Mijn zoektocht naar de ideale C70

Gestart door Woger, 02-02-2016 18:04:03

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Citaat van: Alexdh op 16-04-2016 14:26:57
Goeie tip, ik heb het gelijk besteld. Is in verhouding een stuk goedkoper dan die flesjes zoals Iron-X. De werking ziet er hetzelfde uit, dus zal wel goed zijn.

Kwam overigens hierbij toen ik op zoek was naar Aluteufel en deze test vond:
http://www.autobild.de/artikel/alufelgen-felgenreiniger-im-test-41087.html

Hierin kwam Nigrin als beste uit de test.

Alexdh

Ik heb het pakketje binnen, en inderdaad het werkt prima. Zwaar vervuilde velgen weet ie wel raad mee. Het mooie is dat het gelachtig is, zodat het minder snel wegloopt en niet snel opdroogt. Prima koop in vergelijking met Iron X en consorten 8)

Woger

Mooi!

Bij mij is ie net (na bijna een week) versprongen bij DPD.de:

Auftragsdaten übermittelt     13.04
Paket unterwegs      19.04

Ben benieuwd  :)

Woger

Vandaag de carterplugs met magneet binnen gekregen onder het motto: "baadt het niet schaadt het niet" ga ik deze maar eens monteren. En uiteraard rij ik straks dus wel met de mooiste carterplug van het forum rond  ;D

Vanmiddag ook maar eens de cursus van Bouke in uitvoering gebracht. De auto van mijn vrouw had vorige week 4 krassen over de volledige breedte van haar auto cadeau gekregen van een voorbijganger. Na een anderhalf uurtje wetsanden en polijsten heb ik ze voor 95% weg kunnen poetsen en na een laagje wax zie je helemaal niets meer.  :eusa_dance:

Pakket uit Duitsland is nog steeds niet binnen  :(, staat nog steeds hetzelfde als gisteravond.

gero

Citaat van: Woger op 20-04-2016 16:14:06
Vandaag de carterplugs met magneet binnen gekregen onder het motto: "baadt het niet schaadt het niet" ga ik deze maar eens monteren. En uiteraard rij ik straks dus wel met de mooiste carterplug van het forum rond  ;D

http://www.w4r.nl/carterplug.jpg

En met het juiste moment vastzetten(35 nm), niet te los maar zeker ook niet te vast

StefanCJ

UserID6342

Citaat van: gero op 20-04-2016 16:28:39
En met het juiste moment vastzetten(35 nm), niet te los maar zeker ook niet te vast
Als je met een momentsleutel een carterplug vast moet/wilt zetten, lijkt het mij verstandiger om het helemaal niet zelf te doen....  Want dan weet je ook niet waar je mee bezig bent.....

Woger

Ik draai hem gewoon net zo hard vast en als dat ie zat. Volgens mij geldt voor bouten met een ring over het algemeen "vast is vast". De tweede is voor als ik de eerste toch niet vast genoeg had gedraaid  ;D

Lunadust

Citaat van: Dirk342 op 22-04-2016 08:52:56
Als je met een momentsleutel een carterplug vast moet/wilt zetten, lijkt het mij verstandiger om het helemaal niet zelf te doen....  Want dan weet je ook niet waar je mee bezig bent.....

En al helemaal als je de stalen plug vervangt voor aluminium.
gewoon vastzetten, dat gaat op gevoel.
Techneut, geen dichter.

Woger

Andere mogelijkheid is om toch maar op veilig te gaan: Olie aflaten, naar de dealer rijden om de carterplug er op te laten zetten, terugrijden en weer vullen met nieuwe olie.  :eusa_whistle:

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

NinaPaul

Gevoel krijg je door het vaak (vaker) te doen en een momentsleutel is een uitstekend hulpmiddel.

Het volgens het boekje willen doen is zeker NIET verkeerd.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Lunadust

Citaat van: NinaPaul op 22-04-2016 10:25:23

Gevoel krijg je door het vaak (vaker) te doen en een momentsleutel is een uitstekend hulpmiddel.

Het volgens het boekje willen doen is zeker NIET verkeerd.

Normaal gesproken niet.
In dit geval wel.
Er word een totaal andere (aluminium) plug gemonteerd.
Techneut, geen dichter.

Woger

Klopt, dus minder hard aan draaien  ;)
Het enige nadeel is wel, dat als er straks een meeting is en iedereen gooit zijn klep open om zijn mooie blauwe kabeltjes e.d. te laten zien, dan moet ik de auto op de brug zetten om mijn mooie getunede carterplug te laten zien  :eusa_think:

Lunadust

Of even op bokken zetten.

Op zijn eug met de pootjes omhoog is een beetje omslachtig.
Ik ben wel benieuwd of er ook wat aan de magneet zichtbaar is.

(Transparante carterpan?)  ;D
Techneut, geen dichter.