854 t-5r samen met een s80 uit Drente

Gestart door casw94, 12-02-2016 19:52:04

Vorige topic - Volgende topic

thovolvo

Goed bezig geweest Cas!

Mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen :D Op naar de volgende klus? Nog plannen?

casw94

Ja hij loopt weer als een zonnetje.
Hoop dat de volgende klus nog even gaat duren ;D
Maar er zijn nog nog wel wat dingen die op de planning staan
Wil em laten polijsten en poetsen en wat kleine deukjes laten uitdeuken. Het stuur dat ik gekocht heb moet even naar een leermaker. En wil een mooier geluid hebben ;D

casw94

Zijn nu weer 2 week verder. Heb nu genoeg km gemaakt om de auto weer vol gas te geven. Wat is dat genieten zeg!  :eusa_dance: Hij heeft nu meer pit dan eerst. Hoewel de auto naar mijn idee nog niet eens gechipt is

casw94

Zo. Nu weer een maandje of 3 verder. Maar niet stil gezeten. Auto doet het prima. Olie verbruik is enorm af genomen. Ook is de radiateur vervangen want er zat olie in de koelvloeistof. Daardoor was er niet meer het volle vertrouwen in de thermostaat, dus die ook maar vervangen. Zo toch lullig zijn dat je blok warm loopt door op 20 euro te besparen.
Zit nu weer een frisse accu in de auto want de oude was na een nachtje stilstaan helemaal leeg.
Jammer genoeg is de radio ook einde. Er zat er een in met navigatie en touchscreen. Dus ben nu op zoek naar een nieuwe radio. Maar het heeft niet zoveel haast want heb er zit nu een tijdelijke in. Alleen vind ik het er niet zo mooi uit zien.

De plannen die nu op de planning  staan zijn
Abs tracs storing verhelpen
Schokdempers vervangen
En een hip logo in de gril zetten

En op lange termijn zijn er nog zoveel dingen te verzinnen  :eusa_whistle:

casw94

Vond vandaag in de verfkast van pa een flesje gekookte lijnolie.
Aangezien de bumpers erom schreeuwden heb ik het er maar opgesmeerd.
Helaas is de voorbumper al zover verweerd dat je het verschil blijft zien

Geen idee waarom de foto's een slag zijn gedraaid

Vulk

Gewoon nog enkele keren herhalen.

casw94

Zal het gaan proberen. Al lijkt het alsof er bij plekken de laklaag eraf is

casw94

Stond vandaag voor een open brug te wachten. Gaat ineens de temperatuur meter richtig het rode. :eusa_think: Snel auto uit gezet en onder de kap gekeken. Wat bleek, de koelventilator was bezig op te roken. Dus de stekkers van de ventilator eraf gestrokken en rustig aan naar de garage gereden. Auto koelde prima met de rijwind.
Staat de auto alweer bij de garage. Maar nu die er toch staat laat ik de airco bijvullen. Schokdempers en rubbers vervangen. En nog wat slangetjes van de koeling want die hebben hun beste tijd ook wel gehad. Oja  de koelventilator wordt natuurlijk ook vervangen.
Al met al weer een mooi waslijstje wat eraan gebeuren gaat.
Heb de auto pas dinsdag weer nodig, want  vanmiddag ga ik op vakantie tot maandag  :eusa_dance:

casw94

Weer een tijdje verder.  Zitten 2 nieuwe achter banden onder. Nu weer mooi overal dezelfde maat.  Voor de rest niet veel gedaan. Alleen een paar keer gewassen. Met dit als resultaat.

Dat wordt dus een keertje laten spuiten.

Afgelopen zaterdag heb ik het water vervangen voor koelvloeistof  aangezien er kans was op wat nachtvorst.  Maar het viel me op dat ik toch telkens weer wat koelvloeistof moest bijvullen nadat de auto op temperatuur was geweest. En jawel. Vandaag lag er een plasje onder.
Dus thuis maar op onderzoek uit gegaan

Niet echt heel veel ruimte maar goed. Je staat binnen en onder een lamp.
Eerst de slangen nagelopen. Maar dat was allemaal goed. Dus toen bleef de waterpomp over. Want de lekkage zat aan de distributie kant. Kapje eraf gehaald en ja hoor. Waterpomp lek.

Ik zet em zo bij de garage naar. Had het op zich wel zelf willen doen. Maar door drukte met werk is daar geen tijd voor.

casw94

Foto vergeten van spoiler die gespoten moet worden

DriveRR-

Bekend probleem met die spoiler, originele lak daarop is na 15+ jaar bijna altijd verweerd.

casw94

Zonet de auto weer bij de garage opgehaald. Er zit nu een nieuwe waterpomp en distributie riem op. Want de riem was nat geworden van de koelvloeistof. Wel jammer want de riem zat er nog geen
20. 000 km op.

UserID6342

De riemen kunnen beter tegen KVS als tegen olie, maar een gebruikte riem terug monteren is een not done.  Je garage heeft dus, in mijn optiek, juist gewerkt.

casw94

Daar ben ik het mee eens.  Het is een goeie garage en die vertrouw ik volledig als hij zegt dat er iets vervangen moet worden.
Maar toen ik de kop eraf heb gehad heb ik er geen nieuwe riem omgezet omdat die er net 15.000 km opzat. Is dat dan een verkeerde keuze geweest? Want de riem was toen niet met of vettig geworden

UserID6342

Laat ik het zo zeggen; een riem die bij mij gedraaid heeft en of dat nu 1 minuut is of 10 dkm gaat er niet weer opnieuw op.  Teveel ellende ermee gezien (niet bij Volvo overigens maar wel bij Opel). De riem is namelijk op spanning geweest en er weer afgegaan, vervolgens weer opnieuw op spanning, dat is niet echt bevorderlijk voor een riem.  Ik denk dat je heel veel geluk hebt gehad.

Bovendien vind ik het persoonlijk een verkeerde bezuiniging want alleen een riem kost nieuw nog geen 43 euro origineel (!)