege arbotechnische zaken en ook bergruimte enzo. In de tijd van de porsche hoefde er niks mee, alleen een ehbo-doos en een bonnenboekje. Nu zit er voor misschien wel 100kg aan rommel in de kofferbak.

Eugene

Hmm, en dan heb ik weer het geluk dat ik door een Slopel defectra wordt aangehouden ipv een S60 T5 :(

Derks

Citaat van: eugene op 12-05-2005 22:07:59
. Zou me in totaal 240 euro en 10 dagen rijbewijs kosten.

Dat rijbewijs was je, met 31km/h te hard, echt niet kwijt geweest.
31 km/h is nog gewoon een muldertje, daar hoef je je niet zo'n zorgen over te maken.

gr derks

Keesjan

Citeer

31 km/h is nog gewoon een muldertje, daar hoef je je niet zo'n zorgen over te maken.

gr derks
Citeer

t/m 30 te snel is een kennisgeving van beschikking met bedrag, alles boven 30 is een transaktie van de officier.
en inderdaad tot vijftig te snel is rijbewijs houden, alles daarboven (tijdelijk) intrekking.

Die Vectra GTS'en zijn ze niet over te spreken hoor. Veel problemen mee. En de S60 zetten ze hoofdzakelijk in voor herkenbaar toezicht. Ik geloof niet dat ze onherkenbare S60's hebben voor videoregistratie.

Eugene

Mij is verteld dat ik met meer dan 30 te hard rijbewijs aantal dagen kwijt was vanwege puntenrijbewijs en dus strengere regels... ??

Keesjan

Citaat van: Ludo op 12-05-2005 22:39:36
Citaat van: Keesjan op 12-05-2005 22:22:01
Ik heb vele plausibele verklaringen aangehoord waarna ik besloot om er een waarschuwing van te maken of een of meerdere gedragingen te laten vallen.

niet persoonlijk bedoeld ofzo hoor  ;) , maar dit snap ik echt niet.
je bedoeld dus als ik tegen 180 over de autobaan scheur en word dan tegengehouden kom ik er goed vanaf met een (voor de agent) goeie of  aanvaardbare uitleg.  ???
zijn wetten dan overbodig als de agent zelf wetten opstelt wat er kan of niet kan?.

anderzijds: als ik dan toch voor een soortgelijke overtreding tegengehouden moet worden, mag jij de agent zijn Keesjan.  ;D  ;)

Hoi Ludo,
Wetten zijn niet overbodig hoor, maar ik zal het proberen uit te leggen. Met plausibel bedoel ik, in jouw voorbeeld, als jij 180 over de weg blaast omdat je kunt aantonen dat er zojuist een telefoontje van de buren kwam dat je huis in brand staat en je vrouw wellicht nog binnen is, dan mag je van mij doorrijden en rij ik zelfs nog voor je uit.
Dit is een zeldzaam voorbeeld, maar er zijn in de praktijk genoeg plausibele verklaringen.
En een agent is niet verplicht om een overtreding middels een boete te sanctioneren. Alles valt of staat met subsidiariteit en proportionaliteit. Steekt iemand te voet schuin over de straat, dan kan ik hem ook wel gewoon vertellen dat hij beter de voetgangersoversteekplaats kan nemen. Anders wordt het als hij met z'n aktie een gruwelijk ongeval veroorzaakt. Dan is optreden toch wel gewenst.
Iemand die overdag met een defect linkerdimlicht rijdt kan bij mij een waarschuwing krijgen, terwijl iemand die dat in de polder in de nachtelijke uren doet, ter plaatse een nieuwe moet monteren terwijl de bekeuring uitgeschreven wordt. Snap je? Tja het is niet altijd zwart/wit, al heb ik ook vaak met de Rijkswacht samengewerkt, die wel eens wat minder soepel willen zijn  ;)