Mijn zoektocht naar de ideale C70

Gestart door Woger, 02-02-2016 18:04:03

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Citaat van: elianmars op 19-02-2016 15:18:26
Geen roest op de achterschermen aanwezig, trouwens?

Welke achterschermen? Ik dacht dat C70's niet roesten?  :eusa_think:

Woger

Ok,
vandaag maar even de radio uitgebouwd om naar de kapotte cd speler te kijken. Ik had op internet verschillende tips gevonden om ze te repareren/smeren e.d. Er bleek inderdaad een zelfgebrande cd klem te zetten. na wat geklooi bleken het 2 cd's op elkaar te zijn die dus niet meer de houder in gingen. beetje gepield en en na een half uurtje had ik ze beide er uit. even een andere cd er in en alles werkte weer als vanouds. Meteen even de Dolby uitproberen en... wat een mooi geluid op de center speaker na, die ruist alleen maar heel hard  :eusa_think:. Waarschijnlijk de dolby processor kapot  >:(
Dus meteen maar weer een lijstje gemaakt:
dringend:
- carterventilatie vervangen
- distributieriem controleren/vervangen
- kap repareren

niet dringend:
- dolby processor testen/vervangen
- trekhaak monteren
- park sensor installeren
- motor flushen
- airco nakijken
- schaafkrassen op voorbumper en rechter spiegel bijwerken
- diverse onderdelen in interieur vervangen
- vocht uit lampen halen
- remblokken achter vervangen
- ......

MarkoC70T5

Grote kans dat de speaker dood is. Dat gebeurd wel vaker met de dolby kit.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Woger

nee, speaker is goed. Bij 3CH modus komt er gewoon muziek uit. Alleen als ik hem op Dolby zet gaat hij ruisen. Overigens met een vast volume. De rest van de speakers doen het wel en kan ik aanpassen. :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: Woger op 25-02-2016 20:47:41

Ja hoor. Vaste prik bij de cabrio's. Kijk eens goed naast/onder de rubbers aan de onderzijde van de achterste zijruiten. Misschien is het al hersteld, maar roesten doen ze daar allemaal.

Het dak is zo te zien in dezelfde staat als het ex-dak van onze C. Staat niet strak meer.
Maar goed, zolang het waterdicht is en je je er niet aan stoort :)

Het is er nog niet echt weer voor, maar straks als het wat warmer is, lekker genieten met de dak open 8)

Woger

Hmm.. goede tip.
Ga ik dit weekend even controleren. Dak irriteert me (nog) niet. Misschien wat meer als er dadelijk een patch op zit, maar andere dingen hebben nu prioriteit. Heb je het dak overigens zelf vervangen of laten vervangen?

elianmars

Ik heb het dak laten vervangen. Dat durf ik zelf niet aan.

MarcoV

Citaat van: Woger op 25-02-2016 20:47:41

Bobbelde bij de onze ook onder die rubbers, gelijk laten spuiten met de bumpers.

MarcoV

Woger

Hmm.. ik zie niets van bobbels of roest. Bedoelen jullie de rubbers onder het achter raam? kan je die optillen want ze zitten behoorlijk strak tegen de carrosserie.

elianmars

Je kunt de achterruitjes naar beneden doen en dan kun je de rubbers naar de binnenkant schuiven/drukken.

In ieder geval mooi dat zo op het eerste oog niks te zien is. Bij mijn wagen komt de roest voorbij de rubbers. Ik ben er mee naar een spuiter gegaan en hij gaat het binnenkort voor een nette prijs voor me herstellen.

Woger

Kijk, dat zijn goeie tips :eusa_clap:
Ik heb allerlei wax e.d. besteld om morgen of overmorgen eens lekker te poetsen. Ga ik meteen controleren op roest.

Zojuist ook de BPM aanslag binnen gekregen en betaald.

Is er overigens iets van een C70 forum of C70 topic?

henry classic v70

C70 intoetsen bij de zoekfunctie.... 13 pagina's  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

We hebben wel een cabrio-app-clubje  :azn:

;D

Woger

elianmars