Mijn zoektocht naar de ideale C70

Gestart door Woger, 02-02-2016 18:04:03

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Woger op 01-06-2016 12:17:08
Neem hem over van een forum lid die hem niet kan gebruiken.

Ok. Ik heb ook nog een splinternieuwe liggen. Inclusief dvd met Vida 2014D. Mijn oude doet het weer, dus nieuwe is over.

Edit: Wordt morgen opgehaald door Leon ;D

volvo4fun

mooie wagen Roger, voorlopig nog even aan het sleutelen aan een 850, maar erg leuk dit te lezen.
Volvo 850 2,5i 10v << Golf7 1.6tdi, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 6R, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 9N3, 3d << Veelal MB 200D kms werk en privé << Civic 1.5s, 3d
BMW r1100gs << Yamaha FZ750

Woger

Citaat van: elianmars op 01-06-2016 12:20:13

Ok. Ik heb ook nog een splinternieuwe liggen. Inclusief dvd met Vida 2014D. Mijn oude doet het weer, dus nieuwe is over.

;D

leons850

Citaat van: elianmars op 01-06-2016 12:20:13
Citaat van: Woger op 01-06-2016 12:17:08
Neem hem over van een forum lid die hem niet kan gebruiken.

Nog even de laatste loodjes op school.
Dan wachten tot half nederland aan 't eten is. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Woger

Vandaag even lekker genieten van het mooie weer en Ik had gisteravond al een halve liter liqie moly motorreiniger toegevoegd en vanmorgen de olie afgelaten nadat ik de motor nog 10 minuten had laten draaien. Tijdens het uitdruppelen de luchtfilter en interieurfilter vervangen en de bovenste motorsteun vervangen. Daarna de oliefilter vervangen en weer lekker gevuld met de Motul 8100 die al een tijdje op de plank lag. Na het olie vervangen heb ik nog de brandstoffilter vervangen omdat ik niet wist hoe oud die was.
Ik zag bij het olie vervangen overigens dat de intercooler slangen van OD88 o.i.d. zijn, maar geen volvo, dus die zijn vorig jaar (met de nieuwe intercooler) blijkbaar nieuw gemonteerd.
Heb uiteindelijk ook niet de aluminium blauwe carterpluggen gemonteerd omdat de magneet op de huidige plug de afgelopen 2 maanden 0,0 ijzer gevangen had.

Alles bij elkaar een productief weekend gehad  :D

Nu alleen nog kijken of ik die Vida en Dice aan het samenwerken krijg  :(

elianmars

Heb je de Dice inmiddels wel in huis?

Lees even bijna onderin deze post van Leon over Dice:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,66017.msg1675889.html#msg1675889

Woger

Ja, al een halve dag aan besteed zonder enig noemenswaardige vooruitgang.  :(

elianmars

Je krijgt Dice niet werkend? Gaat het bovenste lampje branden als je 'm in de OBD van de wagen steekt? Dat moet sowieso knipperen. Ook als-ie nog niet op de laptop is aangesloten.
Als je 'm op de laptop aansluit, moet het tweede lampje, USB, gaan branden.

Heb je wel een cd-rom bij Dice gekregen? Daar zou het stuurprogramma op moeten staan voor Dice.
Daar staat tevens Vida op.

UserID25761

Een Dice heeft geen stuurprogramma, kwestie van aansluiten en gaan met die banaan  ;)

leons850

Moet je dan niet de drivers hebben om van een USB poort een COM poort te kunnen maken?
Toevallig heb ik afgelopen week ook VIDA geïnstalleerd samen met een dice, maar de dagen er voor heb ik Vialle Diag, Vol FCR en Brick diag ook er op gezet.
Hiervoor dus wel die drivers moeten installeren.

Mijn dice wilde dus eerst ook niet tot ik hem aan de auto hing en toen aan de laptop, toen vond hij meteen de dice.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID25761

ik heb meerdere laptops voorzien van vida en dice, (en uiteraard getest)  ik heb nog nooit met com poort en usb problemen te maken gehad.
Vida goed instaleren moet voldoende zijn, allerlei extra progjes zijn mijn inziens uit den boze.

Edit: de basis moet uiteraard ook in orde zijn (windhoos)

leons850

Citaat van: NickGR op 06-06-2016 10:33:47
ik heb meerdere laptops voorzien van vida en dice, (en uiteraard getest)  ik heb nog nooit met com poort en usb problemen te maken gehad.
Vida goed instaleren moet voldoende zijn, allerlei extra progjes zijn mijn inziens uit den boze.

Edit: de basis moet uiteraard ook in orde zijn (windhoos)

Zou goed kunnen.
Afgelopen vrijdag voor het eerst gedaan.
Pas toen ik de dice aan auto en laptop had herkende hij hem.
Verder geen verstand van, doet wat hij moet doen.

Woger

Heb Windows 7 Pro 64 bit, verse installatie. Als ik de dice alleen via USB aansluit gaat bovenste en onderste lampje blauw branden en het usb lampje knippert heel even en gaat dan uit. Windows vindt een usb to uart controller, maar kan geen driver vinden. Vida vindt niets. Als ik de dice via USB en odb2 aansluit en contact op II dan heb ik dezelfde gegevens.
Als ik de driver voor de usb to uart controller los installeert komt er een com3 poort bij, maar Vida kan nog steeds niets vinden.

id20driver

Probeer het volgende eens.
Start de computer op als administrator
schakel evt aanwezige antivirus programma uit.
Doe de Vida DVD in de speler
er verschijnt een popup. Kies voor bestanden lezen
nu opent Windows Explorer.
ga naar de map  D:\VIDA\3pp\products\ (in dit voorbeeld drive D maar kan bij jou ook een andere letter zijn)
Hierin staan de mappen Dice en dot net framework
open eerst de map dot net framework en instaleer dotnetfx35
ga hierna naar map dice, open deze  en klik op setup dice

sluit na instalatie alles af en herstart de computer

C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

elianmars

Citaat van: id20driver op 06-06-2016 11:23:11
Probeer het volgende eens.
Start de computer op als administrator
schakel evt aanwezige antivirus programma uit.
Doe de Vida DVD in de speler
er verschijnt een popup. Kies voor bestanden lezen
nu opent Windows Explorer.
ga naar de map  D:\VIDA\3pp\products\ (in dit voorbeeld drive D maar kan bij jou ook een andere letter zijn)
Hierin staan de mappen Dice en dot net framework
open eerst de map dot net framework en instaleer dotnetfx35
ga hierna naar map dice, open deze  en klik op setup dice

sluit na instalatie alles af en herstart de computer

Hier heb je het toch over setup Dice. Dit bedoelde ik. Geen idee of dat een stuurprogramma of wat ook is.
Deze setup staat op de cd-rom die bij de nieuwe set zit en heeft er voor gezorgd dat mijn oude Dice weer ging werken (waardoor ik de nieuwe set niet meer nodig had).