850 met zwaar donker "V8" geluid, hoe?

Gestart door HJ850, 20-03-2005 11:25:16

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Citaat van: Jack op 24-03-2005 20:02:41
Ik heb inderdaad een andere Bart, van BSR. Hiervoor had ik een K&N repl.  
Het bsr filter verandert het geluid wel degelijk...

BSR? Waar heb je die vandaan?  Ik kan wel BMC vinden...

RonnieDuck

www.bsrab.se, ik heb hem ook,...veranderd het geluid, maar je merkt het ook aan het rijden!!!!

Mvg Ronnie
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Liquid Force (00)

Citaat van: RonnieDuck op 07-04-2005 20:08:35
www.bsrab.se, ik heb hem ook,...veranderd het geluid, maar je merkt het ook aan het rijden!!!!

hmmm, die zitten hier om de hoek (ok ok, voor zweedse begrippen dan) daar maar eens langsrijden om te kijken wat zij kunnen betekenen voor me :)
S60 2.5T AWD Momentum Inscription Toscane iPod

DopdeDouwer

FF een vraagje over uitlaten nu we het er toch over hebben  ;)
Zijn er ook spagetti spruitstukken voor de 850 te krijgen of heeft dat geen zin. De roffel zal dan zeker wel veranderen denk ik, maar ik ben wel benieuwd hoe het dan gaat klinken. Ik hoor wel een Impreza voorbij komen die hebben toch ook wel een uniek bruut geluidje weer heel anders als een Roffel maar heeft er wel iets van weg. Maar zoiets klinkt ook ongeveer als een wagen met spagetti-stuk. Dus ik dacht... combinatie Roffel + Spagettispruitstuk  :-* :-*  :o
Dat moet wel feest geven...
Iemand ervaring?
Vierkant Rules

thuur

Heeft weinig zin. Het 850-uitlaatspruitstuk is in principe al een spaghettispruitstuk (alle kanalen even lang). Daarbij goed gevormd dus efficient.

Qua geluid weet ik het eerlijk gezegd niet, maar gezien bovenstaande vermoed ik dat er niet al te veel verschil waarneembaar zou zijn..

Gr 8)

M a r c

Citaat van: DopdeDouwer op 06-05-2005 20:27:36
Ik hoor wel een Impreza voorbij komen die hebben toch ook wel een uniek bruut geluidje weer heel anders als een Roffel maar heeft er wel iets van weg.

Preza is een 4 cil. boxermotor, onze Roffels een 5-in-lijn. Zal nooit hetzelfde gaan klinken. Gelukkig  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

DopdeDouwer

Citaat van: thuur op 07-05-2005 00:07:57
Heeft weinig zin. Het 850-uitlaatspruitstuk is in principe al een spaghettispruitstuk
Gr 8)
Ow dat wist ik niet, waarschijnlijk is daarom al standaard het mooie geluid aanwezig.  ;D
Vierkant Rules

JCviggen

Heeft weinig zin. Het 850-uitlaatspruitstuk is in principe al een spaghettispruitstuk (alle kanalen even lang). Daarbij goed gevormd dus efficient

Daar ben ik het niet mee eens...bekijk maar eens een spruitstuk, die kanalen zijn absoluut niet allemaal even lang. De 850-spruitstukken zijn trouwens best wel restrictief, als je een "tubular" uitlaatspruitstuk zou kunnen gebruiken zou dat best wel wat opleveren..vooral bij de turbos natuurlijk.
De nieuwere spruikstukken zoals die op de S60/V70R en de XC90 te vinden zijn, zijn ook al wel een stuk beter dan de oudere.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Citaat van: JCviggen op 07-05-2005 16:10:31
Heeft weinig zin. Het 850-uitlaatspruitstuk is in principe al een spaghettispruitstuk (alle kanalen even lang). Daarbij goed gevormd dus efficient

Daar ben ik het niet mee eens...bekijk maar eens een spruitstuk, die kanalen zijn absoluut niet allemaal even lang. De 850-spruitstukken zijn trouwens best wel restrictief, als je een "tubular" uitlaatspruitstuk zou kunnen gebruiken zou dat best wel wat opleveren..vooral bij de turbos natuurlijk.
De nieuwere spruikstukken zoals die op de S60/V70R en de XC90 te vinden zijn, zijn ook al wel een stuk beter dan de oudere.

Jan ik denk dat Thuur de niet turbo spruitstukken voor ogen heeft.  ;)

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

Citaat van: Johann op 07-05-2005 16:18:37
Citaat van: JCviggen op 07-05-2005 16:10:31

Jan ik denk dat Thuur de niet turbo spruitstukken voor ogen heeft.  ;)

Yep ;)

Gr 8)

HJ850

Midden demper er onderuit halen?
Mijn garage om de hoek zegt dat dat de katalysator is (850 glt, dus niet een turbo versie) en dat je die er niet onder uit wilt ivm apk afkeur.

Hoe zit dat, vergist hij zich en is de middendemper niet de kat. of wel??

thuur

De eerste pot die je tegenkomt vanaf het uitlaatspruitstuk is de kat. De tweede (grotere) is de demper volgens mij.

Je komt meestal wel door de APK heen zonder kat, MET warme motor. De kat heeft een heel smal gebied waarin deze werkzaam is en heeft vandaar ook maar een minimale bijdrage aan je uitstoot. Als je motor gezond is en goed loopt (normaal verbruik etc.) heb je weinig te vrezen.

Gr 8)

Viper850

CiteerJe komt meestal wel door de APK heen zonder kat, MET warme motor. De kat heeft een heel smal gebied waarin deze werkzaam is en heeft vandaar ook maar een minimale bijdrage aan je uitstoot. Als je motor gezond is en goed loopt (normaal verbruik etc.) heb je weinig te vrezen.

Volgens mij is dat niet waar. De kat heeft een duidelijke functie; de uitlaatgassen zoveel mogelijk ontdoen van schadelijke stoffen. Bij mijn Hyundai Scoupe Gt Turbo (met katvervanger en volledig open EPS-uitlaat) was de waarde veel te hoog bij de APK. Dus moest ik een echte kat eronder mieteren. Was een groot verschil. Overigens heb ik daarna natuurlijk de katvervanger er weer onder gepleurd!! ;D ;D  Af en toe mis ik m'n scoupeetje toch wel. :'(  Wat een power en geluid, maar hij loopt natuurlijk niet zo mooi als mijn roffel! :P

thuur

Wat leesvoer dan ;D

(Overigens bedoel ik met 'zonder kat' dat je wel de doos nog eronder moet hebben, dus evt. leeggeklopt of met pijp erin, de uitstootgassen bedoel ik)

Over de kat en ademen van motoren (kort)

Lees bericht van Wutputt

Van de katboer

Een collega-forum/club

Verder staan de auto-fora vol van mensen die vaker wel dan niet met een lege kat door de APK zijn gekomen

Als je motor dus gezond is en prima draait op Lambda=1 moet je er volgens mij probleemloos doorheen komen zonder kat..

Gr 8)