accu iedere keer leeg. HELLUP-->Opgelost

Gestart door Boeijke, 15-02-2016 08:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boeijke

Wie o wie weet raad.

Paar weken geleden iedere keer accu dood. Nieuwe erin gezet en dynamo na (laten) meten. Ding is niet super meer maar goed genoeg.
Daarna ongeveer 2 maanden goed gegaan.
Nu dus iedere keer na paar uur stilstaan niks niet starten. Met behulp van startkabels loopt hij meteen.

Vanmorgen dus ook weer.
Nu viel me onder het rijden op dat de ledjes in het driehoekje in de A-stijl onder het tijden blijven knipperen  ???
Ook reageert hij niet op de afstandsbediening. Met de sleutel op slot draaien geen probleem. Centrale vergrendeling werkt gewoon.
Nu viel het me vanmorgen ook op dat de - pool van de accu er niet superstrak op zit. Maakt wel contact maar kan hem zo rond draaien en met een klein rukje komt ie er vanaf..

Hoor het graag van jullie  :D

Mikus

Heb laatst gezeur gehad met de accuklemmen. Lege accu was het symptoom. Aan de dynamo gemeten, prima. Aan de accupool net te weinig. Oordeel van de monteur was een slechte accu klem.

Kabel word er origineel in gestoken en dan geknepen, door leeftijd vocht en oxidatie maakte deze slecht contact. Net niet genoeg om bij te laden. Klemmen vervangen en tot nu toe geen gezeur meer gehad.

Spin!

Ik heb volgens mij nog wel een nieuwe klem liggen...maar moet ik eerst zoeken. Is een dingetje van 3x3 cm in een ruimte van 900x300cm.

www.vm-parts.nl

UserID6342


Boeijke

Citaat van: Dirk342 op 15-02-2016 11:25:57
Lekspanning ??

Zat ik ook aan te denken.
Maar kofferbak, handschoenen kastje en radio zijn al uitgesloten.

Het rare vindt ik die knipperende leds op de a-stijl onder het rijden.
Alarm wat em leeg trekt>??

Boeijke

Net in mijn pauze even geprobeerd te starten.
Niks nada noppes dus.
Wel reageerde hij ineens weer op de afstandsbediening.
Heb zekering 6 er maar eens uit getrokken. Na het werk dus weer even aan de startkabels en dan maar eens zien wat ie thuis doet.

cornelis-b

Heb je niet een mogelijkheid om bij de accu te meten of er een lekstroom is en anders een stuk rijden en accu pluspool er afhalen en kijken of de accu dan ook afneemt in spanning.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Citaat van: cornelis-b op 15-02-2016 13:19:02
Heb je niet een mogelijkheid om bij de accu te meten of er een lekstroom is en anders een stuk rijden en accu pluspool er afhalen en kijken of de accu dan ook afneemt in spanning.

Ja...straks thuis....buiten (garage staat vol)

henry classic v70

Als je een stuk gereden hebt en de accu-pool is flink warm (heet) dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk in de kabel..
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lostimmos

Ik had ook hetzelfde probleem met een verrotte/oude accu pool connector ..
Precies dezelfde omschrijving als eerder omschreven, bij de dynamo gemeten voldoende spanning, op de accu pool onder de 10/11 volt.. dan laadt hij niet bij.

Bij mij bleef het lampje in mn dashboard branden (dat de temp onder de 4 graden is) toen dat aan de hand was.

Connector er af, kabel stukje gestript en opnieuw gemonteerd.. probleem weg... simpel te checken door even de spanning OP de accupool te meten!

jeroen74

Citaat van: cornelis-b op 15-02-2016 13:19:02
Heb je niet een mogelijkheid om bij de accu te meten of er een lekstroom is en anders een stuk rijden en accu pluspool er afhalen en kijken of de accu dan ook afneemt in spanning.

Ik hoop niet dat je suggeert met lopende motor de accu los te koppelen... Als je de electronica wil stress-testen is dit DE manier!

(sleutelwoord is load dump)

leons850

Ik heb op advies van een aantal mensen de plus en massa kabel vervangen voor goeie dikke variant met goeie klemmen.
Vorig jaar eerst alleen de massa omdat de auto steeds slechter ging starten, sinds dien startte hij een stuk beter. Nu het in november weer kouder werd startte hij weer slechter en heb ik bij de motorwissel ook de pluskabel compleet mee gepakt (ja en een nieuwe dynamo) sinds dien lijkt het net of er veel meer purrie in de accu zit. De accu had ik al bijna afgeschreven op weer een verrotte accu pool oid, maar hij doet het nu echt uitstekend. Die klemmen en de massa doen dus zeker wel wat zoals al veelvuldig geschreven.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Citaat van: jeroen74 op 15-02-2016 15:26:17
Citaat van: cornelis-b op 15-02-2016 13:19:02
Heb je niet een mogelijkheid om bij de accu te meten of er een lekstroom is en anders een stuk rijden en accu pluspool er afhalen en kijken of de accu dan ook afneemt in spanning.

Ik hoop niet dat je suggeert met lopende motor de accu los te koppelen... Als je de electronica wil stress-testen is dit DE manier!

(sleutelwoord is load dump)

Uiteraard niet met een draaiende motor maar dat weet Willem wel ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Zojuist op de startkabels gestart.
Moeizaam. Toch de klemmen verdacht in deze.

Boeijke

Na een uur en kwartier stil gestaan te hebben startte hij nu wel.
Dus er wordt bijgeladen.  Was straks echt dood straks