Heldere koplampen 850

Gestart door Yackall, 26-02-2016 16:45:34

Vorige topic - Volgende topic

Yackall

Mijn dealer kan niet meer aan de originele koplampen komen voor mijn T-5R.
Links is nog origineel en rechts is aftermarket. Ik ben niet tevreden over de lichtbundels van alebei en zit er nu over te denken om ze te vervangen voor koplampen met helder glas. Op de site van european tuning staan ze voor E250,- voor de set. Heeft iemand er toevallig ervaring mee?

Ik hoor het graag.

Groet,

Thijs.

joeryvaneck

ik heb nog zo'n setje heldere lampen liggen. Ik weet niet of het de lampen zijn die je zoekt. kijk even bij het onderdelen aanbod.

gero

Yackall

Zijn de originele 850 lampen niet van Bosch?

innocenti

Je kan ook helder glas kopen en met projectoren bixenon lampen bouwen.

MikeyQR

Citaat van: innocenti op 26-02-2016 17:30:55

En dat laatste ben ik nu aan het doen, heb ook 2 heldere koplampen liggen gebruikte wel eens waar, waarvan de glazen als nieuw zijn en daar ga ik xenon lenzen in maken.

Hoe het wordt en staat in de 850 laat ik nog wel weten.

Bostel

Ik heb ooit zo een setje heldere lampen gehad van ET maar ik vond dat lichtbeeld maar niets en dat heeft er dus ook niet lang ingezeten.

Weet er trouwens iemand waar je helder glas voor een 850 kan kopen? Want dat idee van xenon vind ik ook wel interessant.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

innocenti

Citaat van: Bostel op 26-02-2016 23:55:58
Ik heb ooit zo een setje heldere lampen gehad van ET maar ik vond dat lichtbeeld maar niets en dat heeft er dus ook niet lang ingezeten.

Weet er trouwens iemand waar je helder glas voor een 850 kan kopen? Want dat idee van xenon vind ik ook wel interessant.
Bij ET geloof ik. €45/stuk
En dan een H1 bixenon projector erin van bijvoorbeeld Retrofitlab.

Yackall

In welk opzicht vond je het lichtbeeld niks? Was de lichtstraal te difuus? Of waren er problemen met de APK?

Yackall

Citaat van: innocenti op 26-02-2016 17:30:55

Heb me er nog nooit in verdiept, maar als ik het goed begrijp maak je dan geen gebruik meer van de originele spiegels? En je moet de projectoren zelf passend maken in de behuizing? En je kunt alleen xenon dimlicht inbouwen, dus het grootlicht blijft origineel?

innocenti

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74243.0.html
Hier staan mijn 3 projecten beschreven. Voor de 850 kan je het v40 project als voorbeeld nemen.

De projectors van retrofitlab zijn bixenon. Deze sluit je aan op de grootlichtlamp, waardoor bij grootlicht beide branden. Alleen seinen gebeurt met de halogeen grootlicht als je lampen uit zijn.

De H1 projector past zo in de lamp, alleen dremelen om de passing OP de reflector netjes te maken zodat de projector niet wiebelt. Je gebruikt idd de standaard reflector als basis en zet er helder glas overheen om de lichtbundel van de projector niet te verstoren.

hertogjan6

Angel eyes zijn de beste lampen voor het lichtbeeld! (met xenon)

Die duurdere set helderen zijn ook wel goed maar lange niet zolas de angel eyes!

Heb bijde sets liggen en al meerdere malen geprobeerd en gespeelt voor het best lichtbeeld (heldere lampen met origineel glas etc) maar angel eyes komt het beste uit!  ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

)()()sT

Het ziet er alleen niet uit  :-*
Net zo'n pubertje met van die jampotglazen ;D

innocenti

Citaat van: hertogjan6 op 27-02-2016 22:21:28
Angel eyes zijn de beste lampen voor het lichtbeeld! (met xenon)

Die duurdere set helderen zijn ook wel goed maar lange niet zolas de angel eyes!

Heb bijde sets liggen en al meerdere malen geprobeerd en gespeelt voor het best lichtbeeld (heldere lampen met origineel glas etc) maar angel eyes komt het beste uit!  ;)
Angle eye is alleen een onhandige benaming. Is namelijk de LED ring om de lamp. Lichtbeeld komt uit de projector. Met de ombouw kan je voor projectors kiezen zonder de ledringen.

Bostel

Citaat van: Yackall op 27-02-2016 15:03:25

In welk opzicht vond je het lichtbeeld niks? Was de lichtstraal te difuus? Of waren er problemen met de APK?
Met het lichtbeeld bedoel ik vooral het zicht bij donkere wegen, dat vond ik gewoon slecht. Ik had meer licht op de weg met mijn oude lampen die al veel kilometers gezien hadden, dan met die heldere exemplaren.
Ik vond het ook iets te 'tuning' op mijn wagen en daarom hebben ze er niet lang opgezeten
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!