Mijn zoektocht naar de ideale C70

Gestart door Woger, 02-02-2016 18:04:03

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Woger

Woger

Ik ga ze binnenkort maar eens uitbouwen en open maken. Zou wel mooi zijn als ik ze weer werkend krijg. Wat moet er allemaal los? Voor de motor linksvoor geloof ik alleen de koplamp, maar voor rechtsvoor?

MEN-O

Hum, tsja ik heb toen een stuk uit een plastic kap gezaagd met een ijzerzaagje.. schijnt dat je de bumper eraf moet halen, en dat je er dan makkelijker bijkomt.
(Ik vond het best wel een gepiel ; kleine handen zouden enorm helpen)

Heb de foto's nog gevonden : http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,69542.msg1492913.html#msg1492913

Woger

Hmm.. Ik weet niet of ik zo snel ga zagen aan de auto. Ik zal eens kijken hoe de bumper er af moet. Kan ik die ook meteen hier en daar bij werken .

daanium

Bumper is niet lastig, zitten twee dikke bouten van beneden naar boven geschroefd (als je die los maakt komt er meestal wat water mee naar beneden) en natuurlijk de wielkuipen effe los draaien aan de bumper-kant, dan kun je de bumper er zo af trekken als ik me niet vergis :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elianmars

Volgens mij zie je oorzaak en eventueel oplossing, als je op de foutcode klikt, Roger.

Toevallig had ik anderhalve week geleden ook een omhoog staande koplampwisser bij de C. Ding weigerde naar beneden te gaan.
Stekkers van de motortjes los gegooid, wisserarm los gehaald en recht terug gemonteerd. Van mij hoeven die krassers niet te werken :P

Woger

Heb de pluspolen en minpolen losgehaald, maar de wissers bleven vervolgens staan. Heb ze dus maar los getrokken en vervolgens los gemaakt en er weer recht opgeschroefd, zoals Marcel al suggereerde.
Nog even het Service lampje gereset met de dagteller knop; kan ik dat ook nog via Vida instellen?

En dan nog even de foutcodes uitgelezen: Als ik op de foutcodes klik krijg ik deze foutmeldingen:

120:
836: CCU-120 Soft-top potentiometer. Invalid position. Permanent fault        
Print  

Diagnostic trouble code (DTC) information

Condition
Diagnostic Trouble Code (DTC) CCU-120 is stored if a combination of impossible input data is detected when the control switch is activated or at ignition on.
Possible source
Manual soft-top operation
The convertible top is in an incorrect position for another reason
Fault in one of the convertible top micro-switches, potentiometer or motors.  

Fault symptom
No convertible top operation.
Note! Diagnostic Trouble Code (DTC) CCU-120 is a secondary diagnostic trouble code (DTC) and is stored with other diagnostic trouble codes.
Note! First read off other diagnostic trouble codes (DTCs) and remedy them.
Note! This diagnostic trouble code (DTC) is stored if there is a fault in the convertible top movement.

311
836: CCU-311 Soft-top closing. Current too high. Intermittent fault        
Print  

Diagnostic trouble code (DTC) information

Condition
Diagnostic trouble code (DTC) CCU-311 is stored if one of the motors is overloaded (draws to much current) when closing the soft-top roof.
Possible source
Short-circuit to supply voltage in the signal cable
No signal from the micro-switch
Short-circuit to supply voltage in the micro-switch signal cable
The soft-top is mechanically blocked
Incorrect potentiometer value.  

Fault symptom
Soft-top control does not function.

Wordt er niet veel duidelijker op...

V70geRwin

Mijn wissers staan.ook wel eens.verkeerd na.een keer wissen.

Na nog een.keer wissen staan ze dan weer goed.
Helpt natuurlijk niet als de boel.echt vast zit.

elianmars

Pot/potentiometer lijkt mij hoofdoorzaak van de foutmeldingen.
Bij onze C is deze door de vorige eigenaar (laten) vervangen.

Woger

Citaat van: elianmars op 02-07-2016 12:34:06
Pot/potentiometer lijkt mij hoofdoorzaak van de foutmeldingen.
Bij onze C is deze door de vorige eigenaar (laten) vervangen.

Zitten er daar meerdere van in of eentje? Is dat te vinden in Vida?  :eusa_think:

Woger

Zo, maar weer eens een updaatje.
Niet dat er veel gebeurd is, maar om van pagina 6 af te komen  ;)
Al weer terug van een paar weekjes vakantie (helaas zonder C70).
Vorige week het dakje goed schoon gemaakt en vervolgens geïmpregneerd. Zag er meteen weer een stuk mooier/zwarter uit.
Verder bedacht ik vandaag dat ik eigenlijk sinds de laatste keer geen foutmelding meer heb gehad van het dak. Misschien dat het iets met vocht/temperatuur te maken heeft.
Helaas ben ik nu even wat druk met werk, maar wil eigenlijk binnenkort toch wel een nieuwe uitlaat en een nieuw chippie. 8)
En ik ben weer aan het twijfelen geslagen over het installeren van een lpg installatie.... Moet nog maar eens berekenen wat ik moet rijden om dat er uit te halen.

Woger

Zo, zoals hiervoor al beschreven enkele weken geleden het dak schoon gemaakt en geïmpregneerd. Omdat het zo warm en zonnig was heb ik na het impregneren mijn "emergency" zeiltje even uitgepakt en getest:

Vandaag de auto eens goed gewassen en daarna tot in de details in de was gezet.

Niet verkeerd moet ik zeggen. 8)  ;D

Helaas kom je bij dergelijke gedetailleerde poetsbeurten ook de gedetailleerde probleempjes tegen  :-[

Bij beide deuren raakt de deur de carrosserie en geeft dus dit probleem:

Is dit een bekend probleem?

ook vond ik dit waarvan ik niet weet of dit zo hoort of dat er een stuk rubber mist:

Ik heb vandaag ook de moed gehad om de rubbers onder de achter ruitjes eens terug te duwen. In principe om daar ook een laagje wax te smeren, maar ik schrok van deze plekken:

Is dit zelf te behandelen? schoon dremelen, gronden,lakken en de rubber er weer over?

Wel nog een positief puntje!
Van de week bij de Volvo dealer geweest voor een dakkoffer. Helaas blijken dakkoffers voor cabrio's zeer zeldzaam. Gelukkig heeft het innovatieve Volvo daar een oplossing voor gevonden. Omdat het dak van de cabrio niet zo sterk is, hebben ze een lichtere en kleinere variant op de markt gebracht. Mag helaas maar maximaal 20Kg dragen en je moet oppassen bij het openen van het dak. Maar ik ben er erg blij mee!  :eusa_dance: ;D

Zojuist wat interieur dingetjes besteld voor de volgende onderhouds beurt. :)

)()()sT

Mijn cabrio roest op die plekken ook ontzettend, hoef er de rubbers niet voor weg te schuiven :(
Die skibox: LOL ;D!

StefanCJ

Die skibox is wel een leuke optie, zeker voor wat lichte spullen. Heb hem even opgezocht in Vida, heb je nummer 9187732 besteld, die is namelijk inclusief bevestigingsmiddelen.