accu iedere keer leeg. HELLUP-->Opgelost

Gestart door Boeijke, 15-02-2016 08:52:39

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Zojuist proberen te starten na een koude nacht.
Zo dood als een pier. Zelf ledje op de radio knipperde niet meer.
Uitgesloten zijn dus.
Kofferbak en dashboardkastje lampjes
Alarm en cv (zekering 6 ligt er uit)
Binnenverlichting.
Zal zo een foto van de min pool posten. Is zo'n rare.

Lunadust

Nieuwe accu al laten testen?
Techneut, geen dichter.

Boeijke

@ Bas. Nee nog niet. Net even gemeten. 4,09v  :eusa_think:

Polen zien er zo uit. Zit ook een aftakking op. Daarin allemaal zwarte draadjes samen geknepen. Alarm??

MikeyQR

Citaat van: Boeijke op 16-02-2016 09:54:27
Zojuist proberen te starten na een koude nacht.
Zo dood als een pier. Zelf ledje op de radio knipperde niet meer.
Uitgesloten zijn dus.
Kofferbak en dashboardkastje lampjes
Alarm en cv (zekering 6 ligt er uit)
Binnenverlichting.
Zal zo een foto van de min pool posten. Is zo'n rare.

Heb je een trekhaak?, zo ja dan kan de stekkerdoos ook sluiting maken waardoor de accu leeg wordt getrokken, zelf ook een keer gehad namelijk, kan best tot een flinke lekstroom lijden.

cornelis-b

Ik vind die bekabeling aan de accupool er niet echt fris uit zien Willem.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lunadust

Sowieso tijd voor nieuwe massakabels
Waarschijnlijk ook nieuwe plus kabel van dynamo naar starter en van starter naar centrale doos.
Maar 4 volt uit een accu is niet veel.

Is na tijdje rijden de accu heet?
Techneut, geen dichter.

haasje

Trek om te beginnen eens de helft van de zekeringen (vergeet die van de ramen en/of stoelen niet) en al je J-relais(1-3 stuks) er uit en kijk of je accu weer leeggetrokken wordt:

indien ja: steek alles weer terug (incl J relais)en verwijder de andere helft van de zekeringen.
Indien nee: steek de helft van de verwijderde zekeringen terug.
Ga door tot je alles teruggestoken hebt, plaats vervolgens de J relais 1 voor 1 terug.

Indien dit niet helpt om te oorzaak te vinden blijven er maar een paar dingen over die zonder zekering aangesloten zitten.

jeroen74

Je kan ook met stroommeter zekering voor zekering afgaan ;) dat gaat wat sneller.

Ries van de Zilverschuit

Er staat hier ergens een how-to van Linssen. Die heb ik ook eens gebruikt om lekstroom te vinden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Boeijke

Zal de auto vanavond nog eens aanzwengelen met de startkabels.
Dan stukje rijden en kijken of er iets warm wordt inderdaad. Kan ik ook gelijk meten of hij wel laad.
Heb pas donderdag tijd om te laten kijken of de accu kapot is. Vanavond ff verse accu halen vast iig.

Boeijke

Even een update.

Vanmorgen  even verse accu er in gehangen. Startte dus gewoon . Ongeveer 30 km gereden.
Daarna accuklemmen gevoeld en de + kabel goed warm.
Daarna accu onbelast gemeten. 12.9V

widebody

Net wat hiervoor al aangehaald werd. Niet onverstandig om nieuwe accukabels te maken/halen. Die zwarte kleur is een teken dat de kabels aan het vergaan zijn en dus een hogere weerstand hebben.

Succes!

leons850

Citaat van: Boeijke op 17-02-2016 09:15:33
Even een update.

Vanmorgen  even verse accu er in gehangen. Startte dus gewoon . Ongeveer 30 km gereden.
Daarna accuklemmen gevoeld en de + kabel goed warm.
Daarna accu onbelast gemeten. 12.9V

Goed warm als in nog vast te houden of eigenlijk niet meer?
Zoals al eerder gezegd, vervang de plus en massa kabel maar, na zoveel jaar zijn die ook gewoon gaar. Vorig jaar was er een hele hype om het te doen (waaronder ik zelf). Baat het niet dan schaad het ook niet. Het zou mij niets verbazen als je dan van je problemen af bent.
Ik had niet een platte accu maar kon er echt niet meer mee starten telkens.
Uiteindelijk met een nieuwe massa en accu was het opgelost.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Boeijke

Nee. Was te warm om gewoon vast te houden. Nieuwe kabels komen er sowieso. Kan nooit kwaad hè.

leons850

Citaat van: Boeijke op 17-02-2016 10:31:04
Nee. Was te warm om gewoon vast te houden. Nieuwe kabels komen er sowieso. Kan nooit kwaad hè.

Snel doen, nu krijgt je nieuwe accu ook telkens op z'n donder.
Het zou mij weinig verbazen als je het hier mee oplost.
Mijn CV deed het overigens nog wel altijd maar er was niet genoeg om de motor te starten, dan viel alles uit.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein