accu iedere keer leeg. HELLUP-->Opgelost

Gestart door Boeijke, 15-02-2016 08:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dbs1

Bij mijn V70R was de dynamo versleten. Na montage van een nieuwe dynamo ruim 14V aan de dynamo en maar 13V op de accu (draaiende motor) --> plus pool vervangen en ziedaar, die ene Volt was weer terug. De massacontacten waren nog goed en de startmotor draaide ineens een stuk sneller..
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

UserID6342

Citaat van: Boeijke op 17-02-2016 10:31:04
Nee. Was te warm om gewoon vast te houden. Nieuwe kabels komen er sowieso. Kan nooit kwaad hè.
Doe het dan meteen goed met goede 25 mm2 kabel en pers / knijpogen.  Ga niet de bende lopen solderen o.i.d.

Lunadust

Citaat van: Dirk342 op 17-02-2016 13:19:42
Citaat van: Boeijke op 17-02-2016 10:31:04
Nee. Was te warm om gewoon vast te houden. Nieuwe kabels komen er sowieso. Kan nooit kwaad hè.
Doe het dan meteen goed met goede 25 mm2 kabel en pers / knijpogen.  Ga niet de bende lopen solderen o.i.d.

Als je weet waar je mee bezig bent kan dat prima, ik heb er nog geen een teruggezien die er scheuren/breuken in heeft.
Ik adviseer 35mm2 voor zowel de 3 voeding als de 2 massakabels.
Techneut, geen dichter.

Boeijke

Met die kabels enzo komt wel goed. Kom eigenlijk uit die handel dus dat gaat wel goed komen.
Toch bedankt voor de info heren.

leons850

Citaat van: Lunadust op 17-02-2016 13:30:51
Citaat van: Dirk342 op 17-02-2016 13:19:42
Citaat van: Boeijke op 17-02-2016 10:31:04
Nee. Was te warm om gewoon vast te houden. Nieuwe kabels komen er sowieso. Kan nooit kwaad hè.
Doe het dan meteen goed met goede 25 mm2 kabel en pers / knijpogen.  Ga niet de bende lopen solderen o.i.d.

Als je weet waar je mee bezig bent kan dat prima, ik heb er nog geen een teruggezien die er scheuren/breuken in heeft.
Ik adviseer 35mm2 voor zowel de 3 voeding als de 2 massakabels.


Die doen het bij mij prima inderdaad. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Boeijke

Oké. Nog een update.  Morgen gaan we serieus aan de slag.
Om 17.00uur de accu er weer aangehangen naar huis  gereden. Accu weer los. Meten 13.11V

Boeijke

Klein updatetje weer.
Net stukje gereden. Daarna even op de klemmen gemeten. Stationair 13,2 en liep in paar min op naar bijna 14.
Zou toch zeggen dat de dynamo dan goed zat is toch.

leons850

Je kunt ook eens direct op de dynamo meten, maar dat geeft alleen een goede waarde als jij een goede massa kan maken en niet die op je accu. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Boeijke

Ga ik zo even doen Leon.
Maar Ff andere meter scoren. Die van mij heeft pinnen ipv klemmen.

leons850

Citaat van: Boeijke op 18-02-2016 09:03:38
Ga ik zo even doen Leon.
Maar Ff andere meter scoren. Die van mij heeft pinnen ipv klemmen.

Daar lukt het ook mee hoor. ;)
Lukte mij ook. ;D

Ben benieuwd wat er uit komt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Boeijke

Probleem opgelost.

Andere (geteste) dynamo erop gezet. En de multiriem er op de "nieuwe" manier op gezet.
Maar 1 kabel vervangen. De rest goedgekeurd door mezelf na het doormeten. Geen verschil met nieuwe.
Wel de klem aan de minpool vervangen. Deze bleef niet meer strak zitten en zat ook niet helemaal fris aangeknepen.

Gaat nu dus alweer paar dagen helemaal goed. Dus toch de dynamo geweest samen met die gare klem.

Allen bedankt voor de input.
(ga tzt toch de andere kabels wel vervangen)

V70geRwin

Mooi, weer opgelost.

Over de kabels, welke lengtes heb je nodig als je alles in 1 keer wil doen?
Heb ooit een mooi bestellijstje ergens gezien maar kan die toch niet meer vinden....

Boeijke

Weet de lengtes zo ook niet. Heb gemeten met ongeveer een lengte.
Stond volgens mij in Dirk zijn blog.
Anders PB hem eens. Weet ie vast wel.

UserID6342

Meen dat ik het bij mij zelf, maar in ieder geval zeker in het Blog van BBS heb neer gezet.  En ik meen ook nog bij Leon

TonV70R

Ik heb een paar maand terug mijn massa kabel en de beide accuklemmen vervangen.

Materiaal staat in http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54932.msg1635474.html#msg1635474

Voor de Pluskabel had ik nog kabel liggen en heb ik nog wat extra perskabelschoenen bijbesteld.
Ondanks dat ik enkel de massa kabel vervangen heb en het ook van de pluskabel op de accupool doet alles het nu gewoon goed.

Van het zomer denk ik de pluskabel maar vervangen, deze heb ik nu toch liggen.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022