geflitst bij 220+ Wat nu?

Gestart door volvos60t5, 16-03-2005 17:58:19

Vorige topic - Volgende topic

Bas850

Citaat van: Macmc62 op 17-03-2005 23:43:06
Zie je een geel nummerbord, kijk dan uit want 'wij nederlanders' gaan gewoon naar rechts met 120 km/u als we willen inhalen, ook als er iemand veel harder rijdt !

Gr. Marc
Rechts inhalen??
"to finish first, you first have to finish"

Reitse

Citaat van: Bas850 op 18-03-2005 09:38:58
Citaat van: Macmc62 op 17-03-2005 23:43:06
Zie je een geel nummerbord, kijk dan uit want 'wij nederlanders' gaan gewoon naar rechts met 120 km/u als we willen inhalen, ook als er iemand veel harder rijdt !

Gr. Marc
Rechts inhalen??
Als je aso rijdt, doe het dan ook goed.... ::)

Edwin

Citaat van: Peth©oni op 18-03-2005 07:26:34
Wat dacht je van de daf-jes...... heel simpel om het kenteken mobiel te maken vanuit de auto.... echter of je de 200 haalt.  8)

Ja inderdaad. Sommige hadden zo'n lamme veer dat ie vanzelf al "flitsproof" was.. haha.

Ook leuk om een vreemde in je DAF benzine te laten halen...

gr. Edwin.  8)

daytonawim

Niet toevallig nog een oma/opa met een geldig rijbewijs die toch niet meer rijdt :-)

Collega is van de weg gehaald door camera wagen met ruim 60 te hard op 80km weg, net boete binnen 440 euro's :-), hij is blij dat ie zijn briefje weer terug heeft.
was hem maar 3 dagen kwijt ( zat weekend tussen)

reneetje

Ik kwam dit [/color]tegen, schijnt dat je deze feed aan je PDA/telefoon kunt koppelen en je hebt altijd de file meldingen bij je, en om het te koppelen aan je navigatiesysteem zodat je krijgt te horen wanneer je een flitser nadert!

Het is mij allemaal ff te hoog gegrepen maar wie er wat aan heeft kan de donatie deze kant opsturen......... ;)

Rene ;D

KeesKist

Heb TomTom icm Checkpoint.(http://checkpoint.oabsoftware.nl)

Werkt ook goed alleen wordt je gek van die herrie in de randstad met om de 3,5 een flitser. Als ik naar mijn ouders(west-friesland) rijdt hoor ik het laatste uur niks  ;D
Violence solves everything

martijn.

Citaat van: KeesKist op 21-03-2005 21:26:00

Werkt ook goed alleen wordt je gek van die herrie in de randstad met om de 3,5 een flitser. Als ik naar mijn ouders(west-friesland) rijdt hoor ik het laatste uur niks  ;D

Is deze software er ook voor de tomtom Go?

reneetje

Citaat van: KeesKist op 21-03-2005 21:26:00

Ik heb het er ook op gehad , maar de prullebak in gemieterd.
Meer valse meldingen dan je lief is, volgens mij is het ernstig vervuild doordat men telkens de knop in drukt bij mobiele controle's ipv bij vaste flitspalen.
Ook op bruggen , viaducten etc. is het verwarrend omdat alle flitspunten in een straal van een paar honderd meter gemeld worden , maar deze hoefen nieteens op jouw route te zitten.
Het kost niks , maar vind het ook niks in de praktijk....... :-\

Er blijft maar 1 betrouwbare partner over in deze kwestie , maar daar denken bepaalde personen anders over.
  +    =  

Rene  ;D

happyd5mobile

Heb een Tom Tom in een Ipac en constateer een gemiddelde snelheids afwijking van 9% positief voor de Volvo dwz 100 op GPS en 11o op de teller.
Hoe kan dit verholpen worden ondanks nioeuwe software te hebben gedownload in de Volvo

regiorunner

Eeh een klein tipje: www.flitsservice.nl....
Op het forum zoeken naar 'verschoningsrecht'

Immers: het was je broer/zoon/vrouw die reed, ;) (dit is ene strafzaak, het bewijs ligt bij de officier v. Justitie, en jij hoeft, ivm het verschoningsrecht, niet te vertellen wie dat is. (een alibi heb je dan wel nodig) En dan nog eens wat: NOOIT bekennen dat jij reed; en absoluut geen bekentenis doen bij evt. contact met politie/justitie...

elianmars

Ik heb 'n Quintezz locator in de wagen liggen. Werkt ook op GPS.
Werkt super bij de vaste camera's.

Sinds kort heb ik het abonnement van mijn navigatiesysteem uitgebreid met flitsservice. Als ik een route heb ingevoerd en die rijd ik, word ik netjes bij elke vaste controle gewaarschuwd.

Mobiele camera's moet je nog steeds met 't oog proberen te ontdekken.

RRRRR_Ramon

Balen met zo'n snelheid geflitst worden  :-\

V.w.b. de TomTom Go zijn er bestanden te downloaden vanaf www.flitspaal.nl, dat zijn z.g. POI bestanden met de GPS coördinaten van de vaste flitspalen op alle Nederlandse wegen (voor België komen er dagelijks gegevens bij). Alle wegen betekent ook binnen en buiten de bebouwde kom, N-wegen etc. Er kunnen ook nog alle roodlichtpalen met snelheidsradars gedownload worden.

Dat er wel eens onterecht gewaarschuwd wordt voor een flitspaal kan irritant zijn, maar beter voor niks gewaarschuwd worden dan een acceptgiro van het CJIB Leeuwarden. Als je het schermpje van de TomTom Go dan ook een beetje in de gaten houdt dan zie je meteen dat de paal niet op je directe route is. Ze worden duidelijk aangegeven met een groot rood vierkant.

Mijn ervaring is dat je toch relaxter rijdt en dat zeker op plaatsen waar je onbekend bent. Rij je bijvoorbeeld zonder een route te kennen in een grote plaats (beetje zoekend) dan zie je sneller de filtspalen over het hoofd. Wanneer je een navigatiesysteem hebt met flitspaalwaarschuwing dan heeft het zeker zin, want je rijdt makkelijker door een plaats, je weet de route immers door het navigatiesysteem. Je rijdt dan gauw te hard en staat er dan ook nog een roodlichtpaal op een kruising ben je dubbel de lul.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

b0nkolok

Flitspalen werken toch met radar? Anders zouden ze niet te detecteren zijn (met onze ouwe Quintezz b.v.). De luchtmacht werkt met app. die radar verstoren, misleiden of zoiets. Waarom is zo'n ding niet te koop voor auto's om flitspalen en mobile flitsers te laten storen?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Turbobiker

En is het vervolg van het verhaal al bekend?
De Tussenpaus

volvos60t5

Citaat van: Turbobiker op 26-04-2005 19:36:41
En is het vervolg van het verhaal al bekend?

Nog geen nieuws van het front maar mijn vader zit nu in het buitenland. Ik heb zo'n vermoeden dat hij de brief wel op de mat zal vinden bij terugkomst.

Ik hou jullie op de hoogte. Al is het maar omdat het een ieder kan overkomen ;D
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.