Tank klep weigert open te gaan! Gefixed, zie weblog!

Gestart door MarcoV, 17-02-2016 20:39:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

leons850

Het palletje is wel gewoon zichtbaar, ik heb hem ook wel eens gewoon met een schroevendraaier opzij geduwd. Dit was dan met een V70 tdi.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MarcoV

Nieuwe raamschakelaar linksvoor en tankklep gaat weer open, gelukkig opgelost.

MarcoV

elianmars

Zat de witte stekker wel goed in de oude schakelaar? Ik ben vrijdag even bezig geweest met, opnieuw, het afstellen van het raam aan bestuurderskant. Toen ik de kleine witte stekker nog niet in de schakelaar had zitten, ging het tankklepje niet open.

MarcoV

Citaat van: elianmars op 21-02-2016 15:03:29
Zat de witte stekker wel goed in de oude schakelaar? Ik ben vrijdag even bezig geweest met, opnieuw, het afstellen van het raam aan bestuurderskant. Toen ik de kleine witte stekker nog niet in de schakelaar had zitten, ging het tankklepje niet open.

Alle stekkers zaten klemvast Marcel, werkt nu ieg en bewaar de oude nog wel ff.

MarcoV

elianmars

Citaat van: MarcoV op 21-02-2016 20:09:32
Citaat van: elianmars op 21-02-2016 15:03:29
Zat de witte stekker wel goed in de oude schakelaar? Ik ben vrijdag even bezig geweest met, opnieuw, het afstellen van het raam aan bestuurderskant. Toen ik de kleine witte stekker nog niet in de schakelaar had zitten, ging het tankklepje niet open.

Alle stekkers zaten klemvast Marcel, werkt nu ieg en bewaar de oude nog wel ff.

MarcoV

Ok. Het viel mij op en ik moest aan jouw probleem denken :)

Johann

OK.. Dus even racapidinges, om een probleem rechts achter op te lossen zul je links voor naar een oplossing moeten zoeken?  :eusa_think:  :eusa_doh:

elianmars

Citaat van: Johann op 22-02-2016 13:29:51
OK.. Dus even racapidinges, om een probleem rechts achter op te lossen zul je links voor naar een oplossing moeten zoeken?  :eusa_think:  :eusa_doh:

Volvo logica ;D

Martin-R

als het links om niet doet, dan maar rechtsom toch? ;) of zeg ik het nou ondersteboven?

MarcoV

Citaat van: Johann op 22-02-2016 13:29:51
OK.. Dus even racapidinges, om een probleem rechts achter op te lossen zul je links voor naar een oplossing moeten zoeken?  :eusa_think:  :eusa_doh:

Daar lijkt het wel op Johann  ;D

MarcoV

MarcoV

Vandaag weer het zelfde probleem, klikken voorin maar tankklep weigert weer dienst  :eusa_wall:
Iemand een idee waar het verder in kan zitten?
Nieuwe raamschakelaar links was het dus niet!

MarcoV

Sbv

defecte motor van tankklep bediening ?

MarcoV

Citaat van: Sbv op 23-02-2016 11:59:52
defecte motor van tankklep bediening ?

Kan die het af en toe wel of niet doen?
Lijkt mij als het motortje is dat ie helemaal niks doet maar heeft het dus weer goed gedaan na vervangen raamschakelaar maar nu weer niks.
Wellicht even rechter schakelaar ook proberen met die vd C70?

MarcoV

RoelNL

Hoor je het tankklepmotortje wel schakelen als je aan het hendeltje trekt?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

draadbreuk naar de motor toe ? Volgens mij heb ik een keer een defecte motor gehad in de S70

MarcoV

Citaat van: Sbv op 23-02-2016 12:13:40
draadbreuk naar de motor toe ? Volgens mij heb ik een keer een defecte motor gehad in de S70


Wissel eerst de rechter raamschakelaar wel even, kijken of ie het dan weer doet.
Kun je beetje bij de motor komen van binnen uit?

Marco