ophanging

Gestart door smurf, 08-02-2016 12:29:58

Vorige topic - Volgende topic

smurf

Hallo,

Als ik rij met de 855 hoor ik links voor als ik door gaten rij een vrij felle metaal achtige bonk. eerst dacht ik aan de end links van de stabilisator stang. deze vervangen en de bonk is er nog. omdat ik even geen tijd had heb ik zo even rond gereden. de bonk blijft en nu zie ik dat mijn voor banden geheel weg zijn na een 6000 km. dus er is iets flink mis maar waar ga ik best zoeken?

kulk

Draagarmen, schokbrekers, motorsteunen onderkant, kan van alles zijn.

850-R

Auto in de lucht krijgen (krik/brug/hele sterke armen) en dan kijken voor spelingen. En dan mag je binnenkort na de reparaties direct uitlijnen want daar klopt niks van als je banden al na 6K op zijn :o
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

MikeyQR

en voel je geen speling op de kogels dan zijn je veerpootrubbers gaar :eusa_boohoo: , zie die onder mijn T-5 vandaan kwamen. :eusa_whistle:  
Dit geeft ook een metaalrammel.

haasje

Ook de schokbrekers zelf kunnen rare geluiden gaan maken als ze versleten zijn (sprak hij uit ervaring)

smurf

Citaat van: MikeyQR op 08-02-2016 18:02:19
en voel je geen speling op de kogels dan zijn je veerpootrubbers gaar :eusa_boohoo: , zie die onder mijn T-5 vandaan kwamen. :eusa_whistle: 
Dit geeft ook een metaalrammel.

http://i63.tinypic.com/2rxcmd0.jpg

http://i68.tinypic.com/xevt2.jpg

ik heb een vermoeden dat da wel is kan zijn. heb met de end links te vervangen een fout gemaakt. de bol los gemaakt terwijl ander wiel nog op de grond stond waardoor de hele veer poot scheef werd geduwd. mss zijn ze toen geschuurd. kan ik die bovenste rubbers nakijken of ze goed zijn zonder los te draaien?

MikeyQR

Als je wil controleren of het rubber rot is moet je aan de moer bovenop de veerpoot draaien heen en weer als de auto op de grond staat, maar zeker niet los draaien!, als het geluid geeft of het beweegt te veel dan heb je wat ik had rotte veerpootrubbers.

Die van mij waren 22 jaar oud. :eusa_whistle:

stotteraar

Onbenullig aan het wiel schudden terwijl de wagen op de grond staat en kijken of je dan dat geluid kunt genereren, bij mij was een schokbreker verrot terwijl je dat met de auto op de krik niet kon vaststellen.

Dirk242

Hier idem, schokbreker zag wel licht vetjes aan de bovenzijde. Na demontage was er duidelijk speling te voelen.

Hans Duiven

Zo dan! Die ziet er best nog goed uit  :o

850-R

Gister ook maar eens de rubbers vervangen bij een opknap T-5 van mij... Rijd die weer lekkerder  ;D
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

cornelis-b

Citaat van: 850-R op 12-02-2016 21:38:49
Gister ook maar eens de rubbers vervangen bij een opknap T-5 van mij... Rijd die weer lekkerder  ;D
http://i64.tinypic.com/27xdq28.jpg

Dat rubber was toch goed?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien